Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Για τις εξελίξεις στο Ε.ΚΕ.ΒΙ. και στο χώρο του βιβλίου

Με βάση όλα τα παρακάτω που είναι κοινές διαπιστώσεις εμείς γιατί να στηρίξουμε το ΕΚΕΒΙ και γιατί να στηρίξουμε την επιστολή των εργαζομένων? Ας μην ξεχνάμε πως ΕΚΕΒΙ δεν ήταν μόνο το Δ.Σ. αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι που δημιουργούσαν αυτές τις καταστάσεις.
Την επιστολή υπογράφουν:
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών
Το Διοικητικό Συμβούλιο. του Συνδέσμου Εκδοτών Βιβλίου
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Επιστημονικών Βιβλίων
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Βιβλιοχαρτοπωλών Εκδοτών Πειραιώς
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Βιβλιοχαρτοπωλών Αθηνών Προαστίων
Προς
Τον Πρωθυπουργό
κύριο Αντώνη Σαμαρά
Κοινοποίηση:
Υπουργό ΠΑΙΘΠΑ κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Αναπληρωτή Υπουργό ΠΑΙΘΠΑ κ. Κωνσταντίνο Τζαβάρα
Υφυπουργό ΠΑΙΘΠΑ κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου

Θέμα: Απάντηση του κλάδου του βιβλίου στην επιστολή-στήριξη της ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ. στο Ε.ΚΕ.ΒΙ.
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Επανερχόμαστε στο θέμα του Ε.ΚΕ.ΒΙ., διότι μετά την απόφαση του κ. Τζαβάρα να σταματήσει την λειτουργία του, γινόμαστε όλοι μάρτυρες κυριολεκτικά ασύλληπτων καταστάσεων!
Συνδικαλιστικό όργανο –έστω και νεόκοπο, εξαιρετικά ολιγομελές και, φυσικά, ειδικού σκοπού και λειτουργίας– στέλνει επιστολή συμπαράστασης σε κρατικό φορέα και εκφράζει την οδύνη του για το γεγονός ότι αυτός τερματίζει την λειτουργία του.  Ακόμα και για τα ελληνικά δεδομένα είναι αναμφίβολα μία πράξη που ξεπερνά τα όρια του σουρεαλισμού.  Η μόνη λογική εξήγηση που υπάρχει είναι ότι το Ε.ΚΕ.ΒΙ., με το στρεβλό τρόπο λειτουργίας του, συνέβαλε στη διατήρηση και επαύξηση των κεκτημένων ολίγων συγκεκριμένων εκδοτών, καθιστώντας τους προνομιούχους σε σχέση με τον υπόλοιπο κλάδο.  Η κατάργησή του, συνεπώς, ακυρώνει προνόμια και πάσης φύσεως εδραιωμένες πελατειακές σχέσεις και δημιουργεί σπασμωδικές αντιδράσεις στους «θιγόμενους».
Ενδεικτικά:
•    Βασικό σημείο της επιστολής της ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ. αποτελεί η ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ.  Αναφέρει ότι η λειτουργία της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ θα κινδυνεύσει και καταλογίζει στον Ο.Σ.Δ.Ε.Λ. ότι απαξιώνει την ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ, ότι με το «απαράδεκτο καταστατικό λειτουργίας του δεν αποτελεί εγγύηση για την καλή λειτουργία της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ».  Ερώτηση:  Όταν ο Ο.Σ.Δ.Ε.Λ., με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του, ζητούσε την ανάληψη της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ, ο κύριος Θανάσης Ψυχογιός (των ομώνυμων εκδόσεων) συμφωνούσε ως μέλος του Δ.Σ. του Ο.Σ.Δ.Ε.Λ. ή διαφωνούσε ως πρόεδρος της ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ.;
•    «Υπήρξε μεγάλη διαφορά στη λειτουργία των Διεθνών Εκθέσεων, ιδιαίτερα της Φρανκφούρτης και της Μπολόνιας, από τότε που ανέλαβε τη διεύθυνσή τους το Ε.ΚΕ.ΒΙ.».  Καταρχήν είναι προφανές ότι αναφέρονται αυτές οι δύο εκθέσεις διότι φτάσαμε στο σημείο να πηγαίνουμε μόνο σε αυτές, ενώ, αντιθέτως, παλαιότερα, που τις Διεθνείς Εκθέσεις διοργάνωνε η Π.Ο.Ε.Β., πηγαίναμε σε περισσότερες και με λιγότερα χρήματα.  Η παρουσία της Ελλάδας εδραιώθηκε στις εκθέσεις του εξωτερικού από την Π.Ο.Ε.Β. εδώ και 31 χρόνια, με παρουσία σε: Φρανκφούρτη, Λειψία, Μπολόνια, Βελιγράδι, Κωνσταντινούπολη,  Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Πεκίνο. Σε όλες τις χώρες του κόσμου η διοργάνωση των επαγγελματικών εκθέσεων γίνεται από την αντίστοιχη Ομοσπονδία (επαγγελματίες εκδότες και βιβλιοπώλες) και όχι από μία “κρατική Δ.Ε.Κ.Ο.” Μεγάλη διαφορά υπήρξε μόνο ως προς τον αριθμό των ανθρώπων που πήγαιναν στις εκθέσεις αυτές, ασφαλώς με όλα τα έξοδα πληρωμένα.
•     Γίνεται αναφορά σε Λέσχες Ανάγνωσης, επισκέψεις συγγραφέων στα σχολεία, ημερίδες εκπαιδευτικών κ.λπ.•  όλα αυτά ακούγονται πολύ όμορφα, αφενός όμως ήταν όλα προγράμματα για ολίγους, αφετέρου δεν άφησαν πίσω τους έργο.  Σχολικές και πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες δεν υπάρχουν, η φιλαναγνωσία όχι μόνο δεν αυξήθηκε αλλά διαρκώς υποχωρεί, αξιόπιστες συνολικές στατιστικές για τον κλάδο αναζητούνται από την εποχή του αείμνηστου Κώστα Βουκελάτου και του ΙΧΝΕΥΤΗ. Ειδικά οι Λέσχες Ανάγνωσης είτε υπολειτουργούν είτε δεν λειτουργούν καθόλου. Όσο για το πρόγραμμα «Φράσις», είναι καθαρά πρόγραμμα της Διεύθυνσης Γραμμάτων του ΥΠΑΙΘΠΑ, το οποίο δημιούργησε και στήριξε επί σειρά ετών. Το Ε.ΚΕ.ΒΙ. συμμετείχε σε αυτό μόνο τον τελευταίο χρόνο.
•    Η έκθεση της Θεσσαλονίκης, ουσιαστικά, δεν είναι διεθνής. Ξένοι εκδότες δεν λαμβάνουν μέρος, ενώ το Ε.ΚΕ.ΒΙ. απλώς πλήρωνε όλα τα έξοδα στις πολυάριθμες αποστολές των τιμώμενων χωρών κάθε χρόνο. Να επισημάνουμε ότι το 2012 οι μισοί εκδότες της ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ. δεν έλαβαν μέρος στην «Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης».
•    Η διοργάνωση της Έκθεσης Παιδικού & Εφηβικού Βιβλίου στην Αθήνα είχε επιτυχία όσο το Ε.ΚΕ.ΒΙ. έδινε δωρεάν στους εκδότες τα περίπτερα. Σταδιακά, συρρικνώθηκε σημαντικά και το 2012 δεν έγινε καθόλου. Εάν υπάρχει «ειδίκευση σε προσωπικό για εκθέσεις παιδικού βιβλίου», τότε μάλλον είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που τη διαθέτει.
Το Ε.ΚΕ.ΒΙ. όντως όλα αυτά τα χρόνια είχε άμεση επαφή με συγκεκριμένους εκδότες και βιβλιοπώλες –απλώς αυτοί μετριούνται στα δάχτυλα ενός χεριού. Ως στρεβλός κρατικός οργανισμός, τους κατέστησε συμμάχους του και, συνεπώς, προνομιούχους και πάνω τους βάσισε όλο τον τρόπο λειτουργίας του. Η πληθώρα τέτοιων, ανεξέλεγκτων ουσιαστικά, κρατικών οργανισμών ήταν ένας από τους λόγους που ως χώρα βρισκόμαστε στην κατάσταση αυτή, από την οποία τώρα προσπαθούμε να απεγκλωβιστούμε. Αφορμή για να απεγκλωβιστεί ο κλάδος μας από το Ε.ΚΕ.ΒΙ. ήταν το πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία» και ο προκλητικός και σκανδαλώδης τρόπος που αυτό εφαρμόστηκε. Αυτός ο τρόπος, όμως, ήταν ο μόνιμος, εμβληματικός, γενικότερος τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε το Ε.ΚΕ.ΒΙ. –λίγοι, ελάχιστοι προνομιούχοι και η συντριπτική πλειοψηφία του βιβλίου (εκδότες, συγγραφείς, βιβλιοπώλες) εκτός πλάνου.
Στην επιστολή της η ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ. αναφέρει ότι εκπροσωπεί το 80% της ελληνικής βιβλιοπαραγωγής. Ακόμη κι ένας πρωτοετής φοιτητής, όμως, γνωρίζει ότι η στατιστική, εκτός από ποσοτικά κριτήρια, λαμβάνει εξίσου υπόψη και ποιοτικά κριτήρια. Δεν μπορεί το μοναδικό κριτήριο στον κλάδο του βιβλίου –λέγεται και πολιτιστικό αγαθό– να είναι ο αριθμός τίτλων που παράγει ετησίως μια εκδοτική επιχείρηση και να παραβλέπουμε την ποιότητα, την επιστημονική αξία, την διαχρονικότητα μιας έκδοσης. Εκτός εάν το εκδοτικό τοπίο έχει γίνει πλέον τόσο πολύ γκρι που μας εμποδίζει να δούμε καθαρά. Αλλά και ποσοτικά να το δούμε, μια ψηφιακή περιήγηση στο αρχείο της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ, μας βοηθά να διαπιστώσουμε πως η βιβλιοπαραγωγή των μελών της ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ. δεν ξεπερνά το 21% του συνόλου της ελληνικής ιδιωτικής εκδοτικής βιβλιοπαραγωγής.
Όταν ανήκουμε στον κλάδο του βιβλίου και ακόμα περισσότερο όταν ανήκουμε σε συλλογικά όργανα του κλάδου, οφείλουμε να έχουμε αρχές τις οποίες να υπηρετούμε σταθερά και με συνέπεια. Αρχές οι οποίες θα αφορούν στο καλό του κλάδου συνολικά, και όχι στο ατομικό συμφέρον και στο ίδιον όφελος. Οι συνάδελφοι και συνεργάτες μας (εκδότες, βιβλιοπώλες, συγγραφείς κ.λπ.) έχουν τα ίδια προβλήματα με εμάς, την ίδια αγωνία επιβίωσης με όλους μας. Τα παραδοσιακά συλλογικά όργανα του κλάδου θα λειτουργούν πάντοτε με γνώμονα την επίλυση των προβλημάτων όλων των μελών τους, τηρώντας απαρέγκλιτα τις αρχές τους. Είναι τόσο απλό, αλλά και τόσο μακρινό για νεόκοπα συνδικαλιστικά (;) όργανα.
Υ.Γ. Ενδιαφέρον θα ήταν να τοποθετηθούν οι 23 εταιρείες (ξεχωριστά η καθεμία) που αναφέρονται στην επίλογο της επιστολής, αν συμφωνούν με την επιστολή της ΕΝ.ΕΛ.ΒΙ., αν εξακολουθούν να ανήκουν στο σύλλογο κ.ο.κ. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα σωματείο που δημιουργήθηκε πρωτίστως για να απαλλαγούν τα μέλη του από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να συνάψουν ατομικές συμβάσεις με τους υπαλλήλους τους.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ
Ζωοδόχου Πηγής 2-4
106 79 Αθήνα
Τηλ: 210 38 08 445
email diaplasi@yahoo.gr
website: www.diaplasibooks.gr

Παιδική Σκηνή ΚΘΒΕ: ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ (τελευταία Κυριακή, 20/1)

Την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013 θα δοθεί η τελευταία παράσταση του έργου «Πήτερ Παν» στο Βασιλικό Θέατρο, από την Παιδική Σκηνή του ΚΘΒΕ. Η παράσταση «Πήτερ Παν» βασισμένη στο έργο του Τζέιμς Μάθιου Μπάρι, παρουσιάζεται σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου.
ΥΠΟΘΕΣΗ:
-Πώς έμαθε να πετάει ο Πήτερ Παν;
- Τι συμβαίνει στη Χώρα του «Ποτέ»;
-Έχουν και οι νεράιδες προβλήματα;
- Γιατί ο Κάπτεν Χουκ έγινε πειρατής;
-Τι θα πει αλήθεια και τι ψέμα;
Ο Πήτερ Παν, το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, μας ταξιδεύει στη Χώρα του «Ποτέ», εκεί όπου ζουν πειρατές, νεράιδες, γοργόνες και Ινδιάνοι, δίνοντας την αιώνια μάχη με το αδυσώπητο τικ-τακ του αδηφάγου κροκόδειλου!
Διαβάστε περισσότερα
Δείτε φωτογραφίες
facebook event

GOLFO PROJECT

Οι εκδηλώσεις μας για τις επόμενες μέρες

Σάββατο 19 Ιανουαρίου, 22:00
Live Βlues Fathers & the Swingers Live
Oι Blues Fathers & the Swingers ξεκινούν το μουσικό τους ταξίδι από τη Νέα Ορλεάνη και το Δέλτα του Μισσισίπι με κατεύθυνση το Σικάγο αλλά και τη Νέα Υόρκη. Στο δρόμο συναντούν τους Robert Johnson, Bessie Smith, Cab Calloway, Muddy Waters, Bob Brozman, Duke Ellington, Sonny Rollins αλλά και Rory Gallagher, Tom Waits, Squirell Nut Zippers, κ.ά. Mαζί τους θα περιπλανηθούν σε road blues, ιρλανδέζικες και country μπαλάντες, blues του Μεσοπολέμου, rock n' roll και jazz διαδρομές. Καπνός, υγρασία, έρωτας, παρανομία και άφθονο whiskey.
Είσοδος: 3¤
Kυριακή 20 Ιανουαρίου, 20:00
Αφιέρωμα/Προβολή/Πάρτυ
Μια βραδιά στον κόσμο του Νίκου Νικολαΐδη

Η Marni Films, η Restless Wind και το Floral παρουσιάζουν μια βραδιά αφιερωμένη στα έργα και τις ημέρες του σκηνοθέτη Νίκου Νικολαΐδη. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του «Σκηνοθετώντας την Κόλαση» του Χρήστου Χουλιάρα (παρουσία του σκηνοθέτη).
Στο Floral θα παρευρεθούν ακόμη στενοί συνεργάτες του Νίκου Νικολαΐδη, που θα μιλήσουν για την εμπειρία της συνεργασίας τους: Οι Γιάννης Αγγελάκας, Κωνσταντίνος Τζούμας, Tάκης Σπυριδάκης, Χρήστος Βαλαβανίδης, Όλια Λαζαρίδου, Βαλέρια Χριστοδουλίδου, Βίκυ Χάρις, Tζένυ Κιτσέλη και πολλοί άλλοι θα μοιραστούν με το κοινό τις αναμνήσεις τους από τον σπουδαίο σκηνοθέτη μετά την προβολή.Παρούσα θα είναι και η οικογένεια του Νίκου Νικολαΐδη, που τιμά και αναδεικνύει την καλλιτεχνική του κληρονομιά, συνεχίζοντας στα βήματα που χάραξε ο ίδιος.
Μετά την προβολή και τη συζήτηση θα ακολουθήσει πάρτι με τις αγαπημένες μουσικές του Νίκου, ενώ οι φαν του σκηνοθέτη θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν αφίσες και dvd των ταινιών του, καθώς και βιβλία του.
Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, 22:00
Lindy hop dance event
Mondays in the mood

Lindy Hoppers, κάθε Δευτέρα βράδυ, ανεβάζουμε τη διάθεσή μας χορεύοντας στο αγαπημένο μας στέκι, το Floral.
Μουσική από τον Fellow Hopper, ξύλινο πάτωμα και retro αισθητική για επαναστατικές βραδιές στα Εξάρχεια!
Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, 22:00

LiveΘάνος Ανεστόπουλος Acoustic Live
& Έκθεση Ζωγραφικής
«Remember Your Mortality»

Ο Θάνος Ανεστόπουλος (τραγουδιστής, συνθέτης και στιχουργός των «Διάφανων Κρίνων»), σε ένα ιδιαίτερο, ακουστικό live λίγο πριν την πολυαναμενόμενη πρώτη του, προσωπική δισκογραφική δουλειά.
Το μουσικό set θα συνοδεύεται από έργα ζωγραφικής του ίδιου του Θάνου Ανεστόπουλου, τα οποία αποτελούν οπτικοποίηση των τραγουδιών που θα ακουστούν.
Είσοδος: 5¤
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου, 22:00
Live Belleville Live
H σκοτεινή ατμόσφαιρα των cabaret του μεσοπολέμου, η μελαγχολική και νοσταλγική διάθεση, οι λεπτές πινελιές χιούμορ, συνοδεύουν αισθητικά το μουσικό τους ταξίδι. Οι μουσικές τους επιρροές ξεκινούν από την jazz και τα blues, το swing του μεσοπολέμου και τη θεατρική μουσική. Οι Belleville ξεκινούν το ταξίδι τους προσεγγίζοντας διασκευές αγαπημένων καλλιτεχνών με το δικό τους μοναδικό τρόπο και ήχο, πιστεύοντας πως σύμφωνα με τη σημερινή μουσική πραγματικότητα, τίποτα δεν μπορεί να είναι πιο σύγχρονο από το ρετρό.
Είσοδος: 5¤
Σάββατο 26 Ιανουαρίου, 22:00
Lindy hop dance event
Τhe Hoppers Meet! - The Time Machine

Έχετε σκεφτεί ποτέ πως θα είναι ο κόσμος μας σε 100 χρόνια από τώρα; Η επιστημονική φαντασία είναι το θέμα της επόμενης μηνιαίας συνάντησης των ρετρολάγνων. Εμπνεόμαστε από την ταινία «Metropolis» και δημιουργούμε μια φουτουριστική ατμόσφαιρα της δεκαετίας του '20.
Όπως κάθε φορά, χορεύουμε ασταμάτητα στις μουσικές επιλογές του Fellow Hopper ενώ παράλληλα σπέσιαλ καλεσμένοι θα προσθέσουν τη δική τους πινελιά σε αυτό το οπτικοακουστικό γεγονός.
FLORAL: Θεμιστοκλέους 80, 106 81 Εξάρχεια / τηλ: 210 3800070 / fax: 210 3800071 / email: info@floralcafe.gr

Διονύσης Σαββόπουλος - Να με προσέχεις