Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Ο ΣΙΣΥΦωΣ Εικαστική ομάδα ΕΝ-ΦΛΩ

29 Σεπτεμβριος Κυριακη
Ώρα: 12:00 Πλατεία Αριστοτέλους
Ελεύθερη προσέλευση
Ο ΣΙΣΥΦωΣ
Εικαστική ομάδα ΕΝ-ΦΛΩ
Διαδραστική performance
Ο Σαίξπηρ στον Ερρίκο τον IV, τονίζει τη συντομία της ανθρώπινης ζωής και τη σκοπιμότητα αυτής της συντομίας στην αντίσταση και ανάδειξη του ανθρώπου, πατώντας στα κεφάλια των βασιλιάδων. Ποιος είναι ο βασιλιάς; Μήπως ο χρόνος; 
Ο άνθρωπος είναι ταυτόσημος με το χρόνο. Ο εν-χρονισμός του ανθρώπου συντελείται με τον εξ-ανθρωπισμό του χρόνου. Το ασυνείδητο της  πορείας του χρόνου εκδηλώνεται και καθίσταται αληθές εντός της ιστορικής συνείδησης. Μια τεχνική και γλωσσική κοινωνία κατέχει την ιστορική συνείδηση του παρόντος, αλλά για να φτάσει στη συνείδηση του χρόνου θα πρέπει να τον βλέπει, όχι σαν αυτό που παρέρχεται, αλλά σαν αυτό που επανέρχεται. Η ολοσχερής άρνηση της στατικότητας του χρόνου ως περίφρακτη μορφή ενός χώρου/ δωματίου, ως ερείπιος χώρος ή ερείπιος χρόνος, ανάγκασε τους ανθρώπους να αντιληφθούν ευρύτερα τον χρόνο στην κυκλική ή σπειροειδή του κίνηση, σαν αέναη δηλαδή επανάληψη, νομαδικότητα, εποχικότητα.
Στις καπιταλιστικές κοινωνικές μορφές, αυτή η κίνηση συνδέεται με την εργασία ως μόχθο. Ο μόχθος ως κοινωνική οικειοποίηση του χρόνου –η παραγωγή δηλαδή και αναπαραγωγή του ανθρώπου διά της ανθρώπινης εργασίας μέσα στην κοινωνική σχέση του κεφαλαίου– αναπτύσσεται εντός μιας κοινωνίας διαχωρισμένης σε τάξεις. Εδώ μιλάμε για την εξουσία του χρόνου, την επανάληψη του Σισύφειου μόχθου, σε ένα μη αναστρέψιμο χρόνο του ζώντος, ως μια επιβλαβή εμπειρία. Αυτός που κατέχει το προνόμιο της απόλαυσης βιωμένων γεγονότων είναι αυτός που κοιτά και παρατηρεί το θέαμα του χρόνου, της ταυτοτικής επανάληψης του βιώματος, ως ρωμαϊκό θέαμα. Ο χρόνος, έτσι, στην κίνησή του παραμένει ένα κλειστό πεδίο αδυνατότητας, ομογενοποιείται, γίνεται κενός χρόνος.
Κι ενώ οι άνθρωποι αρχικά πίστευαν ότι μέσα στην κενή/ ομοιογενή ιστορική επανάληψη θα κατάφερναν να είναι προφυλαγμένοι, ανέδειξαν, τελικώς, την Ιστορία ως αλλότρια συνθήκη. Έτσι, ο καθησυχαστικός κυκλικός τρόπος σύνταξης της ζωής γίνεται ανήσυχος και φτάνει να είναι συγκρουσιακός στον πυρήνα του. Ο χρόνος της σύγκρουσης είναι ο γεμάτος χρόνος που αναδεικνύει την ιστορία ως ανοιχτό πεδίο δυνατοτήτων, ο σισύφειος αγώνας μετατρέπεται έτσι (από επαναληπτική υποταγή) σε ροή αντίστασης.
Αυτή την αντίφαση, ως ιστορική συνθήκη του σημερινού ανθρώπου, πραγματεύεται το έργο. Οι ΕΝ-ΦΛΩ, αφού αντλήσουν ιστορικό χρόνο από το σπρώξιμο ενός μαρτυρικού βάρους, στα όρια της πυρίκαυστης Θεσσαλονίκης του 1917, συνοδευόμενοι από το φιλοθεάμον κοινό θα οδηγήσουν το βαρύ φορτίο σ’ έναν χώρο θεάματος και συν-τροφής, στον χώρο της κοινωνίας που συντροφεύει, συντρώγει. Ο φοβικός εκπεσμός θα φανερωθεί με το «βολονταριστικό» ρίξιμο του χρόνου-φορτίου με το παράδοξο βάρος στην θάλασσα, σαν μια κατάρρευση, το αντίθετο δηλαδή της ανέλκυσης- μια καθέλκυση στον βυθό, ώστε να σβηστούν όλα τα ίχνη ακόμα και αυτό της προγενέστερης βύθισης.
Ομάδα ΕΝ-ΦΛΩ
Καληάνθη Βογδοπούλου
Γεωργία Δαμιανού
Ειρήνη Μνατσακανιάν
Eυαγγελία Καραστέργιου
Γιώτα Καρβουνιάρη
Γιώργος Κεβρεκίδης
Χάρης Κοντοσφύρης
Ελένη Νίσκα
Άννα Πιάτου
‘Ελενα Προβατά
Άννα Μαρία Σαμαρά
Δήμητρα Σιατερλή
Γαβριήλ Φτελκόπουλος
Μάγδα Χριστοπούλου

Χαρμολύπη Studio Matejka

30 Σεπτεμβριος Δευτερα ΕΩΣ 01 Οκτωβριος Τριτη
Ώρα: 21:00
Μπενσουσάν Χαν
Πληροφορίες για τον χώρο

Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 8€
Φοιτητές: 5€
Προσκλήσεις σε κατόχους κάρτας ανεργίας.
Χαρμολύπη
Studio Matejka

υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Grotowski

Η Χαρμολύπη βασίζεται σε προσωπικές ιστορίες της ερμηνεύτριας, η οποία τις αφηγείται μέσα από το σώμα της. «Εκεί που οι λέξεις αποτυχαίνουν και σβήνουν, αναλαμβάνει δράση το σώμα, που έχει τη δική του γλώσσα και ιστορία» υποστηρίζει η ηθοποιός, Αλεξάνδρα Καζάζου. «Μια γλώσσα που περιλαμβάνει όλα τα απολεσθέντα κομμάτια του εαυτού μας, ώστε να ξαναβγούμε στο φως, μακριά από το σκοτάδι και το υπαρξιακό μηδέν - να επιστρέψουμε στον εαυτό μας, στη ζωή ή στον θάνατο». Η Χαρμολύπη είναι μια σόλο performance, που εμπεριέχει το «άλφα και το ωμέγα» της ανθρώπινης φύσης. Ένας χάρτης με τις σκέψεις και τις περιπέτειες μιας γυναίκας, η οποία ψάχνει να βρει τη χαμένη της ισορροπία, ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα. Με την αόρατη παρουσία του Grotowski, να εμπνέει και να δυναμιτίζει τις αισθήσεις.
Αλεξάνδρα Καζάζου. Ελληνοπολωνέζα, γεννημένη στο Βρότσλαβ της Πολωνίας. Μετά τις θεατρικές της σπουδές στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., εργάζεται ως ηθοποιός στην Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης». Παράλληλα, με φίλους και συνεργάτες της, ιδρύουν στην Αθήνα, τη θεατρική ομάδα Asypka. Είναι μέλος του StudioMatejka και του Odra Ensemble. Διδάσκει Αρχαία Ελληνική τραγωδία στο Πανεπιστήμιο του Βρότσλαβ. Κύριο ερευνητικό της πεδίο, είναι η λειτουργία του χορού στο αρχαίο δράμα και η σύνδεσή του με καταστάσεις και γεγονότα της καθημερινής ζωής. Από τις σπουδαιότερες εμπειρίες που έχει ζήσει, η επίσκεψή της − για ερευνητικούς λόγους − στη βάση του Γκουαντάναμο, στην Κούβα.
Studio Matejka. Ανοίγει τις πόρτες του το 2010, ως θεατρικό εργαστήριο που εξερευνά τις σύγχρονες τεχνικές σωματικής έκφρασης και performance. Μέσα από την πρακτική έρευνα, οι performers μαθαίνουν να αναπτύσσουν τη δύναμή τους, την ευκινησία τους και την επιδεξιότητά τους, να επικοινωνούν με το σώμα τους, μέσα από ένα ευρύ φάσμα ιδεών, εικόνων και λέξεων. Το Studio, το οποίο βρίσκεται σε διαρκή δικτύωση-επικοινωνία με αντίστοιχους φορείς ανά τον κόσμο, διευθύνει ο Matej Matejka, με συνεργάτες 8 performers από 7 διαφορετικές χώρες.
Ο Matej Matejka είναι ο ιδρυτής και η «ψυχή» του StudioMatejka. Σπουδάζει υποκριτική στη Μπρατισλάβα, τη Σλοβακία και αργότερα στο JAMUUniversity, στο Brno της Τσεχίας. Από το 2005, συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Grotowski, εξερευνώντας τη σωματική έκφραση στο θέατρο. Παράλληλα, παραδίδει σεμινάρια με τίτλο «Ξυπνώντας το σώμα που ακούει», στο Ινστιτούτο Grotowski και στο TeatrZAR της Πολωνίας, καθώς και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Χαρμολύπη
Δημιουργία - ερμηνεία: Αλεξάνδρα Καζάζου
Σκηνοθεσία: MatejMatejka
Μουσική: DitteBerkeley, DanielHan
Μουσική και ηχητική επιμέλεια: DitteBerkeley
Δραματουργική επεξεργασία: MatejMatejka, BryanBrown
Επιμέλεια κίνησης: MagdalenaKoza, VivienWood
Κοστούμια: AgnieszkaKatyńska
www.studiomatejka.com

Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΤΗΣ – Από τη ζωή μου

Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΤΗΣ – Από τη ζωή μου

Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΤΗΣ – Από τη ζωή μου Ευάγγελος Α. Παπαστράτος
...Τα παιδιά που ξεκινούν για τη ζωή, πρέπει να πιστεύουν σε κάτι, να έχουν κάποιο ιδανικό, πέρα από τον πόθο της οικονομικής επιτυχίας...
...Είναι ψέμα και μεγάλο λάθος να δίνεται στους νέους η εντύπωση πως είναι αδύνατο να προκόψουν, αν δε χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα, κι εκείνα που δεν είναι αδιάβλητα. Η τιμιότητα είναι το καλύτερο μέσο για ένα νέο που θέλει να επιτύχει στη ζωή του, αν είναι πραγματικά αποφασιμένος να δώσει όλες του τις δυνάμεις στον σκοπό που θα τάξει τον εαυτό του, χωρίς βέβαια τη μονομέρεια που μαραίνει τα νιάτα και την ανθρωπιά του, αλλά και χωρίς να σπαταλάει τις δυνάμεις του σε πολλά και σε τίποτα και να χάνει το κουράγιο του σε κάθε φύσημα αντίξοου ανέμου...
(Απόσμασμα από τον επίλογο του Ευάγγελου Α. Παπαστράτου) Σχήμα: 14 x 21
Σελ.: 298
ISBN: 978-960-6893-15-5

Εκδήλωση για την "Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας"

logo
small
 ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ
ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ
Ελ. Βενιζέλου, Γαλατάς Χανίων (πρώην Δημαρχείο Νέας Κυδωνίας), τκ 73100
Τηλ. : 28210342002821034201, Fax: 2821034202
Email: info@keppedih-cam.gr  – Web Site: http://www.keppedih-cam.gr
  
Εκδήλωση για την "Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας" Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013 12:00
afisa ag varvaraΗ ΚΕΠΠΕΔΗΧ - ΚΑΜ του Δήμου Χανίων, τα προγράμματα "Βοήθεια στο Σπίτι" και το ΚΗΦΗ διοργανώνουν εκδήλωση με αφορμή την "Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας", την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013, ώρα 12.00. στον Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Μουρνιών.
Στην εκδήλωση συμμετέχουν :  Ανδρεαδάκης Μπάμπης, λύρα - τραγούδι Κοκοτσάκης Χρήστος, λαούτο Παραδοσιακός Σύλλογος «Γηγενής» Λαογραφικός Όμιλος Χανίων Παραδοσιακός Σύλλογος «Το Μετερίζι» Σχολή χορού «Χορότεχνο
Θα προσφερθεί παραδοσιακό κέρασμα
Είσοδος ελεύθερη