Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Ενημέρωση από eAnagnosis


Βιβλία
Τόπος (2010)
ISBN: 978-960-6863-93-6
ISBN: 978-960-14-2265-7
ISBN: 960-501-193-� 978-960-501-193-2
ISBN: 960-219-244-5, 978-960-219-244-3
ISBN: 960-6691-87-� 978-960-6691-87-4
ISBN: 960-8219-75-2, 978-960-8219-75-5
ISBN: 960-501-195-6, 978-960-501-195-6
ISBN: 960-296-181-3, 978-960-296-181-0
ISBN: 960-14-2358-3, 978-960-14-2358-6
ISBN: 960-03-5328-� 978-960-03-5328-0
Αιώρα (2011)
ISBN: 960-7872-34-7, 978-960-7872-34-0
ISBN: 960-14-2420-2, 978-960-14-2420-0
Παρουσιάσεις Βιβλίων
ISBN: 960-14-2433-4, 978-960-14-2433-0
333σ. · 21x14εκ. - (Πολιτική)
Γλώσσα πρωτοτύπου: αγγλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Fences and Windows
ISBN 978-960-14-2433-0 (Μαλακό εξώφυλλο) [Κυκλοφορεί]
Οικονομική πολιτική [DDC: 338.9]
Παγκοσμιοποίηση [DDC: 303.482]

Ειδικό αφιέρωμα: “Αυτοκίνητο και Ελληνική Γλώσσα

Ειδικό αφιέρωμα: “Αυτοκίνητο και Ελληνική Γλώσσα / Ιστορία” (στις 2 πρώτες σελίδες του 24grammata.com)
Το ειδικό αφιέρωμα του 24grammata.com προλογίζει ο Κώστας Καββαθάς (4τροχοί)
Όροι αυτοκίνησης γράφει ο Κώστας Καββαθάς
Όσοι σκέπτονται, «ψάχνονται» και προβληματίζονται με τα όσα συμβαίνουν στη χώρα που ανθεί φαιδρά η πορτοκαλέα γνωρίζουν ότι η σχέση του μέσου Έλληνα με την τεχνολογία είναι, επιεικώς, προβληματική.
Χιλιάδες τα παραδείγματα αλλά, από το πιο χαρακτηριστικά συναντώνται στο χώρο του επιβατικού ή «γιωταχί» και του επαγγελματικού (φορτηγό, κλούβα, νταλίκα κλπ).
Η ιστορία μας αρχίζει στη δεκαετία του ’60 που κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα επιβατικά.

Τα οποία δεν έχουν τροχούς αλλά «ρόδες», ελαστικά αλλά, λάστιχα που «βυζαίνουν» το δρόμο, δεν έχουν αλεξήνεμα αλλά, «μπαρμπριζ», δεν έχουν ανάρτηση αλλά «σουσπανσιόν» η οποία «ρουφάει τον δρόμο».
Ακόμα τα «γιωταχί» δεν διακρίνονταν για την αισθητική ή την αεροδυναμική τους σχεδίαση αλλά, για τον γεγονός ότι ήταν «βάτραχοι», «σκαθάρια», «λιμουζίνες», «κούρσες», και «πολυθρόνες».
Τα αυτοκίνητα ήταν καλά αν «έπλεαν» σαν βάρκες και όταν ζύγιζαν πάνω από δύο τόνους αφού έτσι, «κολλούσαν» στο δρόμο σε αντίθεση με τα ελαφρά και που ήταν «τσιγκοπάφυλες» με τα όποια, όταν «τρακάριζες» θα γινόσουν «χαλκομανία».
Οι δεκαετίες πέρασαν και, εκτός από μερικές χιλιάδες εξαιρέσεις ανθρώπων που τους μάγευε η Τεχνολογία, η «γλώσσα» της αυτοκίνησης δέχτηκε αποφασιστικά πλήγματα.
Για τα δυστυχήματα δεν έφταιγε ο οδηγός και (σε σπάνιες περιπτώσεις), ο δρόμος αλλά ο Μολώχ της ασφάλτου, η υπερβολική ταχύτητα, η κακιά ώρα, η κακή τύχη και, τελευταία, τα «ακραία καιρικά φαινόμενα».
Όταν, για πρώτη φορά χρησιμοποίησα τη λέξη πρόσφυση για να ορίσω την ευστάθεια του αυτοκινήτου, έλαβα οργισμένες επιστολές που μου έλεγαν ότι κακοποιώ την ελληνική γλώσσα.
Το ίδιο όταν χρησιμοποίησα όρους όπως αεροδυναμική αντίσταση, μορφική οπισθέλκουσα, πολική ροπή αδράνειας, κατευθυντικότητα, πρόνευση, παροιάκισμα (yaw) αλλά και άλλους που είχαν σχέση με την καθημερινή χρήση και ασφάλεια των επιβατών, όπως ενεργητική και παθητική ασφάλεια, ποιότητα κύλισης (αντί ρολάρισμα), μεταβολή τροχιάς (αντί «στρίψιμο») και όρους που είχαν σχέση με τα διαμέρισμα του κινητήρα.
Έμβολο αντί «πιστόνι», φίλτρο αέρα αντί «παπάς», μείκτης καυσίμου αντί «καρμπιρατέρ», εναλλάκτης θερμότητας αντί «ψυγείο», υπερτροφοδότης αντί «τούρμπο», ωστήριο «μπιέλα», και άλλα τα οποία και εγώ περιμένω να δω στο αφιέρωμα του 24grammata.com! (Κώστας Καββαθάς).
Διαβάστε, ακόμα,
Την ιστορία των λέξεων: ανάρτηση, γρανάζι, ελαστικό, βουλκανιζατέρ, τροχός, ζάντα, γκάζι, αυτόματο, φρένο, ράλι και πολλές άλλες λέξεις αυτοκινήτου.
Την ετυμολογική ανάλυση ΟΛΩΝ των επωνυμιών των αυτοκινήτων.
Το αυτοκίνητο στο ελληνικό τραγούδι
Το πρώτο αυτικινητικό δυστύχημα στην Αθήνα. Η πρώτη άσφαλτος στην Αθήνα και πολλά άλλα
Διαβάστε και άλλα 2200 άρθρα στην ελληνική, αγγλική, γαλλική, γερμανική, ιταλική και ισπανική γλώσσα. Δωρεάν e-books (νέα βιβλία) / θεματική βιντεοθήκη για την Τέχνη, την Ιστορία, τις Επιστήμες 24grammata.com
Δείτε όλο το αρχείο από την “λέξη της εβδομάδας” αλλά και άλλα ενδιαφέροντα άρθρα στη διεύθυνση www.24grammata.com.
24γραμματα© 2011. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Ανάπτυξη από τα 24γραμματα

Φ. Μώραλη - Γ. Τηγανούρια: Mέσα απ' το τραγούδι

Αγαπητοί φίλοι,προωθούμε την καινούργια και πολύ ενδιαφέρουσα εργασία δύο μελών της μουσικής κοινότητας του Μουσικού Χωριού.
Φ. Μώραλη - Γ. Τηγανούρια
Mέσα απ’ το τραγούδι Μαθαίνω μουσική γραφή και ανάγνωση
[Μέθοδος solfège - θεωρίας - dictée]
Μέρος Α΄
Εικονογράφηση: Δημήτρης Στεβής
ISBN: 978-960-504-012-3
Σελ. 80
Σχήμα: 28x21εκ.
Σειρά: Βιβλία για τη μουσική
Kυκλοφορία: 16 Σεπτεμβρίου 2011
Η παρούσα σειρά βιβλίων, όπως μαρτυρεί και ο τίτλος της, προσδοκά να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για τη διδασκαλία της μουσικής γραφής, ανάγνωσης και θεωρίας.
Πρόκειται για μία μέθοδο όπου το μελωδικό και ρυθμικό υλικό εισάγεται σταδιακά μέσα από παιδικά τραγούδια του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου.
Έτσι γεφυρώνεται με πρωτότυπο τρόπο το πέρασμα από το βίωμα στη γνώση, από την πράξη στη θεωρία.
Το παιδί τραγουδώντας κατανοεί το ρυθμό και τα μελωδικά διαστήματα και μαθαίνει εύκολα να γράφει, να διαβάζει (solfège) και να ακούει (dictée). Από πολύ νωρίς εισάγεται ο μουσικός διάλογος, η ρυθμική-οργανική συνοδεία, η δομή (μουσικές φράσεις) και η πολυφωνία.
Το Α΄ μέρος ξεκινά με απλές ρυθμικές αξίες και τραγούδια που κινούνται στο διάστημα της τρίτης μικρής και βήμα-βήμα επεκτείνονται στην έκταση της οκτάβας (ντο-ντο΄).
Στα επόμενα μέρη ακολουθεί και ολοκληρώνεται η ύλη όλης της θεωρίας και του solfège, ενώ παράλληλα βιώνονται και κατανοούνται στοιχεία της αρμονίας.
Η σειρά απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ωδείων και σχολείων.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βασικό εγχειρίδιο, αλλά και ως βοήθημα, ενισχύοντας με ευχάριστο τρόπο τη διδασκαλία και εμπλουτίζοντας το ρεπερτόριο.
Ο μαθητής που ήδη διδάσκεται κάποιο μουσικό όργανο με χαρά θα ανακαλύψει καινούριο υλικό και θα εμπεδώσει καλύτερα τη μουσική γνώση.
Οι συγγραφείς του βιβλίου συναντήθηκαν ως φοιτήτριες στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και αργότερα ως συνάδελφοι, διδάσκοντας το μάθημα της μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Στο μεταξύ παρακολούθησαν μαζί τα θερινά σεμινάρια του Ινστιτούτου Kod´aly στην Ουγγαρία, γεγονός που επηρέασε καθοριστικά τη μετέπειτα πορεία τους.
Η εμπειρία τους από τη διδασκαλία και οι κοινές τους αναζητήσεις για τη δημιουργία στέρεων βάσεων στη μουσική παιδεία τις οδήγησαν στην πρώτη τους συνεργασία, καρπός της οποίας υπήρξε το βιβλίο-μέθοδος"Σολ Μι Ντο Λα – Οι βάσεις της θεωρίας, του solfège και του dictée μέσα από 100 ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια".
Η καινούρια τους πρόταση Μέσα απ’ το τραγούδι ανανεώνει τη μέθοδο αυτή με τρόπο ουσιαστικό και εύχρηστο για κάθε χώρο μουσικής διδασκαλίας.
Η Φανή Μώραλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Παρακολούθησε το τμήμα της μουσικής προπαιδείας και συνέχισε με σπουδές πιάνου και ανώτερων θεωρητικών.
Από πολύ νωρίς έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μουσικοπαιδαγωγικά συμμετέχοντας συχνά σε σεμινάρια, μεταξύ άλλων αυτά των Iνστιτούτων Orff στο Ζάλτσμπουργκ και Kod´aly στην Ουγγαρία. Για αρκετά χρόνια δίδαξε πιάνο και μουσική προπαιδεία.
Η Γιώτα Τηγανούρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Σαμοθράκη και τα πρώτα της μουσικά ακούσματα προέρχονται από την τοπική παραδοσιακή μουσική μέσω της οικογένειάς της.
Στη Θεσσαλονίκη ολοκλήρωσε τις σπουδές πιάνου, κρουστών και ανώτερων θεωρητικών.
Είναι Δρ. Εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ πρόσφατα εκδόθηκε η μελέτη της για τη μουσική στη Σαμοθράκη. Παράλληλα, διευθύνει την Παιδική Χορωδία Σαμοθράκης.

ΑΡΜΙΔΑ - ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ: Γιάννης Κούτρας