Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Εργαστήριο με το Σπύρο Σακκά - 1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

βαλαωρίτου 4 // 8ος όροφος // θεσσαλονίκη
www.music-village.gr/avgo
avgo@music-village.gr
ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ
Διεθνής μουσική κοινότητα
www.music-village.gr
www.facebook.com/musicvillage
Επισκεφτείτε και τη σελίδα του ABΓΟΥ στο facebook.
Πατήστε το «μου αρέσει» για να ενημερώνεστε άμεσα και να συμμετέχετε ενεργά στην κοινότητα μας (www.facebook.com/toavgo)
ΤΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ με το Σπύρο Σακκά στη Θεσσαλονίκη
ΤΟ ΑΒΓΟ του μουσικού χωριού
Βαλαωρίτου 4 // 8ος όροφος // θεσσαλονίκη
Εισηγητής: Σπύρος Σακκάς
Παρασκευή 22 - Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013
Πέμπτη 19 - Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013
Πέμπτη 23 - Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ - ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ και διαμόρφωση προγράμματος εργαστηρίου (ελεύθερη είσοδος):
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου: 16.00 - 18.00
ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ (μετά από συννενόηση)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩAITΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΔΩ
Εγγραφές και Πληροφορίες
www.music-village.gr
avgo@music-village.gr και στο
6973 578 422 (ώρες λειτουργίας Δευτέρα – Παρασκευή // 17:00 – 20:00)

ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ
Το «Κέντρο Φωνητικών Τεχνών» (Εργαστήριο Φωνητικής Τέχνης & Έρευνας) ιδρύθηκε το 1972 στο Catholic University of Washington DC, USA από τον Σπύρο Σακκά. Από το 1985 άρχισε να λειτουργεί παράλληλα και στην Αθήνα, υπο τη σκέπη του Ιδρύματος Γουλανδρή Χορν και συνεχίζει μέχρι σήμερα τη μετάδοση τεχνικών της ανθρώπινης φωνής και την έρευνά της σε σχέση με το ανθρώπινο σώμα και τις πνευματικές και ψυχικές λειτουργίες του. Με ιδιαίτερη έμφαση στον Αρχαίο Ελληνικό Λόγο, την Παραδοσιακή μορφή του Τραγουδιού μας, του μελοδράματος της εποχής του Belle Canto και της Όπερας, του σύγχρονου μουσικού θεάτρου και του διεθνούς έντεχνου σύγχρονου ρεπερτορίου, το ΚΦΤ έχει παρουσιάσει παραστάσεις, παραγωγές και έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα παγκοσμίως.
Για πρώτη φορά στην πολυετή ιστορία του, το Κέντρο Φωνητικών Τεχνών ξεκινάει έναν κύκλο πενθήμερων εργαστηρίων στη Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας στην έρευνα του ανθρώπινου ήχου και τη διεύρυνση των εκφραστικών δυνατοτήτων της φωνής, σε ολοκληρωτική και αρμονική σχέση με το σώμα. Προσπαθούμε ν’ ανιχνεύσουμε τις περιοχές εκείνες του ανθρωπίνου σώματος και πνεύματος, που σε σχέση με τον εσωτερικό μας κόσμο θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για καινούργιους ορίζοντες ύπαρξης και διεύρυνσης του ανθρώπινου ήχου.
ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ – ΣΩΜΑΤΟΣ
Επιθυμούμε ν’ αγγίξουμε αυτή την αρμονική μορφή σχέσης πνεύματος – ήχου, σώματος – φωνής, μέσα από ασκήσεις και τεχνικές: της φωνής, του θεάτρου, της κίνησης, του διαλογισμού, της λογοτεχνίας, της ανάλυσης, της επιστήμης κ.λπ., αναζητώντας τη «φυσική» μας θέση μέσα στην εξουσία του πλανήτη μας, έχοντας βαθειά εμπιστοσύνη κυρίως στην εσωτερική πρόνοια, αλλά και στην ποιότητα κάθε ανθρώπινου όντος, που είναι ταυτόχρονα καλλιτέχνης αριστουργηματικός, θεόφωτος καλλιτέχνης. Αυτή τέλος η ποιότητα είναι που καθορίζει την αναγκαιότητα για μια προχωρημένη μορφή ζωής, η οποία με τη σειρά της μας ωθεί να ψάξουμε να βρούμε και να ζήσουμε εκείνους τους καινούριους και τολμηρούς χώρους που θα είναι το «αύριο» της ενέργειάς μας, το «αύριο» της ζωής του ανθρώπου.
ΔΙΑΔΟΧΕΣ
Το Εργαστήριο Φωνητικής Τέχνης έχει αποδείξει ότι δεν υπάρχουν άφωνοι, φάλτσοι, κακόφωνοι.
-Συγκεκριμένες συνθήκες και «συμπεριφορές» (πολύ γνωστές πια), πριν ή και μετά τη γέννησή μας, δημιουργούν ανθρώπους ανυποψίαστους για τις πραγματικές ικανότητες και ενέργειες, που φέρουν έτσι κι αλλιώς μέσα τους από την ίδια τη φύση.
-Με την αποκάλυψη αυτών των «ενεργειών» φανερώνεται ταυτόχρονα και ο άλλος, υπέροχος, αλλά εγκαταλελειμμένος κόσμος, που φέρει μέσα του την υγεία της ισορροπίας και της χαράς, για μία διαρκώς ανανεούμενη ισορροπημένη «καθημερινότητα».
-Μέσα από τη σωστή λειτουργία της φωνής έρχονται στην επιφάνεια οι υπέροχες αυτές «καθημερινότητες», οι οποίες κάνουν τον καλλιτέχνη – ερμηνευτή όχι μόνον κάτοχο σπάνιας ικανότητας, τεχνικής και πνευματικότητας, αλλά και άνθρωπο με επίσης σπάνια καθημερινή ζωή. Ο δε μέσος άνθρωπος, εραστής της φωνητικής έκφρασης, μεταμορφώνεται σε έναν ευαίσθητο καλλιτέχνη της ζωής και σ’ ένα θεατή-ακροατή ανοιχτό στις πιο λεπτεπίλεπτες ευαισθησίες, συμμετέχοντας έτσι δημιουργικά, σ’ αυτό που ονομάζουμε Τέχνη.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Ιδρύθηκετο 1972 στο «Catholic University of Washington D.C.» απότονΣπύροΣακκά.
1972 – 1976 Catholic University of Washington, DC
1976 – 1992 Philadelphia Musical Academy (Philadelphia University of Arts)
Στα άνω πανεπιστήμια ο Σπύρος Σακκάς είχε τη θέση του Καθηγητή Φωνητικής Αγωγής, του Μουσικού Διευθυντή στα OperaDepartments, καθώς και τις τάξεις του Lied-Oratorium και σύγχρονου τραγουδιού. Παράλληλα οργάνωνε και διεύθυνε τα Εργαστήρια Φωνητικής Έρευνας).
Workshops & Seminars: UTAH University, Boston University (USA)
Strasburg University (France)
1985 – 2013 Αθήνα: Ερευνητικό Πρόγραμμα επί 28 χρόνια
1985 – 1988 Καθημερινά Εργαστήρια (περίπου 300 άτομα όλων των ηλικιών και τάξεων)
1988 – 1991 Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος με τον Λευτέρη Βογιατζή και με 30 επιλεγμένους ηθοποιούς. Παραστάσεις: «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε Αθήνα, Ιταλία, Ελβετία, Αγγλία (1991 – 1993).
1992 – 1993 Τρία επιδοτούμενα εργαστήρια δύο συνεχόμενων μηνών το κάθε ένα σε καθημερινή βάση εργασίας 12 ωρών επί 55 συνεχείς ημέρες.
1993 – 2013 Εβδομαδιαία Εργαστήρια σε καθημερινή βάση εργασίας 10 ωρών
1994 – 2003 Ο Σπύρος Σακκάς διδάσκει φωνητική αγωγή και φιλοσοφία φωνής και τραγουδιού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών & Μουσικολογίας. Ταυτόχρονα πραγματοποιεί εργαστήρια στη Θεσσαλονίκη καθώς και στη Γαλλία και στην Γερμανία.
2011 – 2012 Εργαστήριο Φωνής στο «TheatreduSoleil» (της ArianeMnouchkine), Παρίσι.
2004 – 2012 Καθηγητής MasterDegrees στο UniversityofIndianapolis – AthensCampus, και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κέντρο Φωνητικών Τεχνών υπό τη σκέπη του UniversityofIndianapolis.
ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Τα μαθήματα φωνητικής αγωγής και τέχνης απευθύνονται στα Μέσα επικοινωνίας, που αντιπροσωπεύονται κυρίως από τους εξής κλάδους:
Α. ΤΕΧΝΕΣ
1. Θέατρο: Ηθοποιοί, Δραματουργοί, Σκηνοθέτες, Χορογράφοι
2. Μουσική: Τραγουδιστές, Συνθέτες, Διευθυντές Ορχήστρας, Καθηγητές Τραγουδιού
3. Χορός: Χορευτές και Χορογράφοι που υπηρετούν το Μουσικό Θέατρο, τον Σύγχρονο Χορό, το Χοροθέατρο κ.λπ.
Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΑΙΔΕΙΑ
1. Καθηγητές κάθε επιστημονικού κλάδου
2. Καθηγητές Λυκείου – Γυμνασίου
3. Δάσκαλοι Δημοτικού – Νηπιαγωγείου
4. Δάσκαλοι Μουσικής, Χορωδίας
5. Δάσκαλοι Μουσικής Προπαιδείας
6. Καθηγητές φωνητικές (Ωδεία)
Γ. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ
1. Νομικής
2. Ιατρικής: ΟΡΛ, Φωνοπαθολογίας, Λογοθεραπείας, Μουσικοθεραπείας, Πνευμονολογίας
3. Φιλολογίας, Μουσικολογίας, Θεατρολογίας
4. Κοινωνιολογίας, Ψυχανάλυσης, Ψυχοθεραπείας
5. Πολιτικές Επιστήμες
6. Αρχιτεκτονική
Δ. ΜΑΘΗΤΕΣ
1. Τελειόφοιτοι: Λυκείου, Δραματικών Σχολών, Μουσικών Σχολών, Εκπαιδευτικών Σχολών
2. Μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου Σχολείου (ηλικίας 8 -15)
Ε. ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Δημοσιογράφοι, Παρουσιαστές, Εκφωνητές κ.λπ.
Σπύρος Σακκάς
Διεθνής Έλληνας βαρύτονος. Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών (μονωδία με τον Κίμωνα Τριανταφύλλου και με την Μαρίκα Καλφοπούλου - δίπλωμα 1963). Συνέχισε τις σπουδές του στο Μοτσαρτέουμ του Ζάλτσμπουργκ (1963-67), με τον Μαξ Λόρεντς (μονωδία – όπερα) και τον Πάουλ φον Σιλάφσκυ (lied – ορατόριο).
Παγκοσμίως γνωστός και αγαπητός για τις ξεχωριστές και επιτυχημένες πρωτοποριακές ερμηνείες του σε όλα τα είδη της φωνητικής και τραγουδιστικής μουσικής έκφρασης, συμμετέχει συχνά στα μεγαλύτερα μουσικά κέντρα του κόσμου, σε διεθνή φεστιβάλ, Όπερες και συναυλίες, ερμηνεύοντας το τ ρ α γ ο ύ δ ι σε όλες τις μορφές του (lied, όπερα, σύγχρονο), από την εποχή του μεγάλου πολιτισμού - της Αρχαίας Ελλάδας- μέχρι σήμερα!!
Διέπρεψε ιδιαίτερα στο Γερμανικό Lied όπου έχει τραγουδήσει σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος όλων των έργων των μεγάλων συνθετών του 18ου, 19ου και 20ου αιώνα, καθώς και τα σημαντικότερα έργα στο έντεχνο τραγούδι του υπόλοιπου δυτικού πολιτισμού μαζί και της Αμερικής.
Οι ερμηνείες του στο έντεχνο και ποιητικό τραγούδι στάθηκαν μοναδικές, αφού του χάρισαν την μεγάλη ανταπόκριση του κοινού και την αναγνώριση του παγκοσμίου τύπου στην πρωτοπορία και την δεινότητα της φωνής του, η οποία έχει ήδη χαράξει νέους δρόμους στην ερμηνεία του Lied!
Έχει τραγουδήσει με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου όπως, Philharmonia, B.B.C, London Symphony, Mozarteum and Camerata Academica (SALZBURG,) B.R Symphony (Muenchen), Nouvelle Orch. Philharmonique, Toscanini Orch. Boston Orch. New York, e.t. και μαέστρους όπως, R. Kempe, J. Keilberth, R. Kubelik, J. Metha, P. Eotvos, M. Janovsky, E.P. Salonen, M. Tabachnik, και πολλοί άλλοι!! Το μοναδικό του ταλέντο στην σύγχρονη μουσική και στην πρωτοπορία της τέχνης, έκανε πολλούς διάσημους συνθέτες να γράψουν έργα, ειδικά για την φωνή του, J. Cage, G. Crumb, I. Xenakis, J. Taverner, R. Koering, G. Apergis, J. Christou, W. Rihm, Th. Antoniou, W. Ligetti, G. Bialas, G. Couroupos, W. Killmayer, W. Hiller, N. Mamangakis, M. Chadjidakis e.t.
Καθοριστική ήταν η συνεργασία του με τον Μάνο Χατζιδάκι και μια φιλία από το 1961 έως τον θάνατο του συνθέτη, έργα του οποίου ερμήνευσε με τον ίδιο στο πιάνο και στο Pontium, σε 250 και πλέον συναυλίες σε όλον τον κόσμο! Ο Ιάννης Ξενάκης, επίσης στενός φίλος και συνεργάτης επί 30 χρόνια και επιστήμονας ο οποίος ερεύνησε με τον Σακκά τις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος και της φωνής του, συνέθεσε για τον Σπ. Σακκά τα μοναδικά σολιστικά έργα για φωνή, "AIS" 1981, "Pour Maurice" 1984, «Κασσάνδρα» 1988, «Θεά Αθηνά» 1992, ενώ είχε αρχίσει την προετοιμασία του Προμηθέα, χωρίς όμως να τον προλάβει.
Ο Σπύρος Σακκάς έχει τραγουδήσει πάνω 500 παγκόσμιες πρεμιέρες σύγχρονων μουσικών έργων (όπερες, μουσικό θέατρο, συναυλίες), από τις οποίες τουλάχιστον οι μισές γράφτηκαν για την φωνή του!! Ο Σπ. Σακκάς σκηνοθετεί όπερες, μουσικό θέατρο, μονοδράματα, στην Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Η.Π.Α. και διευθύνει διεθνώς πολλά προγράμματα-εργαστήρια-έρευνες για την ανθρώπινη φωνή, σε σχέση πάντα με την σωματική και ψυχική δραστηριότητα!! Ίδρυσε στις Η.Π.Α, το 1973 το εργαστήριο φωνητικής έρευνας το οποίο διευθύνει έως σήμερα, ενώ από το 1985 μετονομάστηκε στην Αθήνα σε «Κέντρο Φωνητικών Τεχνών» (Κ.Φ.Τ.) και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να ερευνά και να συλλέγει σημαντικές «πληροφορίες» και πρακτικές φωνητικής αγωγής, που αφορούν στο πολύ σκοτεινό μέλλον της ανθρώπινης φωνής!
Δίδαξε φωνητική αγωγή και φιλοσοφία του ανθρώπινου ήχου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1994–2002). Επίσης, στο «Καθολικό Πανεπιστήμιο» Washington DC (1973-1977), στο Πανεπιστήμιο «Παραστατικών Τεχνών» της Φιλαδέλφειας (1977-1991) και στα Πανεπιστήμια της Βοστώνης και στο Salt Lake City. Το Κ. Φ. Τ., έχει παρουσιάσει πολλές μουσικοθεατρικές παραγωγές και ερευνητικά προγράμματα στον ποιητικό και θεατρικό λόγο παγκοσμίως! (Αντιγόνη 1991 και 2006, και «Πέρσες» 1999, με τον Λ. Βογιατζή. «Φωνές του μύθου – Φωνές του οίστρου» 1996 και «Χρησμολογία» (Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Δελφών), «Υπό το ίσον φως» 1997 (Πολ. Πρωτεύουσα Θες/κης), «Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα» Λυρική Σκηνή Αθήνα (2009-2010). Επίσης έχει σκηνοθετήσει στη Λυρική Σκηνή τις όπερες «Προφορική προδοσία» του Μ. Κάγκελ (1995) και « Η μάσκα του κόκκινου» του Δ. Μαραγκόπουλου (1999).

Αχ, ψεύτη κι άδικε ντουνιά

Αχ, ψεύτη κι άδικε ντουνιά
Ο οδοστρωτήρας του χρόνου φαίνεται δεν πέρασε από το πλακόστρωτο στενό και  άφησε ανέγγιχτο το οινομαγειρείο μ’ εκείνο το ασυνήθιστα χλευαστικό όνομα: «Τα Τομάρια»!
Χάθηκαν άραγε τόσα και τόσα πασίγνωστα ονόματα των φιλοσόφων μας και των ηρώων μας που διακοσμούν τα φαγάδικα και τα ξενοδοχεία της Αθήνας; Εκεί, σ’ αυτό το παλιό οινομαγειρείο των Εξαρχείων, οι φίλοι και συνδαιτυμόνες της Αθήνας του 2010, μορφωμένοι και αμόρφωτοι, σχολιάζουν καυστικά την κατάντια της εποχής μας λέγοντας αλήθειες που βγαίνουν μέσα από την ίδια τη ζωή τους. Ξετυλίγουν τον ιστό που τους έπλεξε η μοίρα, στον καθένα χωριστά, χαρίζοντάς μας το πιο πλούσιο μάθημα. Αθήνα, η πρωτεύουσα των νονών της νύχτας, του διεφθαρμένου συστήματος υγείας που αφήνει το θάνατο να επισκέπτεται τον  κόσμο, της κοινωνίας που ωθεί τους νέους στα ναρκωτικά, της προπαγάνδας και  φιλοκέρδειας των ΜΜΕ, της εκμετάλλευσης των λαθρομεταναστών. Και το νήμα έχει την αρχή του στα παλιά…
Αχ, ψεύτη κι άδικε ντουνιά
μυθιστόρημα
Συγγραφέας: Νίκος Κορμπάκης
Isbn: 978-960-9692-14-4
Σελίδες: 262

ΚΩΣΤΗΣ ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ ΑΝΟΔΟΣ LIVE STAGE

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=32757241f6&view=att&th=142516fea17be1c7&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_GRHEx34CVxMlFMWnIoqmM&sadet=1384351318416&sads=cyCQjNbYk3iwHWJ-KwO41om4ypI
ΚΩΣΤΗΣ ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ
ΑΝΟΔΟΣ LIVE STAGE
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου και κάθε Παρασκευή ως 10/1
Ο Κωστής Μαραβέγιας (Maraveyas Ilegal), με αφορμή τη κυκλοφορία του νέου του cd-ζωντανή ηχογράφηση από τις δυο καλοκαιρινές συναυλίες του στο Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, προσκαλεί και φέτος όλους εμάς σε μια σειρά εμφανίσεων στο ανανεωμένο ΑΝΟΔΟΣ Live Stage από την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου έως και τις δυο πρώτες Παρασκευές του Ιανουαρίου (έως 10/1). Πέντε μοναδικές βραδιές με τη γνώριμη πλέον ενέργειά του Κωστή Μαραβέγια και τον ξεσηκωτικό του χαρακτήρα. Άλλος ένας χειμώνας, με μια εκρηκτική live παράσταση. Βραδιές με βασικό μήνυμα τη μουσική, τη χαρά και την ελπίδα! 

Gianni Morandi - Parla piu piano