Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

«Οι πιο Δυνατές...»

της Άννας Αδριανού
Διασκευή κειμένου από το μονόπρακτο του Στρίντμπεργκ
Στο Θέατρο Σοφούλη
Για 7 μόνο παραστάσεις
29-31 Ιανουαρίου στις 21:00
& 1-2 Φεβρουαρίου 2014 στις 19:00 & στις 21:00
Video trailer:
DSC_4785b.jpg
Είναι ο έρωτας μοναχικό συναίσθημα; Στο γάμο μαθαίνουμε απλώς να αγαπάμε αυτό που έχουμε;
Τι μπορεί να συμβεί όταν συναντιούνται η ερωμένη με τη σύζυγο; 
Μετά από δύο χρόνια επιτυχημένων παραστάσεων στην Αθήνα η παράσταση «ΟΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ» ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Σοφούλη για επτά μόνο παραστάσεις, 29-31 Ιανουαρίου & 1-2 Φεβρουαρίου 2014.
Η Άννα Ανδριανού, η Υρώ Λούπη και η Αλεξάνδρα Τσιάγκα συναντιούνται στην αιρετική διασκευή του πιο «δυνατού» μονόλογου του Αύγουστου Στριντμπεργκ.
Μία νέα δυναμική εκδοχή σε ελεύθερη διασκευή της Άννας Ανδριανού, σε σκηνοθεσία Πέπης Μοσχοβάκου.
Δυο γυναίκες, σύζυγος και ερωμένη του ίδιου άντρα, συναντιούνται μια παραμονή Χριστουγέννων σε ένα καφέ-μπαρ και, μέσα από αλλεπάλληλες προκλήσεις, εκθέτουν την ζωή και τους ρόλους τους ώστε να αναμετρηθούν μέχρις εσχάτων. Δυο ερωτικοί θηλυκοί ρόλοι, δυο διαφορετικές απόψεις ζωής, δυο τρόποι να αγαπάς, να μισείς, να είσαι γυναίκα.
Αντικείμενο: ο εραστής και σύζυγος, που, αν και απών, κυριαρχεί στη σκέψη και την καρδιά τους. Ένας άντρας που τις θέλει και τις δυο, μια και δεν τις θεωρεί επιβάτιδες της ίδιας θέσης στο τρένο της ζωής του
Ταυτότητα  της παράστασης
Ελεύθερη Διασκευή : Άννα Αδριανού
Σκηνοθεσία: Πέπη Μοσχοβάκου
Σκηνικά: Λαμπρινή Καρδαρά
Κοστούμια: Χαρά Μποτσιβάλη  
Κίνηση: Νερίνα Ζάρπα 
Φωτισμοί παράστασης: Νίκος Κανέλλος
Μουσική επιμέλεια: Σταμάτης Γιατράκος
Σκηνοθεσία video: Θανάσης Ιατρίδης
Διεύθυνση φωτογραφίας- κάμερα : Βάιος Μπάστος
Φωτογραφίες παράστασης: Νίκος Κανέλλος
Hairstyling: Μιχάλης Κλώκουζας
Παίζουν: Άννα Αδριανού, Υρώ Λούπη, Αλεξάνδρα Τσιάγκα          
Trailer:
Σκηνοθεσία: Πέπη Μοσχοβάκου
Μοντάζ: Νίκος Αντωνίου
Επεξεργασία: Basement Productions
Πληροφορίες:
Παραστάσεις: 29-31 Ιανουαρίου & 1-2 Φεβρουαρίου 2014
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο και Κυριακή απογευματινή στις 19:00 και βραδινή στις 21:00
Χώρος: Θέατρο Σοφούλη (Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη, Καλαμαριά)
Διάρκεια: 70΄
Εισιτήρια: 12 ευρώ και 10 ευρώ φοιτητικό.
Τηλ. κρατήσεων: 2310423925
Παράλληλα κυκλοφορεί το κείμενο του έργου σε βιβλίο από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΣΤΑΡΤΗ                    
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΑΔΡΙΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΚΕΥΗ:
«Όταν πρωτοδιάβασα την «ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ» του Στρίντμπεργκ, όπου μια παντρεμένη γυναίκα κάνει έναν σαρκαστικό μονόλογο μπροστά στην ερωμένη του άντρα της, βάζοντας την στη θέση της και προσπαθώντας να της αποδείξει ότι «αυτή είναι η πιο δυνατή», αναρωτήθηκα τι είχε άραγε να απαντήσει σε όλο αυτό εκείνη η «άλλη γυναίκα» που στον Στρίντμπεργκ παραμένει μυστηριώδης και δέχεται την ήττα της σιωπηλή. Η επαφή μου με τη σκηνοθέτη Πέπη Μοσχοβάκου και όσα είπαμε ψάχνοντας να κάνουμε ένα έργο που να αφορά στις γυναίκες και στους ερωτικούς τους ρόλους, με ιντριγκάρισε και με έβαλε μπροστά στην πρόκληση να «συμπληρώσω» το έργο με την απάντηση αυτής της ερωμένης… Μια απάντηση που εκθέτει την ζωή της και τα πιστεύω της για τις σχέσεις… Άλλωστε ερωμένη και σύζυγος είναι δυο πλευρές της γυναικείας ερωτικής ζωής … Οι δύο όψεις του θηλυκού προσώπου που ψάχνει μέσα από διαφορετικούς δρόμους το ίδιο πράγμα: την αγάπη του άντρα καθώς και οι δυο θέλουν να επηρεάσουν την ζωή του… και να γίνουν γι’ αυτόν, «η μία και μοναδική»…
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:
Όταν διαβάζεις ή βλέπεις το έργο «Η πιο Δυνατή» του Α. Στρίντμπεργκ δεν μπορείς να μην αναρωτηθείς τι θα έλεγε η άλλη γυναίκα αν ήθελε να μιλήσει ή αν δεν ήταν «καλύτερο» ίσως, εκείνη την εποχή, ν’ αφήσουμε τα λόγια στη νόμιμη σύζυγο, σ’ αυτήν που έχει κάθε δικαίωμα να εκφραστεί πιο ελεύθερα.
Όσο γινόταν η διασκευή του έργου από την Άννα Αδριανού σκεφτόμουν κι εγώ αυτό που σκεφτόμαστε όλοι: ποια είναι τελικά η πιο δυνατή; Κατέληξα να πιστεύω ότι αυτό είναι ένα ψευδές δίλημμα. Και οι δυο είναι εξίσου δυνατές και εξίσου αδύναμες. Καμιά απ’ τις δυο δεν «έχει» αυτόν τον άντρα. Η μια λυγίζει για να μην σπάσει και λυγίζει τόσο πολύ που χάνει τον εαυτό της, ενώ η άλλη, αναζητώντας το πάθος, χάνει όλα τα άλλα.
Για μένα όμως απ’ την αρχή το ενδιαφέρον στην συνομιλία αυτών των γυναικών ήταν στο ότι εκφράζουν ένα διχασμό της σύγχρονης γυναίκας που βρίσκεται να κουβαλάει αυτές τις δύο μέσα της. Είναι η επιθυμία για σύνδεση και παντοτινή αγάπη και η ταυτόχρονη λαχτάρα για έρωτα και πάθος.
Για μένα η πιο δυνατή είναι αυτή από εμάς που θα τα χωρέσει και τα δύο. Που θα καταφέρει να βρει τον έρωτα στο συνηθισμένο, στο γνώριμο και θα περάσει από την ρομαντική, εξιδανικευμένη αγάπη στην καθημερινή κατάκτηση του άλλου. Με μόνη προϋπόθεση ότι αυτός ο άλλος κάνει την ίδια πορεία και προσπάθεια! Είναι ουτοπία το να τα έχεις όλα ή ψευδές το δίλημμα ότι πρέπει να διαλέξεις γιατί φαινομενικά είναι ασυμβίβαστα;

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ Ι. ΤΖΑΝΑΚΑΡΗ "ΦΩΤΗΣ ΓΙΑΓΚΟΥΛΑΣ"

ΒΑΣΙΛΗΣ Ι. ΤΖΑΝΑΚΑΡΗΣ
Φώτης Γιαγκούλας
Ο απέθαντος και άλλες ληστρικές ιστορίες

Φώτης Γιαγκούλας: Ο απέθαντος και άλλες ληστρικές ιστορίες

Ο IANOS και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου βιβλίου
του Βασίλη Ι.Τζανακάρη ΦΩΤΗΣ ΓΙΑΓΚΟΥΛΑΣ: Ο ΑΠΕΘΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΛΗΣΤΡΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ την Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014, στις 8:30 μ.μ.,στο βιβλιοπωλείο IANOS (Σταδίου 24, Αθήνα).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο σκηνοθέτης Βασίλης Παπαβασιλείου και ο δημοσιογράφος της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ και ιστορικός Φοίβος Οικονομίδης.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Μια αιματοβαμμένη τοιχογραφία της Ελλάδας των χρόνων 1910-1936, με πρωταγωνιστές τους τελευταίους ληστές και λήσταρχους. Μια Ελλάδα που δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από την Άγρια Δύση, γεμάτη παράνομους και επικηρυγμένους με μεγάλα χρηματικά ποσά που διαφέντευαν τα ελληνικά βουνά και τους λόγγους. Ένα σκηνικό τρόμου και φρίκης με πρωταγωνιστές τους ληστές Λιόλιο, Σκαρτσώρα, Γκαντάρα, Καραθανάση, Μπασμπάνη, Μπλαντέμη, Κοτσαδάμ, Περικλή Παπαγεωργίου, αδελφούς Μπαμπάνη, Τσαμήτα, Τζατζά πατέρα και γιο, Λόλα, καπετάν Γιάννη Καρατζοβάλη και τις πολυάριθμες και άγριες συμμορίες τους. Με κορυφαίο όλων, τον θρυλικό και φοβερό λήσταρχο Φώτη Γιαγκούλα, τον πλέον «ωραίο των ορέων», τον «βασιλέα» όλων των ληστών του Μεσοπολέμου, με αδιαμφισβήτητο βασίλειό του τον Όλυμπο.
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ο αναγνώστης θα γνωρίσει μια εποχή άγνωστη, σκληρή, ηρωική και ταυτόχρονα δόλια. Μια εποχή φτώχειας και λεβεντιάς. Προδοσίας και μίσους. Έρωτα και θανάτου. Με τους πολιτικούς χαμένους στη διαπλοκή και τη διαφθορά της εξουσίας και τους ληστές δυνάστες της ζωής των ανθρώπων. Μια εποχή με κυρίαρχη την ελπίδα για το ξημέρωμα μιας καλύτερης και πιο δίκαιης μέρας. Μιας καλύτερης ζωής.
ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ
Στις 550 και πλέον σελίδες του βιβλίου με τη βοήθεια των ντοκουμέντων που έχει συγκεντρώσει ο ανέκαθεν φιλέρευνος Βασίλης Τζανακάρης, αλλά και του γλαφυρού ύφους γραφής που τον χαρακτηρίζει, ο αναγνώστης κάνει μια ιλιγγιώδη διαδρομή σε βουνοκορφές και λαϊκά ξενοδοχεία, σε αίθουσες δικαστηρίων και στάνες. Εκεί θα γνωρίσει ανθρώπους που τηρούν τον λόγο τους, άλλους που δεν πιστεύουν στην «μπέσα», θα γνωρίσει έρωτες και αβυσσαλέα μίση, απαγωγείς και δολοφόνους. Τελικά θα γνωρίσει μια πλευρά της ελληνικής ιστορίας την οποία αγνοεί ή υποβαθμίζει η επίσημη ιστορία. […] Μια ιστορία που διαβάζεται και σαν αστυνομικό μυθιστόρημα ή σαν ένα γοητευτικό ανάγνωσμα, στο οποίο η κάθε αναφορά σε πρόσωπα και καταστάσεις είναι πλήρως τεκμηριωμένη.
Κώστας Μαρίνος, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Γρανιτένιος κανόνας των ληστών ήταν η μπέσα, σημειώνει ο Τζανακάρης. […] Ο Τζανακάρης, με την εμβριθή μελέτη του, καταφέρνει να αναδείξει τις κρυμμένες, πικάντικες πλευρές, αλλά και να το αναπτύξει σε ιστορικό βάθος, εντάσσοντάς το στα ιστορικοκοινωνικά του συμφραζόμενα. Ο συγγραφέας καταβυθίζεται σε εφημερίδες και κάθε είδους πηγές (μαρτυρίες, ληστρική λογοτεχνία, αρχείο της Βουλής κ.ά.) και καταφέρνει να ανασυνθέσει την εποχή με τη ζωντάνια και την παραστατικότητα της αφήγησης που αρμόζει σε ένα τόσο λαοφιλές και πολυσύνθετο θέμα. Τα πρόσωπα του δράματος, ληστές και θύματα, πολιτικοί, άνθρωποι της πόλης και ατσαλωμένοι ορεσίβιοι παρουσιάζονται ως ήρωες μιας αφήγησης που ενδιαφέρεται όχι μόνο να διδάξει αλλά και να τέρψει. […]
Ο Τζανακάρης με τον ογκωδέστατο τόμο του επιτυγχάνει να πιάσει στα χέρια του την αναβράζουσα Ιστορία της εποχής και να μας δώσει ένα εμβριθές, διδακτικό και κυρίως συναρπαστικό αφήγημα.
Σοφία Νικολαΐδου, ΤΑ ΝΕΑ (Βιβλιοδρόμιο)
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Βασίλης I. Τζανακάρης σπούδασε πολιτικές και οικονομικές επιστήμες στο A.Π.Θ. και από τα γυμνασιακά του χρόνια ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία. Έχει εκδώσει τρεις εφημερίδες, είκοσι βιβλία, και έχει διοργανώσει πολλές εκθέσεις αρχειακού υλικού. Από το 1975, και για 34 χρόνια, εξέδιδε το μηνιαίο σερραϊκό περιοδικό Γιατί. Υπήρξε από τους πρωτοπόρους στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, με τα οποία ασχολήθηκε επί σειρά ετών. Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων, του Συνδέσμου Εκδοτών Βορείου Ελλάδος και αντεπιστέλλον μέλος της ΕΣΗΕΜΘ.
Το βιβλίο του Δακρυσμένη Μικρασία (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, 2007) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2008 στην κατηγορία «Χρονικό - Μαρτυρία». Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο του Στο όνομα της προσφυγιάς (2009). Κείμενα, μελέτες, ποιήματα και συνεντεύξεις του υπάρχουν δημοσιευμένα σε πολλές εφημερίδες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Queen - Under Pressure (HQ) (Live At Wembley 86)