Ενας νέος χώρος στο διαδίκτυο που θα ασχοληθεί με την μουσική, το θέατρο,το καλό βιβλίο, δηλαδή ότι έχει σχέση με τον Πολιτισμό!
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
Νέες κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2024
Νέες κυκλοφορίες Οκτωβρίου 2024
Καμία Μάχη Χωρίς Αυτόν
Ξηρουχάκης Χάρης
Σελίδες: 296
ISBN: 9786182045138
Τιμή: 16,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Καθώς το αγγλικό πολεμικό έπλεε σιωπηλά μέσα στη νύχτα από τη νότια Κρήτη με προορισμό το Τομπρούκ της Λιβύης ο αξιωματικός Χαράλαμπος Σειραδάκης ήταν βυθισμένος σε σκέψεις. Τι θα αντιμετώπιζε στη Μέση Ανατολή όπου είχε εντολή να ενισχύσει τον εξόριστο ελληνικό στρατό και να συνδράμει τους συμμάχους εναντίον του Άξονα; Το Μάιο 1943 ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Είχαν περάσει δύο χρόνια από τη Μάχη της Κρήτης όπου είχε πολεμήσει εναντίον των Γερμανών αλεξιπτωτιστών. Ήταν μία από τις πολυάριθμες μάχες που είχε λάβει μέρος στη ζωή του. Τι να πρωτοθυμηθεί; Ήδη σε ηλικία ένδεκα χρονών είχε πρωτοπάρει το ντουφέκι εναντίον των Τούρκων στην Κρήτη. Δεν περίμενε τότε ότι ο νεανικός του ενθουσιασμός θα τον οδηγούσε στο Μπιζάνι και τη βόρεια Ήπειρο. Πολύ λιγότερο ότι θα πολεμούσε στη γαλλική Λωρραίνη και τα Δαρδανέλια κατά τον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο. Τώρα με το ξέσπασμα του Β΄ παγκοσμίου πολέμου δήλωνε και πάλι παρών. Μετά τη Μάχη της Κρήτης τον περίμεναν νέες περιπέτειες στη Μέση Ανατολή.
Ο Χαράλαμπος Σειραδάκης αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση Έλληνα αξιωματικού της γενιάς του πολεμικού έπους του 20ου αιώνα που στρατεύτηκε στο πλευρό του Ελευθερίου Βενιζέλου και της πρωτοποριακής πολιτικής του. Συμμετείχε ενεργά στους πολέμους που μεγάλωσαν την Ελλάδα και βίωσε θριάμβους και αποτυχίες μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Η μυθιστορηματική του δράση συνδέθηκε με γεγονότα και καταστάσεις που καθόρισαν τη μοίρα του τόπου του. Η εξιστόρηση της ζωής του αποτελεί ένα συναρπαστικό όσο και γλαφυρό ανάγνωσμα.
Ο Χάρης Ξηρουχάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Χανιά. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στα Πανεπιστήμια του Μάντσεστερ (M.A. Econ.) και του Άμστερνταμ. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως ανώτερο στέλεχος στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, Συμβούλιο Υπουργών, Ευρωπαϊκή Oικονομική και Κοινωνική Επιτροπή). Δίδαξε ευρωπαϊκή πολιτική και επικοινωνία στη London Academy of Diplomacy, στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και στο Global Governance Institute στις Βρυξέλλες, όπου είναι senior fellow.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με ιστορικά θέματα. Το Καμία μάχη χωρίς αυτόν είναι το δεύτερο βιβλίο του μετά το Χανιά και ΑΒΕΑ - Μία κοινή πορεία (έκδοση Τράπεζας Χανίων, 2019).
Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στην Athens Voice και τα Χανιώτικα Νέα. Μία προηγούμενη δημοσίευση έχει τίτλο Communicating European Integration στο βιβλίο Everything Flows (επιμέλεια Tom Spencer, 2005).
«Πρόκειται για ένα προσεκτικά γραμμένο αφήγημα που βασίζεται σε πολλές πηγές (…) κάνοντας μία σημαντική προσθήκη στο σώμα της ιστορίας (…). Είναι φανερό ότι το βιβλίο αυτό είναι απαύγασμα αγάπης». — SirMichaelLlewellyn-Smith
Ρωσο-Κυπριακές σχέσεις, 1954-2022
Μελακοπίδης Κώστας
Σελίδες: 304
ISBN: 9786182045114
Τιμή: 18,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Αυτή η μελέτη φιλοδοξεί να αντικαταστήσει την εδραιωμένη, αλλά εσφαλμένη, «Ρεαλιστική» ανάγνωση των Ρωσο-Κυπριακών σχέσεων. Επιστρατεύοντας μία νέα Θεωρία, που ονομάζει «Πραγματιστικό Ιδεαλισμό», το βιβλίο αποδεικνύει ότι, μέχρι τον πόλεμο του Πούτιν, οι σχέσεις αυτές δεν περιορίζονταν στην ικανοποίηση μόνο στενών «εθνικών συμφερόντων». Αυτό που διέφυγε της «ρεαλιστικής» προσέγγισης είναι ο πολύ ευρύτερος κανονιστικός ορίζοντας, δηλαδή μία σειρά από κοινές αξίες και αρχές, όπως ο σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, στη Διεθνή Ηθική, στην αλληλεγγύη, στον αλληλοσεβασμό και στη φιλία. Η ρηξικέλευθη αυτή θεώρηση των διμερών σχέσεων Κύπρου-Ρωσίας αποκαλύπτει τη συσσώρευση πλούσιων αμοιβαίων ωφελημάτων, δηλαδή διπλωματικών, πολιτικών, οικονομικών, πολιτιστικών, συναισθηματικών, κ.ά., που εδραίωσαν μία ειδική και πολυδιάστατη σχέση «ιδιόμορφης φιλίας» μεταξύ των δύο κρατών και των δύο λαών. Μία αισιόδοξη συνέπεια του εύρους και του βάθους της σχέσης αυτής είναι η προσδοκία ότι, μετά το τέλος του πολέμου του Πούτιν, η ιδιόμορφη φιλία αναμένεται να αναγεννηθεί.
Γεννημένος στην Αθήνα, ο Κώστας Μελακοπίδης σπούδασε Νομικά (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Φιλοσοφία (Κεντ της Αγγλίας και Queen’s του Καναδά), και Πολιτικές Επιστήμες (Queen’s). Δίδαξε Διεθνείς Σχέσεις σε τρία Καναδικά Πανεπιστήμια πριν αρχίσει να διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (1996-2010) και να συνεργάζεται με το Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών μέχρι το 2023. Με κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα το Κυπριακό Πρόβλημα, τα Ελληνο-τουρκικά, την Καναδική Εξωτερική Πολιτική, τη Διεθνή Ηθική, και τις Ρωσο-Κυπριακές Σχέσεις, έχει δημοσιεύσει σειρά άρθρων και βιβλίων, όπως Pragmatic Idealism: Canadian Foreign Policy, 1945-1995 (McGill-Queen’s University Press, 1998), Λεξικό Διεθνών Σχέσεων και Εξωτερικής Πολιτικής, (Ι. Σιδέρης, 1998), Υπάρχει Ηθική στη Διεθνή Πολιτική;(Ι. Σιδέρης, 2003), και Russia-Cyprus Relations: A Pragmatic Idealist Perspective (London, Palgrave, 2016).
Φιλοσοφία της Μεταουμανιστικής Τέχνης
Μαρκοπούλου Άννα (Επ.)
Σαμπανίκου Εύη (Επ.)
Sorgner Lorenz Stefan
Σελίδες: 264
ISBN: 9786182043929
Τιμή: 13,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα, η διάδραση τέχνης και κοινωνίας παραμένει όσο ποτέ ισχυρή. Η έλευση των νέων μέσων και οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα ορίζουν για την πολιτισμική θεωρία και την τέχνη τη μετάβαση από το Μοντερνισμό στο Μεταμοντερνισμό. Με τη σταδιακή κυριαρχία των ψηφιακών μέσων και τη γενίκευση της χρήσης του διαδικτύου, ο κύκλος του Μεταμοντερνισμού ολοκληρώνεται σχετικά σύντομα, στις αρχές του 21ου αιώνα. Το μετά, ορίζεται από Μεταουμανιστικές αντιλήψεις.
«Δεν μπορείς να βιώσεις ένα έργο τέχνης δύο φορές όπως δεν μπορείς να μπεις στο ίδιο ποτάμι δύο φορές». Με τη φράση αυτή, ο Sorgner μας εισάγει στη διατύπωση μιας νέας θεωρίας για την τέχνη, μέσω της Μεταουμανιστικής φιλοσοφίας, με εστίαση στις σύγχρονες μορφές οπτικοακουστικών τεχνών, όπως η βιοτέχνη, η επιτέλεση, η εγκατάσταση και όλες οι μορφές δημιουργίας με ψηφιακά μέσα.
Ο Sorgner, σε αυτό το ιδιαίτερα ξεχωριστό βιβλίο του, επιχειρεί μια αλλαγή παραδείγματος, την ανατροπή, την αποδοχή της έννοιας του διαρκούς γίγνεσθαι. Τα επιχειρήματά του είναι πολιτικά και ισχυρά από την άποψη ενός φιλοσοφικού διαλόγου που φέρνει ανοιχτά σε επαφή όλα τα Μεταουμανιστικά ρεύματα σκέψης και γνώσης (Κριτικός Μεταουμανισμός, Τρανσουμανισμός και Συμμεταουμανισμός), μέσα από μερικά από τα πιο σημαντικά έργα της σύγχρονης οπτικοακουστικής δημιουργίας με νέα μέσα και τους πιο επιφανείς καλλιτέχνες.
Η Άννα Μαρκοπούλου είναι διδάκτωρ Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris V René Descartes) και Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας). Δίδαξε Φιλοσοφία της Παιδείας και Παιδαγωγική Θεωρία στο Τμήμα Νηπιαγωγών του Ε.Κ.Π.Α. και στην Ανώτατη Παιδαγωγική Σχολή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) στην Αθήνα. Από το 2015 είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας (Ε.Φ.Ε.), ενώ από το 2021 είναι τακτικό μέλος της International Plato Society. Η έρευνά της επικεντρώνεται στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία με έμφαση στην πλατωνική και νεοπλατωνική φιλοσοφία καθώς και στη σχέση της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας με τον Μεταουμανισμό. Από το 2017 έως σήμερα έχει λάβει μέρος σε σειρά διεθνών συνεδρίων με γενικό τίτλο «Beyond Humanism Conferences» με θέματα σχετικά με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και τον Μεταουμανισμό (για περισσότερες πληροφορίες: http://beyondhumanism.org).
Ιστοσελίδα: https://independent.academia.edu/ANNAMARKOPOULOU1
Η Εύη Σαμπανίκου είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με αντικείμενο τον οπτικό πολιτισμό και την ιστορία της τέχνης. Είναι μέλος των ερευνητικών εργαστηρίων Πολιτισμικής Πληροφορικής (CiLab) και Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (CHMLab) του Τμήματος και ακαδημαϊκή υπεύθυνη διεθνών και εθνικών ερευνητικών προγραμμάτων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις περιοχές της θεωρίας της τέχνης, της φωτογραφίας, της τέχνης με νέα μέσα, των κόμικς και σε ευρύτερα ζητήματα πολιτισμικής διαχείρισης. Συνδυάζοντας τα παραπάνω με τις προεκτάσεις της σύγχρονης φιλοσοφίας στην τέχνη, συμμετέχει ενεργά στις διεθνείς ερευνητικές δραστηριότητες για τον Μεταουμανισμό και είναι ιδρυτικό μέλος των διεθνών συνεδρίων Βeyond Humanism. Ανάμεσα στις πρόσφατες δημοσιεύσεις της συγκαταλέγονται τα βιβλία: Evi D. Sampanikou (ed) (2017). Audiovisual Posthumanism, Cam-bridge Scholars Press, και Evi D. Sampanikou Jan Stasienko (eds) (2021), Posthuman Studies Reader. Core Readings on Transhumanism, Posthumanism and Metahumanism. Schwabe Verlag.
Ιστοσελίδες: http://www.ct.aegean.gr/Home/Academic
https://aegean.academia.edu/EviSampanikou
https://www.researchgate.net/profile/Evi-Sampanikou
Ο Stefan Lorenz Sorgner είναι Καθηγητής Φιλοσοφίας στο (Αμερικανικό) Πανεπιστήμιο John Cabot της Ρώμης, Διευθυντής και Συνιδρυτής του διεθνούς ερευνητικού δικτύου Beyond Humanism Network, Fellow στο Institute for Ethics and Emerging Technologies (IEET), Ερευνητής στο Ewha Institute for the Humanities του Ewha Womans University της Σεούλ, Ακαδημαϊκός Σύμβουλος του Humanity+ και Visiting Fellow στο Ethics Centre του Πανεπιστημίου Friedrich-Schiller στην Ιένα. Είναι επιμελητής περισσοτέρων από 10 συλλογών δοκιμίων και συγγραφέας των ακόλουθων μονογραφιών:
Metaphysics Without Truth (Marquette University Press 2007), Menschenwürde nach Nietzsche (WBG 2010), Transhumanismus (Herder 2016), Schöner neuer Mensch (Nicolai, 2018), Über-mensch (Schwabe 2019), On Transhumanism (Penn State University Press 2020), We Have Always Been Cyborgs (Bristol University Press 2022), Philosophy of Posthuman Art (Schwabe 2022), Transhumanismus (με τον Philip von Becker, Westendverlag, 2023), Homo ex Machina (μαζί με τον Bernd Kleine-Gunk, Goldmann 2023). Είναι, επιπλέον, ιδρυτής και υπεύθυνος έκδοσης του επιφανούς διεθνούς ακαδημαϊκού περιοδικού Journal of Posthuman Studies (Penn State University Press) που εκδίδεται από το 2017.
Ο Stefan Lorenz Sorgner προσκαλείται συχνά ως ομιλητής σε διεθνή ακαδημαϊκά - ερευνητικά και καλλιτεχνικά fora (World Humanities Forum, Global Solutions Taipei Workshop, Biennale Arte Venezia, TEDx, Colors of Ostrava) και έχει τακτική παρουσία σε μέσα μαζικής ενημέρωσης στο διεθνή χώρο (Die Zeit, Cicero, Der Standard, Die Presse am Sonntag, Philosophy Now, Il Sole 24 Ore, Forbes Italia).
Ιστοσελίδες: www.sorgner.de
www.mousike.de
«Το βιβλίο Φιλοσοφία της Μεταουμανιστικής Τέχνης παρουσιάζει μια απολύτως νέα πρόταση, ως διάδοχη θεωρία και ως απάντηση στο μεταμοντερνισμό. Αν η Μετα -μοντέρνα Εποχή αφήνει ένα ηχηρό κενό με τη συνολική απουσία νοήματος στην καλλιτεχνική πράξη, η διάδοχη κατάσταση θα ανοίξει ένα Κουτί της Πανδώρας, κλειδαμπαρωμένο για χιλιετίες: Το Άμορφο και το Τερατώδες, επεμβάσεις στο DNA, η έννοια του υβριδικού σώματος, οι νέες αντιλήψεις για το Cyborg και, φυσικά, η όλο και πιο έντονη παρουσία της Τεχνητής Νοημοσύνης στο πεδίο των Τεχνών. Αποτελεί αυτό μια νέα κατάσταση που ανατρέπει -ή ακόμη και διαγράφει- όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα; Ή, η τέχνη αποκτά απλώς τα νέα της «εργαλεία»; Η Φιλοσοφία της Μεταουμανιστικής Τέχνης είναι το καλύτερο εγχειρίδιο ίσως για να καθοδηγήσει τον αναγνώστη στην καλλιτεχνική θέαση της μεταουμανιστικής εποχής…» — Θανάσης Μουτσόπουλος, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Η πολυκατοικία της αντιπαροχής και το στεγαστικό πρόβλημα
Παπαδόπουλος Άγις
Παπαδόπουλος Μιχάλης
Σελίδες: 176
ISBN: 9786182045213
Τιμή: 11,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Το στεγαστικό πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό, εντονότερο στην Ελλάδα.
Η αντιπαροχή δεν αποτελεί πλέον λύση, όπως συνέβη το διάστημα 1950-1980. Έκανε πλουσιότερους τους οικοπεδούχους και έδωσε δυνατότητα στέγασης με προσιτό κόστος, Έδωσε δουλειά στους άνεργους και στους μηχανικούς. Μεγάλος κερδισμένος το κράτος, που έλυσε το στεγαστικό πρόβλημα αδαπάνως. Μεγάλοι χαμένοι η διατήρηση της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής και η ποιότητα ζωής στο κέντρο των πόλεων.
Η πολυκατοικία της αντιπαροχής δεν είναι ούτε «καλή», ούτε «κακή». Ναι, ανεγέρθηκαν θλιβερές πολυκατοικίες, αλλά ανεγέρθηκαν και εξαιρετικές σε ποιότητα και αισθητική.
Βέλτιστη λύση για το στεγαστικό πρόβλημα σήμερα αποτελεί η αξιοποίηση του στεγαστικού αποθέματος για τη διασφάλιση αναβαθμισμένων, νέων κατοικιών.
Τα επόμενα 100 χρόνια θα αποτελέσουν πρόκληση για τις πόλεις. Τα κτήρια πρέπει να μπορούν να ανταποκριθούν στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, στις διακυμάνσεις του κόστους ενέργειας και στις ανάγκες ενός πληθυσμού που γερνάει. Η τεχνολογία και οι ειδικοί υπάρχουν. Αποφάσεις χρειάζονται.
Ο Άγις Παπαδόπουλος γεννήθηκε το 1966 στη Θεσσαλονίκη. Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός του ΑΠΘ, έκανε στη συνέχεια το μεταπτυχιακό του σε Εξοικονόμηση Ενέργειας και Προστασία Περιβάλλοντος στο Cranfield της Βρετανίας και μετά το Διδακτορικό του στο ΑΠΘ. Από το 1998 είναι καθηγητής ενεργειακών συστημάτων στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και από το 2013Διευθυντής του Εργαστηρίου Κατασκευής Συσκευών Διεργασιών.
Δραστηριοποιείται ερευνητικά στα πεδία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, του ενεργειακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού κτιρίων και των οικονομικών και πολιτικών διαστάσεων της ενέργειας. Έχει διευθύνει περισσότερα από 65 ερευνητικά προγράμματα και έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 165 εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Είναι επισκέπτης καθηγητής στο Πολυτεχνείο του Αμβούργου στη Γερμανία και υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2012 ως το 2022 ήταν Editor in Chief του International Journal of Sustainable Energy, ενώ από το 2022 είναι Associate Editor στο Energy and Buildings.
Διετέλεσε μέλος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και Αντιπρόεδρος Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Από τον Αύγουστο του 2019 είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΥΑΘ Α.Ε.
Είναι παντρεμένος από το 2001 με τη Μαριάννα και έχουν δύο παιδιά, τον Μιχάλη και τη Βασιλίνα.
Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος γεννήθηκε το 1936 στη Δράμα. Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο ΑΠΘ. Δούλεψε για μια δεκαετία ως ελεύθερος επαγγελματίας στη Δυτική Μακεδονία. Στη συνέχεια εκπόνησε το διδακτορικό του στο Άαχεν της Γερμανίας. Μετά τη Μεταπολίτευση επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη όπου και εξελέγη καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών (1976). Διετέλεσε Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής (1988-1994), Αντιπρύτανης (1994-1997) και Πρύτανης (1997-2003). Συγκλητικός για 15 συνεχόμενα χρόνια.
Για το έργο του έχει τιμηθεί, μεταξύ άλλων, από το Πανεπιστήμιο του Κάρολου της Πράγας το 1998, «για την καλλιέργεια των γραμμάτων και του ανθρωπισμού σε παγκόσμια κλίμακα». Τιμήθηκε ακόμη από τον Πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, με την απονομή του «μεγάλου σταυρού αξίας» σε «αναγνώριση των διακεκριμένων υπηρεσιών που προσέφερε στην ανάπτυξη των ελληνογερμανικών επιστημονικών σχέσεων». Είναι η μεγαλύτερη διάκριση που μπορεί να αποδοθεί σε μη Γερμανό πολίτη.
Εκτός των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων και των πολυάριθμων επιστημονικών δημοσιεύσεων, έχουν εκδοθεί από τις εκδόσεις Ιανός και δύο δοκίμιά του με τίτλους Μετά το Αμφιθέατρο (2000) και Με μολύβι και χαρτί (2004).
Από τις εκδόσεις Επίκεντρο έχουν εκδοθεί τα βιβλία Καλειδοσκόπιο μιας εποχής – όπως την έζησα (2021), Η αιωνιότητα της στιγμής (2022) και Πρόσφυγες και εκπαίδευση(2023).
Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος είναι ομότιμος καθηγητής από το 2003. Διετέλεσε Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (2004-2006) και Πρύτανης του Πανεπιστημίου Frederick της Κύπρου (2006-2008).
Είναι παντρεμένος, από το 1964 με τη Βιολέττα και έχουν δύο παιδιά, τον Άγι και τη Χάρις-Όλ
Επιστολές προς Διόδωρον 2004-2024
Καραγιάννης Ι. Γεώργιος
Σελίδες: 176
ISBN: 9786182045251
Τιμή: 12,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Το Επιστολές προς Διόδωρον, 2004-2024 δεν είναι ένα βιβλίο με την κλασσική σημασία του όρου-δηλαδή ένα εκτενές, ενιαίο κείμενο με αρχή, μέση, τέλος. Είναι κάτι το ιδιότυπο αποτελούμενο από αυτοτελή μικρά κείμενα, πεζά ποιήματα θα τα χαρακτήριζα, που το καθένα παράγει νόημα σε σχέση με αυτό που πραγματεύεται.
Δεν εντάσσεται βέβαια στην κατηγορία ποίηση, αλλά τα «ποιήματά» του έχουν ρυθμό, εκφραστικότητα και συνδυάζουν σημασίες. Αρκετά από αυτά διαθέτουν λυρικό ήχο ή ερωτικό ύφος.
Αυτοτελή μεν τα κείμενά του αλλά όχι ανεξάρτητα, αφού μία υπόγεια νοητή κλωστή δένει το ένα με το άλλο. Ένα νήμα που κατασκευάστηκε με αδράχτι τη σκέψη και με μαλλί ή βαμβάκι το εφήμερο, το παροδικό, το διαβατάρικο της εικοσαετίας 04-24, προστιθέμενο στο κουβάρι της ιστορίας. Το βιβλίο δεν είναι πολιτικό δοκίμιο, αλλά παρουσιάζει πολιτικές σκέψεις δεν είναι κοινωνιολογική μελέτη, αλλά προτείνει κοινωνικές αλλαγές δεν είναι ιστοριογραφία, αλλά βρίθει ιστορικών στοιχείων…
Εκδόσεις Επίκεντρο,
Πλατεία Ναυαρίνου 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54622
τηλ. 2310-256146
books@epikentro.gr
www.epikentro.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)