Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Το ΚΘΒΕ δίπλα στους πολίτες

ΤΟ Κ.Θ.Β.Ε ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
«Τα πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται.
Οι θεσμοί μένουν και συνεχίζουν την πορεία του έθνους και διαγράφουν τις καμπύλες και τις κορυφώσεις των πολιτισμών.
Το θέατρο είναι ο καθρέφτης τους. Πολλές φορές σημάδεψε τον ξεπεσμό και άλλοτε παράδωσε στην αιωνιότητα λαούς και εποχές.
Υψηλός ο στόχος, ας ατενίσουμε προς αυτόν… Αν σαν καλλιτέχνης έχω μιαν αποστολή επιταχτική, σαν κρατικός λειτουργός, την έχω πολλαπλάσια».
Επαναφέροντας στην επικαιρότητα τα λόγια του Σωκράτη Καραντινού, του ιδρυτή του Κ.Θ.Β.Ε., θα θέλαμε να δηλώσουμε στο κοινό μας, στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, των όμορων δήμων, της Βόρειας Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της χώρας ότι θεσμικά, καλλιτεχνικά μα πάνω απ’ όλα ψυχικά και ανθρώπινα θεωρούμε καθήκον μας την παρηγορία προς το δοκιμαζόμενο συνάνθρωπό μας στις δύσκολες μέρες που ζούμε.
Σκοπός μας δεν είναι να επιβιώσουμε ατομικά ούτε συντεχνιακά.
Είναι συνειδησιακή ανάγκη και ηθική επιταγή μαζί με όλους όσους μπορούν, να προστατέψουμε τον κοινωνικό ιστό με στόχο την αλληλοβοήθεια και την αλληλοκατανόηση.
Για όλους αυτούς τους λόγους, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανοίγει τις πόρτες του και γίνεται κέντρο υποδοχής όλων εκείνων που δεν έχουν να πληρώσουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.
Δωρεάν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις, αρχικά της «Λωξάντρα», οι εξής κατηγορίες πληθυσμού:
Άτομα με ειδικές ανάγκες, Άνεργοι, Υπάλληλοι σε καθεστώς εφεδρείας (όταν εφαρμοστεί ο σχετικός νόμος), Πρόσφυγες & Μετανάστες, Παλιννοστούντες, Άτομα που βρίσκονται σε διαδικασία απεξάρτησης ουσιών, Άτομα με χρόνια προβλήματα υγείας, Αποφυλακισμένοι, Άτομα με γλωσσικές, πολιτισμικές ή άλλες ιδιαιτερότητες, Πολύτεκνοι, Ηλικιωμένοι άποροι που φιλοξενούνται σε σχετικά ιδρύματα, Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες που φιλοξενούνται σε ιδρύματα και ειδικά κέντρα φιλοξενίας και περίθαλψης.
Σωτήρης Χατζάκης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής K.Θ.Β.Ε.

Thessaloniki International Film Festival

Προβολές                                         
Ολύμπιον                                 
Μεσάνυχτα στο Παρίσι (Ισπανία / ΗΠΑ, 2011)                                     
Σκηνοθεσία - σενάριο: Woody Allen. Έγχρωμο, 94΄.                                   
*****                               
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ                            
Αμνηστία (Ελλάδα, Αλβανία, Γαλλία, 2011)                                     
Σκηνοθεσία: Buyar Alimani. Έγχρωμο, 83΄.                           
&                                  
Champions: μια αστεία ιστορία (Ελλάδα, 2011)                                       
Σκηνοθεσία: Γαβριήλ Τζάφκας. Έγχρωμο, 90΄.                                
*****                                
Προσεχώς...                                    
Το δέρμα που κατοικώ (Ισπανία, 2011)                                         
Σκηνοθεσία: Pedro Almodóvar. Έγχρωμο, 117΄.                                         
*****                                   
Καναρίνι μου γλυκό (Ισραήλ - Γαλλία - Ελλάδα, 2011)                                  
Σκηνοθεσία: Roy Sher. Έγχρωμο, 89΄.                                         
52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης                                    
4-13 Νοεμβρίου 2011                                         
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ 2011
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΕΣ                                   
Το 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με χαρά ανακοινώνει τις ελληνικές ταινίες που θα συμμετάσχουν στη φετινή διοργάνωση.                                  
Περισσότερες από 20 ταινίες θα πάρουν μέρος στις επιμέρους ενότητες του 52ου Φεστιβάλ (Διεθνές Διαγωνιστικό, Ελληνικές Ταινίες 2011, Ελληνικές Συμπαραγωγές, Ειδικές Προβολές, Αγορά), ανάμεσά τους και δώδεκα φιλμ που θα πραγματοποιήσουν πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη.                              
Σας παρουσιάζουμε αναλυτικά, τις ταινίες ανά τμήμα στο οποίο φιλοξενούνται:                                
• Τα βραβεία του Διεθνούς Διαγωνιστικού θα διεκδικήσουν φέτος οι ταινίες J.A.C.E. του Μενέλαου Καραμαγγιώλη και Παράδεισος του Παναγιώτη Φαφούτη.                                 
• Ειδικές προβολές θα πραγματοποιήσουν στη Θεσσαλονίκη, η νέα ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, Man at Sea, η οποία ολοκληρώνει το πλήρες αφιέρωμα του φεστιβάλ στο δημιουργό, αλλά και η πρόσφατα βραβευμένη στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, ταινία του Φίλιππου Τσίτου, Άδικος Κόσμος.                                       
• Πρεμιέρα θα πραγματοποιήσουν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, οι ταινίες Magic Hour του Κώστα Καπάκα, Η πόλη των παιδιών του Γιώργου Γκικαπέππα, Σωτηρία του Ιάσονα Τζαβέλλα, Σούπερ Δημήτριος του Γιώργου Παπαιωάννου και F.L.S. του Θάνου Τσαβλή.                              
• Τρεις ελληνικές συμπαραγωγές, θα κάνουν επίσης πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη: Η Αφροδίτη στην αυλή του Τηλέμαχου Αλεξίου (Ελλάδα – Γερμανία), Το κορίτσι με τα μεγάλα μάτια του Αλέξη Τσάφα (Ελλάδα, Πράσινο Ακρωτήρι) και Loveless Zoritsa των Χριστίνας Χατζηχαραλάμπους και Ράντοσλαβ Πάβκοβιτς (Ελλάδα, Σερβία, Κύπρος, Πολωνία).                                  
• Στην Αγορά του 52ου Φεστιβάλ, θα προβληθούν σε market screenings για επαγγελματίες και δημοσιογράφους, οι ταινίες: 3ος Κόσμος του Βασίλη Μπλιούμη, Πανταχόθεν Ελεύθεροι του Σπύρου Βρεττού, Ο άνθρωπος που δε μιλούσε του Βαγγέλη Ρικούδη, Βίοι Αγίων του Γιάννη Σολδάτου, Οι δαιμονισμένοι του Γιώργου Μπακόλα, Περί έρωτος λόγοι – Συμπόσιο του Πλάτωνα του Δημήτρη Μακρή, Σαπίλα, ξεφτίλα και τεκίλα των Νίκου Ζερβού και Γιάννης Παρασκευόπουλου, Athens through the mobile eye του Άγγελου Θεοδωρόπουλου και Breakdown reward του Ηλία Γεωργόπουλου.                                   
• Φέτος, για πρώτη φορά το φεστιβάλ αποφάσισε να εντάξει στα market screenings για επαγγελματίες και δημοσιογράφους, ταινίες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρώτη δημόσια προβολή, δίνοντας στους δημιουργούς τους την ευκαιρία να βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, να προωθήσουν το έργο τους και να αξιοποιήσουν όλα τα εργαλεία και τις δυνατότητες των αναπτυξιακών δράσεων της Αγοράς.                           
Ανάμεσα στις ταινίες αυτές συγκαταλέγονται οι: Wasted Youth των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Γιάν Βόγκελ, Αμνηστία του Μπουγιάρ Αλιμάνι, Fish & Chips του Ηλία Δημητρίου, 4ever του Γιώργου Πυρπασόπουλου, Τρεις μέρες ευτυχίας του Δημήτρη Αθανίτη, Κόκκινος Ουρανός της Λάγιας Γιούργου, DOS του Στάθη Αθανασίου, Κωλόπαιδα του Στέλιου Καμίτση, Αννίβας προ των Πυλών της Ελισάβετ Χρονοπούλου, Δεμένη Κόκκινη Κλωστή του Κώστα Χαραλάμπους κ.α. Η λίστα των ταινιών που θα συμμετάσχουν στα market screenings δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.                              
Η πλήρης λίστα θα ανακοινωθεί στη συνέντευξη Τύπου.                                      
Έκπτωση στην τιμή της κάρτας μέλους CineΚάρταF για τους ανέργους                                 
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της κοινωνικής του πολιτικής προσφέρει και φέτος έκπτωση στις τιμές της κάρτας μέλους (CineΚάρταF) στους
κατόχους ισχύουσας κάρτας ανεργίας.                               
Αποκτήστε τώρα την κάρτα μέλους του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και απολαύστε μοναδικά σινεφίλ προνόμια καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς!                                   
Την CineΚάρταF μπορείτε να προμηθευτείτε από το γραφείο της CineΚάρταF (κινηματογράφος Ολύμπιον, Πλατεία Αριστοτέλους 10, 5ος όροφος), 10:00 - 16:00, Δευτέρα έως Παρασκευή. Μπορείτε αν θέλετε να συμπληρώσετε και να υποβάλλετε την φόρμα και να παραλάβετε την CineΚάρταF από την παραπάνω διεύθυνση.                                    
Δείτε εδώ αναλυτικά τα προνόμια και τις τιμές των καρτών μέλους του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.                                   
*****                                   
Ετοιμαζόμαστε! Θα έρθεις;)                              
Δηλώστε συμμετοχή στο πρόγραμμα εθελοντισμού του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ζήστε μαζί μας τη συναρπαστική εμπειρία της διοργάνωσης του κορυφαίου κινηματογραφικού θεσμού της Ελλάδας.

Νέες ψηφιακές εκδόσεις - ebook

ΨΗΦΙΑΚΑ ΒΙΒΛΙΑ | ΕΛΛHNIKH ΛOΓOTEXNIA / ΠEZOΓPAΦIA
ISBN: 978-960-03-5388-4
ISBN: 978-960-03-5389-1
ISBN: 978-960-03-5387-7

Από τους “Παυσανίες” και την πλατεία Κλαυθμώνος (του 1880) στην… Εφεδρεία (του 2011)

Οι λέξεις της εβδομάδας από το 24grammata.com
Από τους “Παυσανίες” και την πλατεία Κλαυθμώνος (του 1880) στην… Εφεδρεία (του 2011)
γράφει ο Γιώργος Δαμιανός
Να 'μαστε πάλι εδώ!!!
Έτοιμοι να ξαναζήσουμε τους “Παυσανίες” και την πλατεία (ή τον κήπο) του Κλαυθμώνος. Και ενώ μέχρι τώρα οι ιστορίες σαν και την παρακάτω ενδιέφεραν μόνο όσους ασχολούνται με τα “περίεργα” της ιστορίας, τώρα ξαναμπαίνουν βίαια στη ζωή μας, σαν το κλάμα του παιδιού που ξυπνά, έντρομο, από τους εφιάλτες του, για να μας υπενθυμίσουν για άλλη μια φορά ότι τίποτα, δυστυχώς, δε μαθαίνουμε από την Ιστορία. “Παυσανίες” ονομάζονταν στα τέλη του 1800, μάλλον ειρωνικά, όλοι όσοι απολύονταν (παύονταν > παύση > Παυσανίας) από τη Δημόσια εργασία τους, κάθε φορά που άλλαζε η Κυβέρνηση (η μονιμότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων καθιερώθηκε με το σύνταγμα του 1911, άρθρο 102 ).
Οι “Παυσανίες”, λοιπόν, έβγαιναν από το υπουργείο των Οικονομικών, που βρισκόταν στην πλατεία 25ης Μαρτίου (αργότερα θα ονομαστεί πλατεία Κλαυθμώνος < κλαυθμός: κλάμα), στεναχωρημένοι, συγκινημένοι και κάποιοι απ αυτούς έκλαιγαν, κρατώντας τον τελευταίο τους μισθό.
Μάλλον δεν ήταν στις συνήθειες της εποχής να φασκελώνουν το κτήριο του υπουργείου ή τους κυβερνώντες που τους είχαν υποχρεώσει να υπογράψουν την απόλυση τους και να τακτοποιήσουν τις οικονομικές εκρεμμότητες στο ταμείο του υπουργείου των Οικονομικών.
Το κτήριο του Υπουργείου των οικονομικών, που βρισκόταν επί της πλατείας Κλαυθμώνος, κατεδαφίστηκε το 1939.
Η πλατεία, αρχικά, ονομαζόταν “Κήπος του Νομισματοκοπείου”, γιατί εκεί, μέχρι το 1862, βρισκόταν το κτήριο του Εθνικού Νομισματοκοπείου. Παλαιότερα ονομαζόταν “πλατεία Αισχύλου”, ενώ σήμερα, από το 1989, ονομάζεται, επίσημα , «Πλατεία Εθνικής Συμφιλίωσης».
Το 1885 ονομάστηκε ανεπίσημα “κήπος του Κλαυθμώνος” – “πλατεία Κλαυθμώνος”. Ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός δόθηκε, γύρω στα 1878, από το Δημήτριο Καμπούρογλου σε ένα χρονογράφημα του στην «Εστία» το 1878, αναφέρει σχετικά : «Κατά το έτος 1878 έτυχε να καθήσω στο καφενεδάκι του κήπου του Υπουργείου Οικονομικών, το γνωστόν ως καφενείον του κυρ Παντελή, επιστάτου άλλοτε του γυμνάσιου στο Βαρβάκειον.
Κείνη την ημέρα λοιπόν είδα κάποια εξαιρετική κίνηση, από Παυσανίας (Παυσανίες: αυτοί που παύονται από την εργασία τους) και Θεσιθήρας που είχαν αποτυπωμένων στην μορφή τους, άλλοι οδύνη, άλλοι άνοιαν και άλλοι αμοιβαίαν ελπίδα.
Εσκέφθηκα τότε να περιγράψω ό,τι είδα και εδημόσιευσα στο περιοδικό «Εστία» ένα σατιρικό σημείωμα με την επιγραφήν: «Ο κήπος του Κλαυθμώνος», χωρίς να φανταστώ, πως άθελά μου έγινα και νονός του κήπου αυτού». 24grammata.com
Οι διαφορές ανάμεσα στο τότε και το σήμερα: α) Οι Παυσανίες ονομάζονται, πλέον, έφεδροι. β) Τα φάσκελα έδωσαν τη θέση τους στα κλάματα και η ανατριχιαστική ομοιότητα: ο κοινωνικός κανιβαλισμός του τότε και του σήμερα (στις λέξεις “Παυσανίας” και “Κλαυθμώνος” και “Θεσιθήρας” (του Καμπούρογλου) δε διακρίνεις κοινωνική αλληλεγγύη και ανθρώπινη κατανόηση, αλλά μάλλον ειρωνεία και χαιρεκακία, όπως, δηλαδή, αντιμετωπίζονται και σήμερα οι Δημόσιοι Υπάλληλοι…)
…τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά...για περισσότερα διαβάστε στο 24grammata.com
Διαβάστε και άλλα 2250 άρθρα στην ελληνική, αγγλική, γαλλική, γερμανική, ιταλική και ισπανική γλώσσα. Δωρεάν e-books (νέα βιβλία) / θεματική βιντεοθήκη για την Τέχνη, την Ιστορία, τις Επιστήμες 24grammata.com
Δείτε όλο το αρχείο από την “λέξη της εβδομάδας” αλλά και άλλα ενδιαφέροντα άρθρα στη διεύθυνση www.24grammata.com.
24γραμματα© 2011.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Ανάπτυξη από τα 24γραμματα

Παρουσίαση των βιβλίων του Βασίλη Γκανάτσιου (Χείμαρρου)

ΑΤΙΜΗ ΤΥΧΗ - ΜΠΑΜΠΗΣ ΤΣΕΡΤΟΣ