Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

Πολλοί θα αναρωτιούνται τώρα, «ποιος είναι αυτός»;
Πρόκειται φίλοι μου για μια μορφή όλο «μυστήριο», όπως ήταν και ο αρχαίος.
Αλλά ας ξεκινήσω το αφιέρωμα, και θα γνωρίσουμε για καλά αυτόν που ήδη ξέρουμε! Στιχουργός, ηθοποιός, σεναριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, ο Πυθαγόρας ήταν καλλιτέχνης από τη φύση του.
Με ότι κι αν καταπιάστηκε, η τέχνη του είχε κέντρο τον άνθρωπο.
Έγραψε τραγούδια για την καθημερινότητα μιλώντας απλά και γι αυτό αγαπήθηκε από τον κόσμο. 

Ο Πυθαγόρας ήταν μάστορας της λαϊκής γλώσσας και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως λαϊκός ποιητής.
Ο Πυθαγόρας Παπασταματίου γεννήθηκε το 1930 στο Αγρίνιο και ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος τον βρήκε να τελειώνει το Δημοτικό. Το 1940 γράφτηκε στο οκτατάξιο Γυμνάσιο αρρένων Αγρινίου. Στην κατοχή οι γονείς του μαζί με τις αδελφές του, για να αποφύγουν τη σύλληψη από τους Γερμανούς, κατέφυγαν στον Ορεινό Βάλτο.
Ο Πυθαγόρας βρέθηκε φιλοξενούμενος σ' ένα χωριό της καμένης από τους Γερμανούς Μακρυνείας, ενώ ο αδελφός του ήταν στο αντάρτικο.Το Μάρτιο του 1944, δεκατετράχρονος μαθητής της Τετάρτης οκταταξίου, προσχώρησε στον ΕΛΑΣ. .Αγωνίστηκε ως την ημέρα που έφυγαν οι Γερμανοί και στη συνέχεια επέστρεψε και τελείωσε το Γυμνάσιο.
Στις μαθητικές του εργασίες υπέγραφε ως Πυθαγόρας. Όταν ο φιλόλογος Πάνος Παπαχρήστος τον ρώτησε κάποτε στην τάξη, γιατί δεν γράφει και το επώνυμό του, απάντησε γελώντας: Ένας είναι ο Πυθαγόρας, όλοι με ξέρουν, δε χρειάζεται επώνυμο
Από το βιβλίο του 'Άγγελου Αξιώτη «Πυθαγόρας: 30 χρόνια τραγούδια» διαβάζουμε για τα μαθητικά του χρόνια:
Όταν ήταν μαθητής της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου, σε μια μαθητική παράσταση τον Μάρτη του 1948, με τον Παπαφλέσσα του Μελά, του ανατέθηκε ο ρόλος του Παπαφλέσσα. Η ηθοποιία του έκαμε κατάπληξη. ,Ήταν αληθινός Παπαφλέσσας... Καταχειροκροτήθηκε. Πήρε έτσι το βάπτισμα του ηθοποιού.
Το 1949 Τελείωσε το Γυμνάσιο και φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, με δάσκαλο τον Δημήτρη Ροντήρη.
Αποφοίτησε με άριστα και εργάστηκε στο θέατρο, ενώ παράλληλα έγραφε στίχους και επιθεωρήσεις πίστας. Πρώτο του τραγούδι, και μεγάλη επιτυχία το 1954, ήταν το «ξαναβλέπω το μικρό το αμαξάκι» σε μουσική του Νίκυ Γιάκοβλεφ και με ερμηνεύτρια την Μαίρη Λώ.Ο Κώστας Ασημακόπουλος θυμάται: «...το ζαχαροπλαστείο του Νίκυ Γιάκοβλεφ με τους διαλεχτούς πίνακες και τ' αξιόλογα έργα τέχνης στις προθήκες, αποτελούσε τόπο συνάντησης καλλιτεχνών.
Εκεί, μαθητής ακόμα του Γυμνασίου, τον πρωτογνώρισα ..και με τη λίγη κρίση μου σημάδεψα από τότε την ευγένεια που είχε. Κι ακριβώς αυτή η ευγένειά του, μαζί με την έμφυτη μουσικότητα του τον αξίωσαν, στα χρόνια που ακολούθησαν...».Από το 1958 και μετά ασχολήθηκε κυρίως με το γράψιμο. Στίχοι, επιθεωρήσεις πίστας, κινηματογραφικά σενάρια που σαν ταινίες γνώρισαν μεγάλη επιτυχία.
Στις ταινίες του πάντα ερμήνευε έναν από τους δεύτερους ρόλους.
Το 1964 γράφει το σενάριο και πρωταγωνιστεί στην ταινία «κάθε λιμάνι και καημός». Υπογράφει επίσης το ομότιτλο τραγούδι, που σε μουσική του Γιώργου Κατσαρού, ερμήνευσαν και έκαναν μεγάλη επιτυχία οι Πάνος Γαβαλάς και Ρία Κούρτη.
Έγραψε πολλά τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες: «Ο Σταμούλης ο λοχίας», «Όταν πίνει μια γυναίκα», «Πίσω από τις καλαμιές», «Κυρά Γιώργαινα», «Στα βράχια της Πειραϊκής», «Νύχτα στάσου», «Ο επιπόλαιος»κλπ.
Το 1972 με την προοπτική δημιουργίας ενός μεγάλου δίσκου, έδωσε στο φίλο του Απόστολο Καλδάρα τον κύκλο τραγουδιών «Μικρά Ασία».
Ο Καλδάρας αναφέρεται σ' αυτήν τη συνεργασία: «Θα υπενθυμίσω μόνο το έργο του Μικρά Ασία που είχα την τύχη να μελοποιήσω εγώ, που συγκίνησε το πανελλήνιο και που... με τόσο μεγάλη μαεστρία, στα στενά πλαίσια ενός δίσκου βέβαια, επεξεργάστηκε το θέμα της Μικρασιατικής Καταστροφής και που μόνο αυτό στάθηκε αρκετό να του ανοίξει την πόρτα για το Πάνθεον των μεγάλων του λαϊκού στίχου.».
Από το «Βήμα» στις 31/8/'72 διαβάζουμε τον Παύλο Παλαιολόγου να γράφει:
«Μικρά Ασία ο τίτλος. Του Καλδάρα η μουσική, του Πυθαγόρα οι στίχοι, του Νταλάρα και της Αλεξίου το τραγούδι.. Δεν είναι Σεφέρηδες, Σικελιανοί, Παλαμάδες.
Ούτε μουσουργοί με παγκοσμιότητα που δονούν το πεντάγραμμο.Ναι αλλά στις στροφές του δίσκου είμαστε εμείς, είναι ο πόνος, ο καημός, το βογκητό ενός λαού.
Μαζί μ' αυτό και η βαθύτατη ανθρωπιά..
Δόξες του έθνους, μεγάλοι ποιητές, ακαδημαϊκοί και Νόμπελ, σας στρώνω δάφνες για να περάσετε. Συμπαθάτε μας όμως όταν σας λέμε ότι με τη δική σας λύρα με τους υψηλούς φθόγγους δε ράγισε η ψυχή της μάζας όσο οι απλοϊκοί αυτοί στίχοι και τα λαϊκά μοτίβα που γυρίζουν στις στροφές ενός δίσκου». Ούτε πρόκειται ποτέ να ξεχαστώ.Μετά το 1972 ο Πυθαγόρας ασχολήθηκε περισσότερο με τα θεατρικά.
Εργάστηκε ως συγγραφέας επιθεωρήσεων για το μουσικό θέατρο με ιδιαίτερη επιτυχία. Το 1973 διετέλλεσε έκτακτο μέλος, το 1974 πάρεδρος και '75 τακτικό μέλος της εταιρείας θεατρικών συγγραφέων. Αυτήν τη χρονιά κυκλοφόρησε και ο θρυλικός δίσκος «Υπάρχω» σε μουσική του Χρήστου Νικολόπουλου και τον Στέλιο Καζαντζίδη να ερμηνεύει μοναδικά. Ο Καζαντζίδης μιλώντας για τον Πυθαγόρα αναφέρει:
«...θα ήταν ίσως πλεονασμός να μιλήσω για τον αξέχαστο Πυθαγόρα σαν στιχουργό. Ο άνθρωπος Πυθαγόρας θα μείνει πάντα στη μνήμη μου, στη θύμηση, στην καρδιά μου. Συναισθηματικός, ανιδιοτελής, καθαρός, φίλος.Μεγάλο το μέγεθος του καλλιτέχνη και του ανθρώπου, όπως μεγάλο και το κενό που άφησε ο χαμός του»!
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είπε για τον Πυθαγόρα!
«Ο Πυθαγόρας, ως την εποχή της "Μικράς Ασίας", ήταν ένας στιχουργός, που είχε στο ενεργητικό του τεράστιο αριθμό επιτυχιών. Στα δέκα τραγούδια που έγραφε, τα τρία, τουλάχιστον, γίνονταν σουξέ! Σε βαθμό, που όλες οι εταιρείες δίσκων, να επιζητούν τη συνεργασία του και να τον αμείβουν πλουσιοπάροχα. Οι συνθέτες, που δούλευαν μαζί του, δεν ήταν οι λεγόμενοι έντεχνοι (Μόνο με τον Λοϊζο συνυπέγραψαν δύο τραγούδια στο δίσκο "Τα τραγούδια της Χαρούλας".
Ήταν οι Λαϊκοί. Και απ' αυτούς πρωτίστως ο Καλδάρας. Με την "Μικρά Ασία" , όμως ο Πυθαγόρας πέρασε σε ένα άλλο επίπεδο. Γιατί το έργο αυτό, με την αποφασιστική δική του συμβολή, βρέθηκε στα χείλη όλων των Ελλήνων και ο δίσκος φυσικά, εμπορικά, εκτοξεύτηκε στα ύψη.
Δεν υπήρχε δισκοθήκη, που να μην έχει τη "Μικρά Ασία", τη δεκαετία του '70. Από τότε, όμως, έχουν περάσει πολλά χρόνια. Στις δισκοθήκες της νεολαίας, αμφιβάλλω αν υπάρχει το έργο. Ένα έργο πλούσιο, χυμώδες, ουσιαστικό και προπαντός έντιμο».
Ο Πυθαγόρας έφυγε στις 13 Νοέμβρη του 1979.
Βασίλης Τσούγκαρης
tsougarisgnomi@gmail.com

Παρέμβαση της ΕΕΛ/ΛΑΚ σχετικά με έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα "Ανακοίνωση Πληροφοριακού Συστήματος Ληξιαρχικών Πράξεων"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΕΒΙ

Προς:
Τον πρωθυπουργό κ. Αν. Σαμαρά
Τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού κ. Κ. Τζαβάρα
Τα πολιτικά κόμματα
Την Βιβλιοθηκονομική Κοινότητα
Τους Έλληνες πολίτες
Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2013

ΕΕΒΕΠ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΕΒΙ
Η απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού αρμόδιου για θέματα Πολιτισμού κ. Κώστα Τζαβάρα, ο οποίος αποφάσισε την κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), μόνο ως προχειρότητα μπορεί να εκληφθεί, παραπέμπει δε στην λαϊκ ή παροιμία «πονάει κεφάλι – κόβει κεφάλι» και φυσικά η όλη διαδικασία μόνο δημοκρατική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης και με την εκπρόσωπό της στο Διοικητικό Συμβούλιο, αλλά και σε επανειλημμένες συναντήσεις του ΔΣ με την διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ κ. Καντρίν Βελισσάρη είχε εκφράσει τις απόψεις της για το πώς θα έπρεπε να λειτουργήσει ο φορέας αυτός σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να χαραχτεί μια Εθνική στρατηγική για το βιβλίο και τη φιλανανγνωσία στη χώρα μας. Άλλωστε, σε μία σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, η επιτυχία μιας στρατηγικής ανάπτυξης εξαρτάται –κυρίως- από την κοινωνική συναίνεση και τη συμμετοχή του συνόλου των κοινωνικών και οικονομικών δυνάμεων στο σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στον έλεγχο όλων των απαραίτητων μέτρων πολιτικής.
Στο σημείο αυτό θεωρούμε ότι για τις όποιες παραλήψεις και τα κενά που μπορεί να υπήρξαν στη λειτουργία αυτού του φορέα την πρώτη ευθύνη την φέρνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της πολιτείας και κατά κύριο λόγο το Υπουργείο Πολιτισμού. Απ΄όσο γνωρίζουμε απείχε από την ουσία και τυπικά είχε ένα εκπρόσωπό του στο ΔΣ. Τίθεται το εύλογο ερώτημα, μήπως το Υπουργείο στην ουσία ήθελε την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ και το επιδίωκε με την πλήρη αδιαφορία από όλους τους Υπουργούς που θήτευσαν σ΄αυτό το Υπουργείο, ανεξάρτητα σε ποιά κυβερνητική παράταξη και εάν ανήκαν;
Να υπενθυμίσουμε –τα αυτονόητα- ότι ο Πολιτισμός δεν είναι η συσσώρευση πολιτιστικών δομών χωρίς στρατηγικό στόχο. Πολιτισμός είναι η εκπαίδευση του πολίτη αφενός στην κατανόηση για την συμμετοχή του στην αισθητική απόλαυση και αφετέρου στην εκπαίδευσ η του για την απόκτηση δεξιοτήτων παραγωγής πολιτισμού. Το βιβλίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά αγαθά του πολιτισμού.
Στις μέρες μας το βιβλίο φαίνεται να έχει παραμεριστεί, και τη θέση του να καταλάβει η γραμματική της εικόνας και η λογική της τηλεόρασης. Σ΄αυτό σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει η ίδια η πολιτεία με το σύστημα της εκπαίδευσης, την έλλειψη οργανωμένου δικτύου βιβλιοθηκών και τη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία και το κοινωνικό γίγνεσθαι.
Πιστεύουμε ότι σε μια εποχή που ο πολιτισμός και το άτομο κατακερματίζονται από την λογική της αγοράς, το βιβλίο, ανεξάρτητα από τη μορφή του, είναι πολύτιμος σύμμαχος και όχημα για την πνευματική ανάπτυξη, την μάχη απέναντι στην βαρβαρότητα και την οικονομική κρίση που διανύουμε. Μήπως δ εν θέλουμε τον πολίτη ενημερωμένο και απαξιώνουμε και κλείνουμε τους θεσμούς που μπορούν να υπηρετήσουν έναν τέτοιο σκοπό;
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η πολιτική που έχει ακολουθήσει η ελληνική πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια και για τις βιβλιοθήκες ως θεσμό. Δυστυχώς και για το ΕΚΕΒΙ, παρότι το επισημαίναμε συνέχεια και σε κάθε ευκαιρία, οι βιβλιοθήκες, εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις, δεν ήταν στην ατζέντα της πολιτικής του παρόλο που αυτές διαδραμάτισαν όλα αυτά τα χρόνια σημαντικό ρόλο στην διάδοση του βιβλίου, στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και στην ενίσχυση της αγοράς του βιβλίου.
Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία συγκριτικά με άλλες χώρες είναι από τις τελευταίες σε ανάγνωση βιβλίων, καθώς το βιβλίο δεν προβάλλεται ως μέσο πολιτισμού και έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα, δεν κλείνεις το μοναδικό φορέα που έχεις για την προβολή και προώθηση του βιβλίου και της φιλαναγνωσίας. Αντίθετα τον ενισχύεις δυναμικά ώστε να επιτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σκοπό και τον στόχο του. Εκτός αν το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια αδιαφορούσε για το βιβλίο, θεωρώντας το ως πολυτέλεια, εκτιμά ότι θα μπορέσει να ασχοληθεί καλύτερα από ένα φορέα με δημοκρατική εκπροσώπηση.
Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ συστηματική πολιτική βιβλίου ούτε από το υπουργείο Παιδείας ούτε από το υπουργείο Πολιτισμού. Μερικά αποσπασματικά μέτρα, που άλλοτε έμεναν ημιτελή και χωρίς συνέχεια και άλλοτε τορπιλίζονταν εν τη γενέσει τους δεν ήταν ικανά να διαμορφώσουν μια αναπτυξιακή πολιτική βιβλίου για την χώρα. Τα ερωτήματα μετά και την τελευταία πράξη είναι αυτονόητα:
1. Γιατί το Υπουργείο επέλεξε να κλείσει το ΕΚΕΒΙ αντί να προχωρήσει στην εξυγίανσή του, όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα, έπειτα από την αναγκαστική παραίτηση του ΔΣ του.
2. Τι θα γίνει με τις δράσεις και τα προγράμματα που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης; Αναφέρουμε ενδεικτικά: Με την Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (εντεταγμένης στο ΕΣΠΑ), με τη ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ (την μόνη αξιόπιστη βάση δεδομένων στη χώρα με το σύνολο της εκδοτικής παραγωγής και πολύτιμο εργαλείο για τον κόσμο του βιβλίου), τον Μικρό Αναγνώστη (βραβευμένο ως ιστοσελίδα με το καλύτ ερο παιδικό περιεχόμενο στην Ευρώπη το 2011), τις Λέσχες Ανάγνωσης, το πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία» (εντεταγμένο και αυτό στο ΕΣΠΑ);
3. Γιατί δεν έχουν διασφαλισθεί οι εργαζόμενοι σε αυτό (πλέον των 10 ετών) με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου; Τι θα γίνει με αυτούς, εάν ο Υπουργός εμμένει στην απόφασή του για κλείσιμο του ΕΚΕΒΙ;
Κατά την ΕΕΒΕΠ μια συστηματική πολιτική βιβλίου περιλαμβάνει: α) το εθνικό δίκτυο βιβλιοθηκών β) τους θεσμούς που θα ενισχύουν την ανάγνωση, τη βιβλιοφιλία και το κύρος του βιβλίου ως πνευματικού αγαθού, γ) την ενίσχυση του τομέα της παραγωγής και της διακίνησής του (βιβλίου), δ) τη διαρκή επικοινωνία με όλους τους παράγοντες του βι βλίου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ε) την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών (e-book, κ.λπ), η) την αξιοποίηση του βιβλίου ως εργαλείο εκπαίδευσης, κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Ολοκληρωμένη πρόταση έχει κατατεθεί στο ΕΚΕΒΙ έπειτα από πρόσκλησή του για δημόσια διαβούλευση σχετικά με την εθνική πολιτική βιβλίου.
Μία πολιτεία που δεν μεριμνά για το βιβλίο, είναι μία πολιτεία που αδιαφορεί και βαίνει ολοταχώς προς την άβυσσο της απαιδευσιάς.
Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας καθώς και τον Υπουργό Παιδείας να αναθεωρήσουν την απόφαση αυτή και να ενισχύσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία του ΕΚΕΒΙ.
Το ΔΣ της Ένωσης Ελλ ήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης

Δείτε τα επερχόμενα live! Ακόμη, φιλοσοφικές συναντήσεις, βραδιές lindy hop, dj sets και ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Νίκο Νικολαΐδη

Σάββατο 12 Ιανουαρίου, 22:00
Live The Speakeasies Live
Οι The Speakeasies' Swing Band δημιουργήθηκαν το 2009 στη Θεσσαλονίκη. Έκτοτε ακολούθησαν αρκετές εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη, στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη σε συναυλιακούς χώρους, μπαράκια, φεστιβάλ, αλλά και στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση. Τον Μάρτιο του 2011 γράφουν το πρώτο δικό τους κομμάτι «Bright Lights Late Nights», με σκοπό τη δημιουργία ενός μουσικού βίντεο. Στο τέλος της ίδια χρονιάς επαναλαμβάνουν το ίδιο πείραμα με αποτέλεσμα ένα νέο βίντεο, το «Black Swamp Village» στο οποίο, εκτός των άλλων, συμμετέχουν και διεθνούς φήμης χορευτές. Έτσι, τον Ιούλιο του 2012 κυκλοφορούν την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά, «Bathtub Gin».
Είσοδος: 6¤
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου, 22:00
Lindy hop dance event
Mondays in the mood
Lindy Hoppers, κάθε Δευτέρα βράδυ, ανεβάζουμε τη διάθεσή μας χορεύοντας στο αγαπημένο μας στέκι, το Floral. Μουσική από τον Fellow Hopper, ξύλινο πάτωμα και retro αισθητική για επαναστατικές βραδιές στα Εξάρχεια!
Tρίτη 15 Ιανουαρίου, 19:00
Φιλοσοφική συζήτηση
Εργοτάξιο Ιδεών - Ο Πολιτισμός και το Υποκείμενο σε Κρίση (Από τη σκοπιά της ψυχανάλυσης και της φιλοσοφίας)
Θέμα: Η έκπτωση της πατρικής λειτουργίας στη σύγχρονη κοινωνία
Η διαπίστωση ότι ο ρόλος του πατέρα έχει ριζικά μεταβληθεί είναι πλέον ιστορικά και κοινωνικά καταγεγραμμένη. Η παραδοσιακή πατρική αυθεντία και εξουσία έχουν παρακμάσει. Οι επιπτώσεις της έκπτωσης αυτής στην κοινωνία είναι αναπόφευκτες. Τι εκφράζει όμως η έκπτωση αυτή; Μια κοινωνία κατακερματισμένη, αποδυναμωμένη, άνομη; Ποια παρακαταθήκη μένει ως κληρονομιά; Στη συνάντηση αυτή, ανοίγουμε τα ερωτήματα αναφορικά με το «τι είναι πατέρας» μέσα από τη λακανική ψυχαναλυτική ματιά, ενώ ανατρέχουμε στη φιλοσοφία, για να δούμε αν η ορφάνια αυτή διανοίγει τόπο για να δεξιωθεί κανείς την κληρονομιά του ριζικότερα.
Μιλούν οι: Βαρβάρα Ευτυχιάδου (ψυχολόγος-ψυχαναλύτρια), και Ηλίας Παπαγιαννόπουλος (επίκουρος καθηγητής Παν/μίου Πειραιά).
Tετάρτη 16 Ιανουαρίου, 20:00
Dj set Δανάη Παπουτσή
Πέμπτη 17 Ιανουαρίου, 20:00
Dj set Bill Hunchback
Παρασκευή 18 Ιανουαρίου, 22:00
Live Yeah! Live
Είκοσι χρόνια μετά την τελευταία τους εμφάνιση στο κέντρο της Αθήνας, οι Yeah! κατεβαίνουν στο Floral, με νέο υλικό και «εμπλουτισμένη» σύνθεση. Η μπάντα ξεκίνησε το Φεβρουάριο του '87 από τους: Γιάννη Ντρενογιάννη (κιθάρα, φωνή), Χρύσα Πανταζή (μπάσο, φωνή) και Τάκη Γιαννούτσο στα τύμπανα.
Η συμμετοχή των Yeah! στα ροκ δρώμενα χαρακτηρίστηκε από συχνές ζωντανές εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα. Μετά από μια μεγάλη περίοδο αποχής από τα live, επανήλθαν στη σκηνή το 2005 και από τότε δοκιμάζουν και πάλι τις δυνάμεις τους με νέα κομμάτια. Το τελευταίο καιρό στο μπάσο συνδράμει ο Γιώργος Παπαγεωργιάδης (πρώην μέλος των No Man's Land).
Είσοδος ελεύθερη.
Σάββατο 19 Ιανουαρίου, 22:00
Live Βlues Fathers & the Swingers Live
Oι Blues Fathers & the Swingers ξεκινούν το μουσικό τους ταξίδι από τη Νέα Ορλεάνη και το Δέλτα του Μισσισίπι με κατεύθυνση το Σικάγο αλλά και τη Νέα Υόρκη. Στο δρόμο συναντούν τους Robert Johnson, Bessie Smith, Cab Calloway, Muddy Waters, Bob Brozman, Duke Ellington, Sonny Rollins αλλά και Rory Gallagher, Tom Waits, Squirell Nut Zippers, κ.ά. Mαζί τους θα περιπλανηθούν σε road blues, ιρλανδέζικες και country μπαλάντες, blues του Μεσοπολέμου, rock n' roll και jazz διαδρομές. Καπνός, υγρασία, έρωτας, παρανομία και άφθονο whiskey.
Είσοδος: 3¤
Kυριακή 20 Ιανουαρίου, 20:00
Αφιέρωμα/Προβολή/Πάρτυ
Μια βραδιά στον κόσμο του Νίκου Νικολαΐδη
Η Marni Films, η Restless Wind και το Floral παρουσιάζουν μια βραδιά αφιερωμένη στα έργα και τις ημέρες του σκηνοθέτη Νίκου Νικολαΐδη. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του «Σκηνοθετώντας την Κόλαση» του Χρήστου Χουλιάρα (παρουσία του σκηνοθέτη).
Στο Floral θα παρευρεθούν ακόμη στενοί συνεργάτες του Νίκου Νικολαΐδη, που θα μιλήσουν για την εμπειρία της συνεργασίας τους: Οι Γιάννης Αγγελάκας, Κωνσταντίνος Τζούμας, Tάκης Σπυριδάκης, Χρήστος Βαλαβανίδης, Όλια Λαζαρίδου, Βαλέρια Χριστοδουλίδου, Βίκυ Χάρις και πολλοί άλλοι θα μοιραστούν με το κοινό τις αναμνήσεις τους από τον σπουδαίο σκηνοθέτη μετά την προβολή.Παρούσα θα είναι και η οικογένεια του Νίκου Νικολαΐδη, που τιμά και αναδεικνύει την καλλιτεχνική του κληρονομιά, συνεχίζοντας στα βήματα που χάραξε ο ίδιος.
Μετά την προβολή και τη συζήτηση θα ακολουθήσει πάρτι με τις αγαπημένες μουσικές του Νίκου, ενώ οι φαν του σκηνοθέτη θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν αφίσες και dvd των ταινιών του, καθώς και βιβλία του.
FLORAL: Θεμιστοκλέους 80, 106 81 Εξάρχεια / τηλ: 210 3800070 / fax: 210 3800071 / email: info@floralcafe.gr

ΑΝΑΒΟΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΤΟΥ ΝΟΤΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗ

Η προγραμματισμένη, για την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 18:00, παρουσίαση του βιβλίου και της ψηφιακής (iPhone) εφαρμογής Παγκόσμιο χρονολόγιο μουσικής, του Νότη Μαυρουδή, αναβάλλεται για τις 27 Φεβρουαρίου του 2013 και ώρα 18:00.

ΕΝΗΜ-ΠΡΟΓΡΑΜΜ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΙΑΝ - ΦΕΒΡ 2013 ZΩΝΤΑΝΗ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ by kazandB

ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ:ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΜΑΓΚΕΣ