ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
CLAYTON M. CHRISTENSEN
ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ
Όταν οι νέες τεχνολογίες οδηγούν άριστες εταιρείες στην αποτυχία
Μετάφραση: Παναγιώτης Δρεπανιώτης
Σειρά: Οικονομία
Στον σημερινό κόσμο, εδώ και έναν αιώνα σχεδόν, η τεχνολογική καινοτομία είναι όχι μόνο συνεχής, αλλά και επιταχύνεται διαρκώς. Για τις επιχειρήσεις, η υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών αποτελεί μονόδρομο. Όπως αποδείχθηκε, όμως, άλλες καινοτομίες φέρνουν επιχειρηματικούς καρπούς, ενώ άλλες μπορεί να οδηγήσουν σε μαρασμό. Στο κλασικό αυτό θεωρητικό κείμενο, ο συγγραφέας Clayton Christensen ονομάζει τις πρώτες καινοτομίες διατηρητικές και τις δεύτερες διαταρακτικές. Υποστηρίζει ότι οι διαταρακτικές καινοτομίες απειλούν κατ’ εξοχήν τις καλά οργανωμένες επιχειρήσεις με κυρίαρχη θέση στην αγορά και ότι αυτό οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας και στις προτεραιότητες που θέτουν το μέγεθος και οι πελάτες τους. Η διαδικασία υιοθέτησης διαταρακτικών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις αυτές συνιστά ένα δύσκολο εγχείρημα, με αβέβαια αποτελέσματα. Ο δρόμος για τις νεότερες και πιο ευέλικτες εταιρείες είναι πολύ συχνά εντελώς ανοικτός.
Μέσα από ένα πλήθος παραδειγμάτων από τους κλάδους των τεχνολογιών αιχμής, των εξορύξεων, των δημόσιων έργων, από τον τομέα της υγείας, αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία, ο Clayton Christensen συνθέτει ένα συναρπαστικό αφήγημα για τη δυναμική της καινοτομίας και για τις κρίσιμες αποφάσεις που καθορίζουν την τύχη τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων επιχειρήσεων.
«Ένα από τα έξι σηµαντικότερα βιβλία για την επιχειρηµατικότητα που γράφτηκαν ποτέ.»
— The Economist
«Το δίληµµα του καινοτόµου καταφέρνει κάτι σπάνιο: δίνει µια θεωρητικά επεξεργασµένη λύση σε ένα χρόνιο αίνιγµα που ταλαιπώρησε τις σύγχρονες επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα µπορεί να λειτουργήσει και ως πρακτικός οδηγός για διοικητικά στελέχη και επενδυτές.»
— The Financial Times
«Η έννοια της διαταρακτικής τεχνολογίας αποτελεί µία από τις πιο εύστοχες ιδέες της εποχής του δια-δικτύου.»
— Fortune
«[Ο Clayton Christensen] είναι ένας από τους σηµαντικότερους θεωρητικούς του πεδίου της επιχει-ρηµατικότητας των τελευταίων πενήντα ετών.»
— Forbes
«Απαραίτητο ανάγνωσµα για κάθε άνθρωπο των επιχειρήσεων.»
— Satya Nadella, CEO (2024) της εταιρείας Microsoft
ISBN 978-618-230-077-0, σχήμα 17 x 24 εκ., 312 σελ., τιμή: 20 ευρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου