Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023

Νέες κυκλοφορίες

 


Η Ζωή του Νου
Ψυχογιός Κ. Δημήτρης
Arendt Hannah
Σελίδες: 304
ISBN: 9786182043547
Τιμή: 15,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Η Ζωή του Νου, απο­τε­λού­με­νη από δύο τό­μους που εξε­τά­ζουν τη Σκέ­ψη και τη Βού­λη­ση, είναι το τε­λευ­ταίο και ίσως το κο­ρυ­φαίο έρ­γο της Χά­να Άρεντ. Με­τα­το­πί­ζο­ντας το εν­δι­α­φέ­ρον της από τον κό­σμο της πο­λι­τι­κής πρά­ξης, τη Vita Activa, με τον oποίο είχε ασχο­λη­θεί δη­μι­ουρ­γι­κό­τα­τα, δι­εισ­δύει βα­θιά στις νο­η­τι­κές δι­α­δι­κα­σί­ες, στη Vita Contemplativa. Πρό­κει­ται για εμπε­ρι­στα­τω­μέ­νη και προ­κλη­τι­κή ανά­λυ­ση του αν­θρώ­πι­νου νου μέ­σω της κρι­τι­κής προ­σέγ­γι­σης του έρ­γου των με­γά­λων φι­λο­σό­φων, από τους Προ­σω­κρα­τι­κούς ως τους σύγ­χρο­νους. Κύ­κνειο άσμα της Χά­να Άρεντ, γεν­ναι­ό­δω­ρη φι­λο­σο­φι­κή πα­ρα­κα­τα­θή­κη για τη ση­με­ρι­νή και τις επό­με­νες γε­νι­ές.
Ο Δη­μή­τρης Κ. Ψυ­χο­γι­ός γεν­νή­θη­κε το 1948 στα Λε­χαι­νά Ηλεί­ας. Γνω­ρί­ζει ανά­γνω­ση και γρα­φή, θυ­μά­ται λί­γη από την αριθ­μη­τι­κή που έμα­θε όταν σπού­δα­ζε Φυ­σι­κή και Πλη­ρο­φο­ρι­κή και αρ­κε­τή από την ιστο­ρία και εθνο­λο­γία της Ελ­λά­δας με την οποία ασχο­λή­θη­κε στο δι­δα­κτο­ρι­κό του στις κοι­νω­νι­κές επι­στή­μες. Υπήρ­ξε ερευ­νη­τής στο ΕΚ­ΚΕ (1975-1995), Κα­θη­γη­τής στο Πά­ντειο Πα­νε­πι­στή­μιο (Τμή­μα Επι­κοι­νω­νί­ας, Μέ­σων και Πο­λι­τι­σμού, 1992-2009), όπου δί­δα­σκε μα­θή­μα­τα για τα μέ­σα μα­ζι­κής επι­κοι­νω­νί­ας και τη γρα­φή, μέ­λος του Εθνι­κού Συμ­βου­λίου Ρα­δι­ο­τη­λε­ό­ρα­σης (ΕΣΡ) (1999-2001). Ασχο­λή­θη­κε κα­τά και­ρούς με την πο­λι­τι­κή, ερ­γα­ζό­ταν πά­ντα ως συ­ντά­κτης σε εφη­με­ρί­δες και πε­ρι­ο­δι­κά, στην Ελευ­θε­ρο­τυ­πία (1976), στις Αντι­θέ­σεις (1980-85), στο Αντί (1985-1990) και ως δι­ευ­θυ­ντής της Αυγής (1988), για να κα­τα­λή­ξει να αρ­θρο­γρα­φεί στο Βή­μα από το 1990, επω­νύ­μως και με ψευ­δώ­νυ­μα (Βοκ­κά­κι­ος), στο οποίο συ­νε­χί­ζει να γρά­φει κά­θε Κυ­ρι­α­κή με το ψευ­δώ­νυ­μο Δι­ό­δω­ρος Κυ­ψε­λι­ώ­της. Επί δι­κτα­το­ρί­ας, στη Δη­μο­κρα­τι­κή Άμυ­να και στο Κί­νη­μα 20ής Οκτώ­βρη, στη συ­νέ­χεια Σο­σι­α­λι­στι­κή Πο­ρεία και ΕΑΡ. Το μυ­θι­στό­ρη­μα Χι­ο­νί­ζει ήσυ­χα στις Αγρι­ό­λευ­κες (Γα­βρι­η­λί­δης, 2011) είναι το πρώ­το που εξέ­δω­σε. Έχει γρά­ψει αρ­κε­τά βι­βλία - πλέ­ον πρό­σφα­τα είναι τα Γευ­στι­κές Ανα­μνή­σεις, Στιγ­μές της Με­τα­πο­λί­τευ­σης, Η Πο­λι­τι­κή Βία στην Ελ­λη­νι­κή Κοι­νω­νία, - και με­τα­φρά­ζει Χά­να Άρεντ στις εκ­δό­σεις Επί­κε­ντρο: Κρί­σεις της Δη­μο­κρα­τί­ας, Πε­ρί Βί­ας, Άν­θρω­ποι σε Χρό­νους Ζο­φε­ρούς. Είναι πα­ντρε­μέ­νος και πα­τέ­ρας πολ­λών παι­δι­ών.
Η Χά­να Άρεντ (1906-1975) ήταν από τους στο­χα­στές που με τη βα­θύ­τη­τα και την πρω­το­τυ­πία του έρ­γου τους ση­μά­δε­ψαν τον 20ό αιώ­να.
Γεν­νή­θη­κε Γερ­μα­νο­ε­βραία, σπού­δα­σε στα πα­νε­πι­στή­μια Μαρ­βούρ­γου, Φρά­ι­μπουργκ και Χα­ϊ­δελ­βέρ­γης με τους Μάρ­τιν Χά­ι­ντε­γκερ, Έντμουντ Χού­σερλ και Καρλ Γι­ά­σπερς. Σώ­θη­κε από τους χιτ­λε­ρι­κούς δι­ωγ­μούς δρα­πε­τεύ­ο­ντας στη Γαλ­λία και από εκεί στις ΗΠΑ, όπου έζη­σε ως τον θά­να­τό της δι­α­τη­ρώ­ντας πά­ντα στε­νούς δε­σμούς με τη Γερ­μα­νία και την Ευρώ­πη. Δί­δα­ξε πο­λι­τι­κή φι­λο­σο­φία στο Πα­νε­πι­στή­μιο του Σι­κά­γου και στη New School of Social Research της Νέ­ας Υόρ­κης.
Τα έρ­γα της έχουν με­τα­φρα­στεί σε δε­κά­δες γλώσ­σες, ανε­ξά­ντλη­τα είναι τα βι­βλία, τα συ­νέ­δρια, τα άρ­θρα, οι συ­ζη­τή­σεις και ανα­φο­ρές στις αίθου­σες δι­δα­σκα­λί­ας και στα μέ­σα κοι­νω­νι­κής δι­κτύ­ω­σης για τη ζωή και το έρ­γο της.
«Το σπου­δαι­ό­τε­ρο έρ­γο της Άρεντ ... νέ­ες ιδέ­ες που μας δι­α­φω­τί­ζουν και για τις δι­κές μας προ­σω­πι­κές νο­η­τι­κές εμπει­ρί­ες» — James M. Altman, New Republic
«Ένα από τα πιο φω­τει­νά μυ­α­λά του 20ου αιώ­να» — Boston Globe
«Το συ­ναρ­πα­στι­κό­τε­ρο και προ­κλη­τι­κό­τε­ρο βι­βλίο από όσα έγρα­ψε η Άρεντ. Δι­δά­σκει εμ­φυ­τεύ­ο­ντας στον ανα­γνώ­στη τις απο­ρί­ες που η ίδια βί­ω­σε τό­σο βα­θιά.» — The New York Times Book Review
«Μια πα­θι­α­σμέ­νη δι­ά­νοια κα­τα­πι­ά­νε­ται με το θε­με­λι­ώ­δες πρό­βλη­μα της λει­τουρ­γί­ας του νου.» — Newsweek

Η Ζωή του Νού
Ψυχογιός Κ. Δημήτρης
Arendt Hannah
Σελίδες: 384
ISBN: 9786182043912
Τιμή: 18,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Η Ζωή του Νου, απο­τε­λού­με­νη από δύο τό­μους που εξε­τά­ζουν τη Σκέ­ψη και τη Βού­λη­ση, είναι το τε­λευ­ταίο και ίσως το κο­ρυ­φαίο έρ­γο της Χά­να Άρεντ. Με­τα­το­πί­ζο­ντας το εν­δι­α­φέ­ρον της από τον κό­σμο της πο­λι­τι­κής πρά­ξης, τη Vita Activa, με τον oποίο είχε ασχο­λη­θεί δη­μι­ουρ­γι­κό­τα­τα, δι­εισ­δύει βα­θιά στις νο­η­τι­κές δι­α­δι­κα­σί­ες, στη Vita Contemplativa. Πρό­κει­ται για εμπε­ρι­στα­τω­μέ­νη και προ­κλη­τι­κή ανά­λυ­ση του αν­θρώ­πι­νου νου μέ­σω της κρι­τι­κής προ­σέγ­γι­σης του έρ­γου των με­γά­λων φι­λο­σό­φων, από τους Προ­σω­κρα­τι­κούς ως τους σύγ­χρο­νους. Κύ­κνειο άσμα της Χά­να Άρεντ, γεν­ναι­ό­δω­ρη φι­λο­σο­φι­κή πα­ρα­κα­τα­θή­κη για τη ση­με­ρι­νή και τις επό­με­νες γε­νι­ές.
Ο Δη­μή­τρης Κ. Ψυ­χο­γι­ός γεν­νή­θη­κε το 1948 στα Λε­χαι­νά Ηλεί­ας. Γνω­ρί­ζει ανά­γνω­ση και γρα­φή, θυ­μά­ται λί­γη από την αριθ­μη­τι­κή που έμα­θε όταν σπού­δα­ζε Φυ­σι­κή και Πλη­ρο­φο­ρι­κή και αρ­κε­τή από την ιστο­ρία και εθνο­λο­γία της Ελ­λά­δας με την οποία ασχο­λή­θη­κε στο δι­δα­κτο­ρι­κό του στις κοι­νω­νι­κές επι­στή­μες. Υπήρ­ξε ερευ­νη­τής στο ΕΚ­ΚΕ (1975-1995), Κα­θη­γη­τής στο Πά­ντειο Πα­νε­πι­στή­μιο (Τμή­μα Επι­κοι­νω­νί­ας, Μέ­σων και Πο­λι­τι­σμού, 1992-2009), όπου δί­δα­σκε μα­θή­μα­τα για τα μέ­σα μα­ζι­κής επι­κοι­νω­νί­ας και τη γρα­φή, μέ­λος του Εθνι­κού Συμ­βου­λίου Ρα­δι­ο­τη­λε­ό­ρα­σης (ΕΣΡ) (1999-2001). Ασχο­λή­θη­κε κα­τά και­ρούς με την πο­λι­τι­κή, ερ­γα­ζό­ταν πά­ντα ως συ­ντά­κτης σε εφη­με­ρί­δες και πε­ρι­ο­δι­κά, στην Ελευ­θε­ρο­τυ­πία (1976), στις Αντι­θέ­σεις (1980-85), στο Αντί (1985-1990) και ως δι­ευ­θυ­ντής της Αυγής (1988), για να κα­τα­λή­ξει να αρ­θρο­γρα­φεί στο Βή­μα από το 1990, επω­νύ­μως και με ψευ­δώ­νυ­μα (Βοκ­κά­κι­ος), στο οποίο συ­νε­χί­ζει να γρά­φει κά­θε Κυ­ρι­α­κή με το ψευ­δώ­νυ­μο Δι­ό­δω­ρος Κυ­ψε­λι­ώ­της. Επί δι­κτα­το­ρί­ας, στη Δη­μο­κρα­τι­κή Άμυ­να και στο Κί­νη­μα 20ής Οκτώ­βρη, στη συ­νέ­χεια Σο­σι­α­λι­στι­κή Πο­ρεία και ΕΑΡ. Το μυ­θι­στό­ρη­μα Χι­ο­νί­ζει ήσυ­χα στις Αγρι­ό­λευ­κες (Γα­βρι­η­λί­δης, 2011) είναι το πρώ­το που εξέ­δω­σε. Έχει γρά­ψει αρ­κε­τά βι­βλία - πλέ­ον πρό­σφα­τα είναι τα Γευ­στι­κές Ανα­μνή­σεις, Στιγ­μές της Με­τα­πο­λί­τευ­σης, Η Πο­λι­τι­κή Βία στην Ελ­λη­νι­κή Κοι­νω­νία, - και με­τα­φρά­ζει Χά­να Άρεντ στις εκ­δό­σεις Επί­κε­ντρο: Κρί­σεις της Δη­μο­κρα­τί­ας, Πε­ρί Βί­ας, Άν­θρω­ποι σε Χρό­νους Ζο­φε­ρούς. Είναι πα­ντρε­μέ­νος και πα­τέ­ρας πολ­λών παι­δι­ών.
Η Χά­να Άρεντ (1906-1975) ήταν από τους στο­χα­στές που με τη βα­θύ­τη­τα και την πρω­το­τυ­πία του έρ­γου τους ση­μά­δε­ψαν τον 20ό αιώ­να.
Γεν­νή­θη­κε Γερ­μα­νο­ε­βραία, σπού­δα­σε στα πα­νε­πι­στή­μια Μαρ­βούρ­γου, Φρά­ι­μπουργκ και Χα­ϊ­δελ­βέρ­γης με τους Μάρ­τιν Χά­ι­ντε­γκερ, Έντμουντ Χού­σερλ και Καρλ Γι­ά­σπερς. Σώ­θη­κε από τους χιτ­λε­ρι­κούς δι­ωγ­μούς δρα­πε­τεύ­ο­ντας στη Γαλ­λία και από εκεί στις ΗΠΑ, όπου έζη­σε ως τον θά­να­τό της δι­α­τη­ρώ­ντας πά­ντα στε­νούς δε­σμούς με τη Γερ­μα­νία και την Ευρώ­πη. Δί­δα­ξε πο­λι­τι­κή φι­λο­σο­φία στο Πα­νε­πι­στή­μιο του Σι­κά­γου και στη New School of Social Research της Νέ­ας Υόρ­κης.
Τα έρ­γα της έχουν με­τα­φρα­στεί σε δε­κά­δες γλώσ­σες, ανε­ξά­ντλη­τα είναι τα βι­βλία, τα συ­νέ­δρια, τα άρ­θρα, οι συ­ζη­τή­σεις και ανα­φο­ρές στις αίθου­σες δι­δα­σκα­λί­ας και στα μέ­σα κοι­νω­νι­κής δι­κτύ­ω­σης για τη ζωή και το έρ­γο της.
«Το σπου­δαι­ό­τε­ρο έρ­γο της Άρεντ ... νέ­ες ιδέ­ες που μας δι­α­φω­τί­ζουν και για τις δι­κές μας προ­σω­πι­κές νο­η­τι­κές εμπει­ρί­ες» — James M. Altman, New Republic
«Ένα από τα πιο φω­τει­νά μυ­α­λά του 20ου αιώ­να» — Boston Globe
«Το συ­ναρ­πα­στι­κό­τε­ρο και προ­κλη­τι­κό­τε­ρο βι­βλίο από όσα έγρα­ψε η Άρεντ. Δι­δά­σκει εμ­φυ­τεύ­ο­ντας στον ανα­γνώ­στη τις απο­ρί­ες που η ίδια βί­ω­σε τό­σο βα­θιά.» — The New York Times Book Review
«Μια πα­θι­α­σμέ­νη δι­ά­νοια κα­τα­πι­ά­νε­ται με το θε­με­λι­ώ­δες πρό­βλη­μα της λει­τουρ­γί­ας του νου.» — Newsweek

Senilia ή Ποιήματα σε πρόζα
Τριανταφυλλίδης Β. Δημήτρης
Τουργκένιεφ Ιβάν
Σελίδες: 144
ISBN: 9786182043776
Τιμή: 8,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Ο Ιβάν Τουρ­γκέ­νι­εφ (1818-1883) απο­τε­λεί έναν από τους βα­σι­κούς πυ­λώ­νες του θαυ­μα­στού οικο­δο­μή­μα­τος της κλα­σι­κής ρω­σι­κής λο­γο­τε­χνί­ας του 19ου αιώ­να.
Πο­λυ­γρα­φό­τα­τος, αλ­λά και ευαί­σθη­τος δέ­κτης των μη­νυ­μά­των της επο­χής, κα­τά­φε­ρε να συν­δυ­ά­σει στο έρ­γο του το έπος με τον λυ­ρι­σμό, την πε­ρι­γρα­φή της φύ­σης, μα και του εσω­τε­ρι­κού κό­σμου των αν­θρώ­πων του αιώ­να του, την αγά­πη για την πα­τρί­δα και την ανε­ξαρ­τη­σία του κο­σμο­πο­λι­τι­σμού, την προ­σή­λω­σή του στις φι­λε­λεύ­θε­ρες ιδέ­ες της επο­χής, την απο­στρο­φή προς την τυ­ραν­νία αλ­λά και τον επηρ­μέ­νο μη­δε­νι­σμό, τη θρη­σκευ­τι­κή πί­στη, μα και την αγά­πη για την επι­στη­μο­νι­κή γνώ­ση. – Από το προ­λό­γι­σμα του με­τα­φρα­στή
Ο Δη­μή­τρης Β. Τρι­α­ντα­φυλ­λί­δης, γεν­νή­θη­κε το 1959 στη Θεσ­σα­λο­νί­κη. Ολο­κλή­ρω­σε τις προ­πτυ­χι­α­κές και με­τα­πτυ­χι­α­κές του σπου­δές στο Κρα­τι­κό Πα­νε­πι­στή­μιο «Τα­ράς Σεβ­τσέν­κο» στο Κί­ε­βο και στη συ­νέ­χεια σπού­δα­σε Θε­ο­λο­γία στο ΑΠΘ.
Από πο­λύ νω­ρίς, γο­η­τεύ­τη­κε από την ρω­σι­κή γραμ­μα­τεία κι έτσι άρ­χι­σε να με­τα­φρά­ζει εμ­βλη­μα­τι­κές προ­σω­πι­κό­τη­τες και κεί­με­να. Μέ­χρι σή­με­ρα, έχει με­τα­φρά­σει πε­ρισ­σό­τε­ρα από 130 βι­βλία, τα οποία αφο­ρούν όλο το εύρος των ρω­σι­κών γραμ­μά­των: φι­λο­σο­φία, θε­ο­λο­γία, ιστο­ρία, πο­λι­τι­κή, πε­ζο­γρα­φία, ποί­η­ση, θέ­α­τρο, κρι­τι­κή της λο­γο­τε­χνί­ας κ.ά.
Το 2014 ίδρυ­σε και έκτο­τε δι­ευ­θύ­νει το πε­ρι­ο­δι­κό «Στέ­πα», μία τε­τρα­μη­νι­αία επι­θε­ώ­ρη­ση του ρω­σι­κού πο­λι­τι­σμού, στο οποίο δη­μο­σι­εύει με­τα­φρά­σεις ση­μα­ντι­κών στο­χα­στών και λο­γο­τε­χνών, τό­σο του πα­ρελ­θό­ντος, όσο και του πα­ρό­ντος, σε μία προ­σπά­θεια να δι­ευ­κο­λύ­νει τον Έλ­λη­να ανα­γνώ­στη να προ­σεγ­γί­σει το πε­ρί­πλο­κο μα και γο­η­τευ­τι­κό φαι­νό­με­νο που ακούει στο όνο­μα «ρω­σι­κός πο­λι­τι­σμός».
Πα­ράλ­λη­λα, δη­μο­σι­εύει άρ­θρα και με­λέ­τες σε σύγ­χρο­να ελ­λη­νι­κά πε­ρι­ο­δι­κά όπως το The Book’s Journal, Πα­ρέμ­βα­ση, Κο­ράλ­λι, Εντευ­κτή­ριο, Φρέ­αρ, Αν­θί­βο­λα κ.ά.
Ο Ιβάν Σερ­γκέ­γε­βιτς Τουρ­γκέ­νι­εφ ρώ­σος μυ­θι­στο­ρι­ο­γρά­φος, ποι­η­τής και θε­α­τρι­κός συγ­γρα­φέ­ας, γεν­νή­θη­κε στις 9 Νο­εμ­βρίου του 1818 στο Αρι­όλ της Ρω­σί­ας και πέ­θα­νε στις 3 Σε­πτεμ­βρίου του 1883 στο Μπου­ζι­βάλ, κο­ντά στο Πα­ρί­σι. Ήταν γι­ος ενός αξι­ω­μα­τι­κού και μι­ας πλού­σι­ας και δυ­να­μι­κής γυ­ναί­κας, της οποί­ας η μορ­φή δι­α­φαί­νε­ται σε δι­ά­φο­ρα έρ­γα του. Με­γα­λώ­νο­ντας ο ίδι­ος σε ένα πε­ρι­βάλ­λον όπου κυ­ρι­αρ­χού­σαν οι τα­ξι­κές δι­α­κρί­σεις και το χά­σμα πλου­σί­ων και φτω­χών, φορ­τί­στη­κε με με­γά­λη έμπνευ­ση κα­τά της κοι­νω­νι­κής αδι­κί­ας. Το 1833 άρ­χι­σε να σπου­δά­ζει φι­λο­λο­γία στο Πα­νε­πι­στή­μιο της Μό­σχας και το επό­με­νο έτος ήρ­θε σε επα­φή με τον Ζου­κόφ­σκι, τον Γκό­γκολ και τον κα­θη­γη­τή Πλέτ­νεφ, με τον τε­λευ­ταίο να γί­νε­ται οδη­γός στα πρώ­τα λο­γο­τε­χνι­κά του βή­μα­τα. Το 1838 με­τέ­βη στο Βε­ρο­λί­νο για να συ­νε­χί­σει τις σπου­δές του, και εκεί ζυ­μώ­θη­κε πο­λι­τι­κά έχο­ντας στο πλευ­ρό του ση­μα­ντι­κές φυ­σι­ο­γνω­μί­ες σαν τον Μπα­κού­νιν, τον Σταν­κί­ε­βιτς και τον Ανέν­κοφ. Ως απο­τέ­λε­σμα, έκα­νε μέ­λη­μά του να προ­ω­θή­σει τον εξευ­ρω­πα­ϊ­σμό της Ρω­σί­ας και να υπο­στη­ρί­ξει τις ιδέ­ες του με τη λο­γο­τε­χνία, χω­ρίς όμως να επι­τρέ­πει στην κοι­νω­νι­κή κρι­τι­κή να υπο­βαθ­μί­ζει την τέ­χνη της γρα­φής του. Με­τά την επι­στρο­φή του στη Ρω­σία το 1841, ερ­γά­στη­κε στο Υπουρ­γείο Εσω­τε­ρι­κών αλ­λά σύ­ντο­μα στα­μά­τη­σε, και έτσι αφι­ε­ρώ­θη­κε πε­ρισ­σό­τε­ρο στην πε­ζο­γρα­φία αλ­λά επε­κτά­θη­κε ταυ­τό­χρο­να και στη δρα­μα­τουρ­γία. Η λο­γο­κρι­σία, όμως, δεν επέ­τρε­ψε να ανε­βούν όλα τα θε­α­τρι­κά του έρ­γα επί σκη­νής, με­ρι­κά από τα οποία σή­με­ρα θε­ω­ρού­νται ορό­ση­μα στην ιστο­ρία του ρω­σι­κού θε­ά­τρου. Η γνω­ρι­μία του με την τρα­γου­δί­στρια της όπε­ρας Παυ­λί­να Βι­αρ­ντό, η οποία ήταν και ο με­γά­λος αλ­λά ανεκ­πλή­ρω­τος έρω­τας της ζω­ής του, τον υπο­κί­νη­σε να κά­νει συ­χνά και με­γά­λα τα­ξί­δια στην Ευρώ­πη για να βρί­σκε­ται κο­ντά της. Δε­δο­μέ­νου του γε­νι­κού αρ­νη­τι­κού κλί­μα­τος στη Ρω­σία για τις πο­λι­τι­κο-κοι­νω­νι­κές ιδέ­ες του, η αρ­νη­τι­κή κρι­τι­κή στο μυ­θι­στό­ρη­μά του Πα­τέ­ρες και γιοι (1863) στά­θη­κε αφορ­μή ο Τουρ­γκέ­νι­εφ να φύ­γει ορι­στι­κά με πρώ­το σταθ­μό του το Μπά­ντεν-Μπά­ντεν της Γερ­μα­νί­ας, ενώ σύ­ντο­μα με­τα­κό­μι­σε στο Λον­δί­νο και, τε­λι­κά, το 1871 έγι­νε μό­νι­μος κά­τοι­κος του Πα­ρι­σιού λό­γω του γαλ­λο­γερ­μα­νι­κού πο­λέ­μου. Εκεί είδε επι­τέ­λους με­γά­λη ανα­γνώ­ρι­ση, κα­θώς εξε­λέ­γη αντι­πρό­ε­δρος του Δι­ε­θνούς Λο­γο­τε­χνι­κού Συ­νε­δρίου το 1878, ενώ το επό­με­νο έτος τού απο­νε­μή­θη­κε τι­μη­τι­κός τίτ­λος από το Πα­νε­πι­στή­μιο της Οξ­φόρ­δης. Εκεί­να τα τε­λευ­ταία του χρό­νια ακό­μη και η Ρω­σία τού επε­φύ­λασ­σε θερ­μές υπο­δο­χές όπο­τε την επι­σκε­πτό­ταν.

Η εμπλοκή των ΜI6 και CIA στην Αλβανία και ο ρόλος της Ελλάδας 1949-1953
Κόντης Βασίλης
Σελίδες: 192
ISBN: 9786182043837
Τιμή: 12,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Η γε­ω­πο­λι­τι­κή θέ­ση της Αλ­βα­νί­ας, απο­μο­νω­μέ­νης από τα υπό­λοι­πα κρά­τη του κομ­μου­νι­στι­κού μπλοκ, και το μι­κρό της μέ­γε­θος, την κα­τέ­στη­σαν το ιδα­νι­κό «πει­ρα­μα­τό­ζωο» για να δο­κι­μα­στεί η «Επι­χεί­ρη­ση Ρολ­μπάκ». Την υλο­ποί­η­ση του επι­χει­ρη­σι­α­κού σχε­δι­α­σμού ανέ­λα­βαν το 1949 από κοι­νού οι Βρε­τα­νοί και οι Αμε­ρι­κα­νοί με τα προ­γράμ­μα­τα που είχαν τις κω­δι­κές ονο­μα­σί­ες «Valuable» και «Fiend» αντί­στοι­χα.
Ο τε­λι­κός στό­χος της επι­χεί­ρη­σης ήταν η ανα­τρο­πή της αλ­βα­νι­κής κυ­βέρ­νη­σης του Χό­τζα, μι­ας κυ­βέρ­νη­σης απο­λύ­τως ελεγ­χό­με­νης από την ΕΣ­ΣΔ, και η εγκα­τά­στα­ση μι­ας νέ­ας κυ­βέρ­νη­σης που θα ήταν απο­δε­κτή από τον αλ­βα­νι­κό λαό και ταυ­τό­χρο­να δεν θα ήταν εχθρι­κή προς τα συμ­φέ­ρο­ντα των ΗΠΑ. Επί­σης ένας από τους βα­σι­κούς στό­χους ήταν να εξα­λει­φθεί ο κίν­δυ­νος να μπο­ρούν οι Έλ­λη­νες κομ­μου­νι­στές να χρη­σι­μο­ποι­ούν την Αλ­βα­νία ως βά­ση για ανταρ­το­πό­λε­μο, όπως συ­νέ­βη κα­τά την δι­άρ­κεια του Εμ­φυ­λίου. – Δη­μή­τρης-Μερ­κού­ρι­ος Κό­ντης
O Bασί­λης Κό­ντης γεν­νή­θη­κε στη Θεσ­σα­λο­νί­κη το 1937. Φοί­τη­σε στο Β΄ Γυ­μνά­σιο αρ­ρέ­νων Θεσ­σα­λο­νί­κης και στη συ­νέ­χεια έφυ­γε για σπου­δές στην Αμε­ρι­κή στα Πα­νε­πι­στή­μια Connecticut (BA), Bridgeport (MA) και New York University, όπου πή­ρε το δι­δα­κτο­ρι­κό του στην Νε­ώ­τε­ρη Ιστο­ρία με θέ­μα Greece and Albania 1908-1914 το 1973. Δι­ε­τέ­λε­σε συ­νερ­γά­της, δι­ευ­θυ­ντής και πρό­ε­δρος του Ιδρύ­μα­τος Με­λε­τών Χερ­σο­νή­σου του Αίμου και κα­θη­γη­τής Νε­ώ­τε­ρης Ιστο­ρί­ας στο ΑΠΘ.

Γεώργιος Α' - Αλέξανδρος Κουμουνδούρος: Η ρήξη, 1867
Αιλιανός Ι. Κωνσταντίνος
Σελίδες: 144
ISBN: 9786182043967
Τιμή: 8,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Η με­λέ­τη του Αιλι­α­νού ανα­δει­κνύει με ενάρ­γεια τις ανα­πό­φευ­κτες αντι­φά­σεις της ελ­λη­νι­κής εξω­τε­ρι­κής πο­λι­τι­κής, η οποία συ­χνά έπρε­πε να ακρο­βα­τεί ανά­με­σα στα αντι­τι­θέ­με­να συμ­φέ­ρο­ντα των Με­γά­λων Δυ­νά­με­ων, την εκρη­κτι­κή, έως πα­ρορ­μη­τι­κή, συ­μπε­ρι­φο­ρά πυ­ρή­νων στις υπό­δου­λες ελ­λη­νι­κές επαρ­χί­ες αλ­λά και στις ελεύ­θε­ρες πε­ρι­ο­χές, την στα­θε­ρά προ­βλη­μα­τι­κή και ασύμ­με­τρη σχέ­ση της με την Οθω­μα­νι­κή Αυτο­κρα­το­ρία, τους ανα­δυ­ό­με­νους εθνι­κι­σμούς των υπό­λοι­πων βαλ­κα­νι­κών κρα­τών αλ­λά και μια σει­ρά από εγ­γε­νείς αδυ­να­μί­ες που σχε­τί­ζο­νταν με την κα­κή οικο­νο­μι­κή κα­τά­στα­ση της χώ­ρας που την είχε οδη­γή­σει σε έναν αέ­ναο δα­νει­σμό, την ανα­σφά­λεια που είχε καλ­λι­ερ­γή­σει η εν­δη­μι­κή λη­στεία κα­θώς και την επεί­γου­σα ανά­γκη εκ­συγ­χρο­νι­σμού του στρα­τού προ­κει­μέ­νου αυτός να είναι σε θέ­ση να εκ­πλη­ρώ­σει τα φι­λό­δο­ξα εθνι­κά ορά­μα­τα. – Ιά­κω­βος Δ. Μι­χα­η­λί­δης
Ο Κων­στα­ντί­νος Ι. Αιλι­α­νός, πρέ­σβυς ε.τ., γεν­νή­θη­κε στην Αθή­να το 1943. Σπού­δα­σε νο­μι­κά στο Πα­νε­πι­στή­μιο Αθη­νών και είναι δι­δά­κτωρ στην δι­πλω­μα­τι­κή ιστο­ρία του ιδίου Πα­νε­πι­στη­μίου. Το 1966 εισήλ­θε ως ακό­λου­θος πρε­σβεί­ας στο Υπ. Εξω­τε­ρι­κών. Υπη­ρέ­τη­σε στην Βι­έν­νη, στο Πα­ρί­σι και στο Κά­ι­ρο. Ως πρέ­σβυς στην Βαρ­σο­βία (1987-1990), στο Νέο Δελ­χί (1993-1997) με πολ­λές πα­ράλ­λη­λες δι­α­πι­στεύ­σεις, και στην Βόν­νη (1997-1999). Στην Κε­ντρι­κή Υπη­ρε­σία δι­ε­τέ­λε­σε υπο­δι­ευ­θυ­ντής Μέ­σης Ανα­το­λής και Αφρι­κής, Δ/της του δι­πλω­μα­τι­κού Γρα­φείου του Ανα­πλη­ρω­τού Υπ. Εξω­τε­ρι­κών (1990-1991), Δ/της Βαλ­κα­νί­ων και Αν. Ευρώ­πης (1991-1993). Μέ­λος της ελλ. Αντι­προ­σω­πεί­ας στην Γεν. Συ­νέ­λευ­ση του ΟΗΕ (1987). Χρη­μά­τι­σε υπη­ρε­σι­α­κός Γε­νι­κός Γραμ­μα­τεύς του Υπ. Εξω­τε­ρι­κών (1999-2000), Γε­νι­κός Γραμ­μα­τεύς της Προ­ε­δρί­ας της Δη­μο­κρα­τί­ας κα­τά την δεύ­τε­ρη θη­τεία του Προ­έ­δρου Κ. Στε­φα­νό­που­λου (2000-2005), και Γε­νι­κός γραμ­μα­τεύς του Υπ. Δη­μο­σί­ας Τά­ξε­ως (2006-2007). Έχει τι­μη­θή με τον Με­γα­λό­σταυ­ρο του Φοί­νι­κος και πολ­λές ξέ­νες δι­α­κρί­σεις. Δι­ε­τέ­λε­σε δι­πλω­μα­τι­κός σύμ­βου­λος στην Σχο­λή Εθνι­κής Αμύ­νης (1982-1983) και εδί­δα­ξε στην Σχο­λή Δη­μο­σί­ας Δι­οι­κή­σε­ως (1987). Έχει συγ­γρά­ψει αριθ­μό βι­βλί­ων και άρ­θρων, με­τα­ξύ άλ­λων «Μία προ­ο­πτι­κή συμ­μα­χί­ας Ελ­λά­δος- Αυστρο­ουγ­γα­ρί­ας χω­ρίς επαύ­ριο, 1883-1887», «Ο εκ­δη­μο­κρα­τι­σμός της Ανα­το­λι­κής Ευρώ­πης: η πε­ρί­πτω­ση της Πο­λω­νί­ας», «La Grèce et la Petite Entente, 1918-1939», «Ανέκ­δο­τες επι­στο­λές του 1867, Άγνω­στη αλ­λη­λο­γρα­φία του βα­σι­λέ­ως Γε­ωρ­γίου Α’ προς τον πρω­θυ­πουρ­γό Αλ. Κου­μουν­δού­ρο», και επι­με­λή­θη­κε του τό­μου Ο Προ­έ­δρος Κω­στής Στε­φα­νό­που­λος, Η Πα­ρα­κα­τα­θή­κη του για την Ελ­λά­δα (2018). Έχει συμ­με­τά­σχη σε ιστο­ρι­κά συ­νέ­δρια και ημε­ρί­δες.

Προσωπογραφία
Διαμαντοπούλου Ευαγγελία (Επ.)
Shearer West
Σελίδες: 368
ISBN: 9786182043806
Τιμή: 26,00 € (περιλαμβάνει Φ.Π.Α.)
Στον εικο­στό πρώ­το αιώ­να, η επι­θυ­μία για κοι­νο­ποί­η­ση προ­σω­πι­κών στιγ­μών κερ­δί­ζει συ­νε­χώς έδα­φος, υπερ­βαί­νο­ντας, πολ­λές φο­ρές, την επι­θυ­μία για δι­α­σφά­λι­ση της ιδι­ω­τι­κό­τη­τας που χα­ρα­κτή­ρι­ζε πα­λαι­ό­τε­ρες επο­χές. Η ναρ­κισ­σι­στι­κή αυτο­προ­βο­λή, μέ­σω των social media και της selfie φω­το­γρα­φί­ας, θα μπο­ρού­σα­με να πού­με ότι στα­δι­α­κά εξο­στρα­κί­ζει τον πα­ρα­τη­ρη­τή Big brother και κα­θί­στα­ται ο ίδι­ος, έστω και πρό­σκαι­ρα, κυ­ρί­αρ­χος της δη­μό­σι­ας εικό­νας. Η προ­σω­πο­γρα­φία λοι­πόν, χω­ρίς να έπα­ψε πο­τέ να υπάρ­χει ως καλ­λι­τε­χνι­κό είδος, επα­να­φέ­ρει ζη­τή­μα­τα απει­κό­νι­σης του εαυ­τού και του άλ­λου και θέ­τει νέα ερω­τή­μα­τα σχε­τι­κά με τον ρό­λο της ως επι­κοι­νω­νι­α­κού μέ­σου. Επο­μέ­νως, κρί­νε­ται ση­μα­ντι­κή η με­λέ­τη της έν­νοι­ας και των ειδών της προ­σω­πο­γρα­φί­ας, ανά­λο­γα με τα μέ­σα ή τα υλι­κά δη­μι­ουρ­γί­ας της, της εικα­στι­κής προ­σέγ­γι­σής της στις δι­ά­φο­ρες πε­ρι­ό­δους της Ιστο­ρί­ας της Τέ­χνης, των δι­α­φο­ρε­τι­κών μορ­φών της και των θε­μα­τι­κών που προ­κύ­πτουν από αυτές. Στο ίδιο πλαί­σιο, είναι ση­μα­ντι­κή η δι­ε­ρεύ­νη­ση του ρό­λου του καλ­λι­τέ­χνη αλ­λά και της μορ­φής ή του ρό­λου του υπο­κει­μέ­νου που εγ­γρά­φει στο τέ­χνερ­γό του. – Eυαγ­γε­λία Δι­α­μα­ντο­πού­λου
Η Ευαγ­γε­λία Δι­α­μα­ντο­πού­λου γεν­νή­θη­κε στην Αθή­να το 1958, δι­δά­σκει ως Λέ­κτο­ρας στον Το­μέα Πο­λι­τι­σμού, Πε­ρι­βάλ­λο­ντος, Επι­κοι­νω­νι­α­κών Εφαρ­μο­γών και Τε­χνο­λο­γί­ας και είναι μέ­λος του Ερ­γα­στη­ρίου Τε­χνών και Πο­λι­τι­στι­κής Δι­α­χεί­ρι­σης του Τμή­μα­τος Επι­κοι­νω­νί­ας και ΜΜΕ ΕΚ­ΠΑ. Τα μα­θή­μα­τα που δι­δά­σκει σε προ­πτυ­χι­α­κό και με­τα­πτυ­χι­α­κό επί­πε­δο αφο­ρούν ζη­τή­μα­τα όπως Ιστο­ρία της Τέ­χνης, Εικα­στι­κές Τέ­χνες και Επι­κοι­νω­νία, Δι­α­λε­κτι­κή της Εικό­νας, Ζη­τή­μα­τα Ευρω­πα­ϊ­κής Τέ­χνης, Θέ­μα­τα Νε­ό­τε­ρης και Σύγ­χρο­νης Ελ­λη­νι­κής Τέ­χνης, Καλ­λι­τε­χνι­κά πορ­τραί­τα, Ζη­τή­μα­τα Καλ­λι­τε­χνι­κής Δη­μι­ουρ­γί­ας. Τα ερευ­νη­τι­κά της εν­δι­α­φέ­ρο­ντα εστι­ά­ζο­νται σε θέ­μα­τα όπως Τέ­χνη και Επι­κοι­νω­νία, Τέ­χνη και κοι­νω­νία, Ζη­τή­μα­τα ταυ­τό­τη­τας στην καλ­λι­τε­χνι­κή δη­μι­ουρ­γία, Συμ­βο­λι­κός και Βι­ω­μέ­νος Χώ­ρος στις Εικα­στι­κές Τέ­χνες, Τέ­χνη και Παι­χνί­δι, Τέ­χνη και Ιστο­ρι­κή Μνή­μη. Το δη­μο­σι­ευ­μέ­νο συγ­γρα­φι­κό της έρ­γο πε­ρι­λαμ­βά­νει 4 μο­νο­γρα­φί­ες (2007: Ο Θε­ό­φι­λος στο Πή­λιο: Ζη­τή­μα­τα ζω­γρα­φι­κής σκη­νο­θε­σί­ας, εκ­δό­σεις Αλε­ξάν­δρεια, 2010: Η τέ­χνη του μπι­λι­άρ­δου: Ένα παι­χνί­δι με εικό­νες, εκ­δό­σεις Τα­ξι­δευ­τής, 2012:Η δι­μέ­τω­πη ταυ­τό­τη­τα του Γι­αν­νού­λη Χα­λε­πά, εκ­δό­σεις Τα­ξι­δευ­τής, 2019: Εκτός οικο­γε­νεί­ας: Επι­κοι­νω­νώ­ντας με την τέ­χνη του ξέ­νου, εκ­δό­σεις Επί­κε­ντρο) κα­θώς και 10 ερευ­νη­τι­κές ερ­γα­σί­ες σε ελ­λη­νι­κά και δι­ε­θνή δι­ε­πι­στη­μο­νι­κά πε­ρι­ο­δι­κά και συλ­λο­γι­κούς τό­μους σε θέ­μα­τα τέ­χνης και πο­λι­τι­σμού.
Η Shearer West είναι Κα­θη­γή­τρια Ιστο­ρί­ας της Τέ­χνης στο Πα­νε­πι­στή­μιο του Birmingham. Οι δη­μο­σι­εύ­σεις της πε­ρι­λαμ­βά­νουν τα έρ­γα: The Image of the Actor: Verbal and Visual Representation in the Age of Garrick and Kemble, Fin de Siècle: Art and Society in an Age of Uncertainty, The Visual Arts in Germany 1890–1940 και την επι­μέ­λεια των βι­βλί­ων Visions of the «neue Frau»: Women and the Visual Arts in Weimar Germany (with Marsha Meskimmon), The Bloomsbury Guide to Art, The Victorians and Race και Italian Culture in Northern Europe in the Eighteenth Century
Εκδόσεις Επίκεντρο,
Πλατεία Ναυαρίνου 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54622
τηλ. 2310-256146, Fax 2310-256148
books@epikentro.gr
www.epikentro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: