Η θρυλική ιστορία της κοκόνας Λωξάντρας, μιας λαϊκής γυναίκας, εξαιρετικά δυναμικής, που ηγείται πρόσχαρα, στοργικά και ακούραστα μιας πολυμελούς μεσοαστικής ελληνικής οικογένειας της Πόλης στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα.
Ενώ γύρω της στροβιλίζονται πολυάριθμα συγγενικά της πρόσωπα, φίλοι, γείτονες, η Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα, παραπαίδια, λαϊκοί Τούρκοι, χανούμισσες, ο πασάς της γειτονιάς και εκτυλίσσονται σημαντικά ιστορικά γεγονότα, η Λωξάντρα φανερώνεται δυναμική και ακατάβλητη, έτοιμη να αντιμετωπίσει όλες τις αντιξοότητες της ζωής με τη σοφία του ενστίκτου αλλά και την ωριμότητα της εμπειρίας γενεών και με έμβλημά της τη φράση: ''το γαρ πολύ τις θλίψεως φέρει παραφροσύνην''.
Ένας ύμνος προς τη ζωή.
Ηθοποιοί
Αθανασοπούλου, Σοφία (Ευφημία, Ασπασία, Βιτορίτζα) Ανθοπούλου, Νεφέλη (Θεανώ, Ευτέρπη) Γούναρης, Μιχάλης (Καραγκιοζοπαίχτης) Δισλής, Θανάσης (Γιώργος, Βοηθός Καραγκιοζοπαίχτη) Ηλιόπουλος, Γιάννης (Μανωλιός, Χαρίλαος, Άγγελος) Καπέλιος, Νίκος (Λογιότατος, Αδωναΐδης, Κοσμάς) Καραμήτρη, Μαρία (Ζωίτσα, Πλοπλό) Κοντός, Δημήτρης (Θεόδωρος) Κορτσαρίδου, Αννέτα (Σουλτάνα) Μαγδαληνός, Νίκος (Ταρνανάς, Βαρσαμής) Μπαγιώκης, Γιώργος (Κώτσος) Μπαξεβάνη, Φωτεινή (Λωξάντρα) Νίνης, Χρήστος (Δημητρός) Παγιατάκη, Ιωάννα (Κλειώ) Παλάντζα, Λίλιαν (Ελεγκάκη) Παπασάββα, Μαριάννα (Καμίλλη, Μαργιόγκα) Σαραφιανός, Σπύρος (Γιωργάκης, Άγγελος) Σιακάρας, Δημήτρης (Επαμεινώντας, Φιλάρετος) Σιαμσιάρης, Γιάννης (Μαντάμ Μαρή, Τούρκος πρόξενος) Σπυροπούλου, Πολυξένη (Αγαθώ) Τάντου, Μαριάννα (Άννα) Τζαφέρης, Στέργιος (Αλεκάκης, Άγγελος) Τσακίρης, Αλέξανδρος (Κοτκοτίνος, Τάκης, Λεπρέντης, Άγγελος) Τσάρη, Μαρίζα (Χαρικλό, Κλεονίκη, Λιλίκα, Χανούμισσα)
Μουσικοί
Μουσικό σχήμα "Λωξάντρα" Σημείωση Καλλιτεχνικής Διανομής
Παίζει επί σκηνής το μουσικό σχήμα «Λωξάντρα»
Δημήτρης Βασιλειάδης (κανονάκι) Θάνος Γκουντάνος (ούτι) Ελευθερία Ελληνίδου (τραγούδι)
Λουκάς Μεταξάς (κρουστά) Πρόδρομος Μπακλατζής (βιολί) Δημήτρης Παναγούλιας (κρουστά)
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Βασιλικό Θέατρο (2010/12/22 - 2011/04/17)
Η ημερομηνία λήξης των παραστάσεων είναι προσεγγιστική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου