Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

"Σκληρές βιολέτες": Η μουσική παράσταση της σπουδαίας Νένας Βενετσάνου

«Σκληρές βιολέτες»: Η μουσική παράσταση της σπουδαίας Νένας Βενετσάνου, για 10 μοναδικές βραδιές, στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ

Η σπουδαία ερμηνεύτρια και συνθέτις Νένα Βενετσάνου επιβιβάζεται για πρώτη φορά στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ και παρουσιάζει στο Θεατρικό Βαγόνι τα νέα της τραγούδια, με γενικό τίτλο «Σκληρές βιολέτες», για 10 μόνο παραστάσεις κάθε Τετάρτη, από 22 Ιανουαρίου μέχρι και 26 Μαρτίου στις 21:00.
Με ένα πλούσιο καλλιτεχνικό έργο για τη διάδοση της ελληνικής γυναικείας ποίησης, η Νένα Βενετσάνου επανέρχεται μελοποιώντας ποιήματα των γερμανόφωνων ποιητριών Νέλλυ Ζακς, Μάσα Καλέκο, Ρόζε Αουσλέντερ, Έλζε-Λάσκερ Σούλερ, Έντιθ Σέντεργκραντ, Χάνα Άρεντ, Σιμόν Βέιλ, Σάρα Κιρς, Ίλζε Άιχιγκερ, σε μετάφραση της Ιωάννας Αβραμίδου. Για οικοδέσποινες αυτών των ποιητριών στην ελληνική γλώσσα διαλέγει τις Ελληνίδες ποιήτριες Βικτωρία Θεοδώρου, Ρίτα Μπούμη-Παπά, Νίνα Ναχμία και Γιοβάννα Καλπαξή, καθώς και την ιστορική μαρτυρία της Μαρίας Τσισκάκη.
Όλες αυτές οι ποιήτριες, που επέζησαν τυχαία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ξανάχτισαν τη σχέση τους με τον κόσμο μέσα από την ποίηση, σε πείσμα όσων πρότειναν τη σιωπή. Το έργο τους, που άνθισε σ’ ένα δυστοπικό περιβάλλον, μέσα στα ερείπια του πολέμου και το συναίσθημα της ήττας, ανάστησε την ποίηση που όλοι χρειαζόμασταν και νίκησε τον ολοκληρωτισμό, αποδεικνύοντας ότι η ποίηση είναι αυτό με το οποίο επιβιώνει ο άνθρωπος μέσα στην καταστροφή και το χάος.
Όσο και να έχει αποκατασταθεί η θέση των γυναικών στην Ευρώπη, δεν έχουν γίνει αρκετά για την αποδοχή της γυναικείας τέχνης. Η τέχνη των γυναικών χάνει το ειδικό βάρος της ως σημείο αναφοράς μέσα στον ευρωπαϊκό κόσμο της λογοτεχνίας του 20ου αιώνα. Ο κύκλος «Σκληρές βιολέτες» της Νένας Βενετσάνου, προσεγγίζει αυτές τις γυναικείες ποιητικές φωνές, που έσπασαν τη γυάλινη οροφή της απομόνωσής τους, με την ακατάβλητη δύναμη του τραγουδιού.
Συμμετέχουν οι μουσικοί:
Γιώργος Τοσικιάν, κλασική κιθάρα
Δημήτρης Παπαλάμπρου, ηλεκτρική κιθάρα
Σόλης Μπαρκής, κρουστά
Παραστάσεις
Θεατρικό Βαγόνι
Κάθε Τετάρτη στις 21:00 (από 22/1/2025 έως 26/3/2025)
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Γενικής Είσοδος: 16€
Προαγορά εισιτηρίων απαραίτητη:
- Ηλεκτρονικά στο https://www.more.com/music/nena-benetsanou-sklires-bioletes/
- Τηλεφωνικά στο 2117700000 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00-18.00)
- Φυσικά σημεία πώλησης more.com
Στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ λειτουργεί επίσης Wagon-Bar & Wagon Restaurant για φαγητό και ποτό. Για κρατήσεις μπορείτε να καλέσετε στα τηλέφωνα 6937604988 & 2105298922.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Τηλ. 6937604988 & 2105298922 καθημερινά από 6μμ.
Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
10’ με τα πόδια από το ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός & από τη στάση Αγίας Μαρκέλλας (λεωφορεία 813, 026)
Δωρεάν πάρκινγκ
ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ
www.totrenostorouf.gr
www.facebook.com/To-Treno-sto-Rouf-railway-carriage-theatre
https://twitter.com/ToTrenoStoRouf
https://instagram.com/ToTrenostoRouf
https://www.youtube.com/user/totrenostorouf

Γυναίκες αρχαίες και βυζαντινές που άγγιξαν και ξεπέρασαν τον μύθο







Αναζητήστε το σε όλα τα βιβλιοπωλεία και στο www.epbooks.gr

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024

❦ Νέες κυκλοφορίες 📚





Εύκολες ιδέες για να κάνετε STEAM τα Χριστούγεννα
Μαριλίζα Ποντικού-Λιγνού
Τιμή 20€
Σελ. 96
ISBN 978-960-03-7359-2
Παίξτε δημιουργικά κάνοντας STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) με το παιδί σας κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων διακοπών! Φτιάχνοντας χιόνι, γλυπτά από πάγο και ένα σπίτι για τον Ρούντολφ, καθώς και μέσα από άλλα πειράματα, κατασκευές και χειροτεχνίες, τα παιδιά βιώνουν τη μαγεία των Χριστουγέννων ενώ εξασκούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Ξύπνα, Ντενεκεδούπολη
Ευγενία Φακίνου
Τιμή 12€
Σελ. 36
ISBN 978-960-03-7335-6
Και ποιος δεν ξέρει τη μικρή ντενεκεδένια πολιτεία, εκεί στην άκρη του σκουπιδότοπου... Που την έφτιαξαν άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια, τα οποία βρέθηκαν πεταμένα στον σκουπιδότοπο χωρίς τίποτα δικό τους και είπαν: «Δε φτιάχνουμε μια πολιτεία όπου να μένουμε μόνα μας και να ’χουμε την ησυχία μας;»
Στο Ξύπνα, Ντενεκεδούπολη, τα ντενεκεδάκια αποφασίζουν να χτίσουν ένα σχολείο για να μάθουν γράμματα, γιατί όποιος ξέρει να διαβάζει καταλαβαίνει καλύτερα τι γίνεται γύρω του και δεν την πατάει, όπως την είχαν πατήσει εκείνα τόσες και τόσες φορές. Όμως οι καμινάδες που εμφανίζονται στην πόλη τους θέλουν να τα εμποδίσουν, να τα βάλουν να μαλώσουν και να κάψουν το σχολείο. Θα καταλάβουν τα σχέδια των καμινάδων τα ντενεκεδάκια και θα καταφέρουν να τις σταματήσουν;

Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου
Ευγενία Φακίνου
Τιμή 12€
Σελ. 40
ISBN 978-960-03-7336-3
Ο Μελένιος ξεκινάει το μεγάλο του ταξίδι προς την Ντενεκεδούπολη. Και ποιος δεν ξέρει τη μικρή ντενεκεδένια πολιτεία, εκεί στην άκρη του σκουπιδότοπου... Που την έφτιαξαν άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια, τα οποία βρέθηκαν πεταμένα στον σκουπιδότοπο χωρίς τίποτα δικό τους και είπαν: «Δε φτιάχνουμε μια πολιτεία όπου να μένουμε μόνα μας και να ’χουμε την ησυχία μας;»
Ο Μελένιος αποφασίζει να φύγει από τον κλειστό κόσμο της αποθήκης όπου έχει μεγαλώσει μόνο με ύπνο και φαΐ και να αναζητήσει την Ντενεκεδούπολη και την ελευθερία που απολαμβάνουν τα ντενεκεδάκια εκεί. Στο ταξίδι του θα μαγευτεί από τα δέντρα, τα λουλούδια και τα ζώα που θα δει. Δε θα το βάλει κάτω όταν θα συναντήσει τον Ζουληχτή, δε θα δειλιάσει όταν βρεθεί μπροστά στο Σκιάχτρο, αλλά θα συνεχίσει ξεπερνώντας τους φόβους του μέχρι να βρεθεί στην ντενεκεδένια πολιτεία.

Ο κύριος Ουλτραμέρ
Ευγενία Φακίνου
Τιμή 12€
Σελ. 44
ISBN 978-960-03-7337-0
Και ποιος δεν ξέρει τη μικρή ντενεκεδένια πολιτεία, εκεί στην άκρη του σκουπιδότοπου... Που την έφτιαξαν άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια, τα οποία βρέθηκαν πεταμένα στον σκουπιδότοπο χωρίς τίποτα δικό τους και είπαν: «Δε φτιάχνουμε μια πολιτεία όπου να μένουμε μόνα μας και να ’χουμε την ησυχία μας;»
Είναι ένα ζεστό καλοκαιριάτικο μεσημέρι, όταν το μεγάλο κακό βρίσκει την Ντενεκεδούπολη. Μια ξαφνική και τρομερή καταιγίδα περνά από τη μικρή πολιτεία και καταστρέφει τη σοδειά. Όταν τα τρόφιμα εξαντλούνται, ο Μελένιος και ο Βουτυρένιος ψάχνουν αγωνιωδώς να βρουν φαγητό για τους κατοίκους, αλλά κανένας από τους λίγους γείτονες που μπορούν να βοηθήσουν δεν το κάνει. Όταν ο Μελένιος θα βρει λύση, θα αντιμετωπίσει ταυτόχρονα ένα μεγάλο δίλημμα: να επιλέξει ανάμεσα στον φίλο του και τον κύριο Ουλτραμέρ, που έχει συμφωνήσει να τους δώσει τρόφιμα με όχι και τόσο δίκαια ανταλλάγματα· να διαλέξει δηλαδή ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, τη φιλία και το συμφέρον.


Το διάσημο ποίημα
Ντίνος Σιώτης
Τιμή 10€
Σελ. 56
ISBN 978-960-03-7348-6
Το Διάσημο ποίημα δεν γράφτηκε αδιάλειπτα, αλλά σε ασυνεχείς, εναλλασσόμενες, διακοπτόμενες δόσεις, από τον Απρίλιο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2024, στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική, τη Βό­ρειο Αμερική και σε μέρη όπως καφενεία, εστιατόρια, αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία, ταξί, λεωφορεία, βαπόρια, σε βεράντες και
αυ­λές, στο διαμέρισμά μου στην Αθήνα και στο σπίτι μου στην Τήνο. Γράφτηκε στο χέρι και στον υπολογιστή πρωί, μεσημέρι, βράδυ. Η συρραφή του ήταν μια όμορφη περιπλάνηση, ένα αδιάκοπο πήγαιν’ έλα σε παραστάσεις και εικόνες, μια σχεδία εν μέσω των
ταραγμέ­νων και άστατων καιρών που ζούμε. Συνδέοντας τα επιμέρους κομ­μάτια του ήταν σαν να το έγραφα εκ νέου. Προσπάθησα να γράψω ένα ποίημα που δεν παραιτείται, δεν παραδίδεται, δεν σηκώνει αμα­χητί τα χέρια ψηλά, δεν το βάζει στα πόδια μπροστά στην αγριάδα και τη σκληρότητα της ζωής και της εποχής. Ένα ποίημα που επι­διώκει να πιάσει το πνεύμα των καιρών και να δώσει νόημα στο χρόνο. Ένα ποίημα όχι μεταφυσικό αλλά φυσικό, που παρατηρεί τον κόσμο, τον πλανήτη, την Ελλάδα και όπου το άσημο «εγώ» πα­ρατηρεί το διάσημο «εμείς» και καταγράφει γεγονότα και στιγμές, γράφοντας συγχρόνως την αυτοβιογραφία του. Το φανταστικό συ­νομιλεί με το πραγματικό. Είναι ένα ποίημα διάσημο σε μια γειτο­νιά χωρίς γείτονες.
Ντ. Σ.

Άγρια ειρήνη
Γεουντά Αμιχάι
Μετάφραση: Χρυσούλα Κ. Παπαδοπούλου, Λουίζα Μιζάν, Ίων Βασιλειάδης
Τιμή 16€
Σελ. 208
ISBN 978-960-03-7355-4
Στη σύγχρονη εβραϊκή ποίηση αντικρούεται συχνά η ρήση του Τζορτζ Σανταγιάνα ότι «ένας ποιητής δεν μπορεί να είναι μεγαλειώδης παρά μόνο αν γράφει στη γλώσσα του νανουρίσματος της μάνας του». Ο Γεουντά Αμιχάι ανήκει σε όσους έγραψαν μεγαλειώδη ποίηση σε μια γλώσσα που δεν ήταν η μητρική τους. Ο Αμιχάι, όπως και αρκετοί συγγραφείς και ποιητές της γενιάς του, εγκατέλειψε την πρώτη του γλώσσα για να βρει καταφύγιο στη σύγχρονη εβραϊκή. Στην εγχώρια ισραηλινή λογοτεχνία κυριαρχεί η αφήγηση του έθνους και οι διττές υπαγωγές δεν σπανίζουν στη βιογραφία πολλών δημιουργών αυτής της περιόδου. Στη ζωή αλλά και στο σύνολο της εργογραφίας του Αμιχάι κυριαρχούν οι ιδιότητες του ποιητή και του στρατιώτη: «Ζωγραφίζω τη ζωή μου στον πόλεμο και τον έρωτα, στην αντάρα και τη σιωπή». Ο ίδιος πολέμησε κι αγάπησε πολύ και δεν δίσταζε να υψώνει τη φωνή του υπέρ της ειρήνης. Το 1994, στο πλαίσιο της απονομής του Βραβείου Νόμπελ για την Ειρήνη, ύστερα από πρόσκληση του πρωθυπουργού Γιτσχάκ Ρα­μπίν, ο Αμιχάι διάβασε στίχους του, μεταξύ αυτών και την «Άγρια ειρήνη». Όταν ρωτήθηκε γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο ποίημα, απάντησε: «Το έγραψα όταν η ειρήνη ήταν μόνο ένα όραμα, λίγο πριν από το Σύμφωνο Ειρήνης με την Αίγυπτο. Η Ιστορία μάς έχει διδάξει ότι η ζωή είναι πολύ σύ­ντομη για να περιμένουμε να επέλθει φυσική ειρήνη. Η φύση πρέπει να υποβοηθηθεί, να προστατευτεί σαν τα αγριολούλουδα».

Δεν μου ανήκω
Μαχμούντ Νταρουίς
Μετάφραση: Αγγελική Σιγούρου
Τιμή 16€
Σελ. 272
ISBN 978-960-03-7356-1
Η Παλαιστίνη πλασμένη από την αρχή με λέξεις, αυτή είναι η ποίηση του Μαχμούντ Νταρουίς. Η ατομική του ιστορία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το συλλογικό πεπρωμένο κι ένας ολόκληρος λαός αναγνωρίζει τον εαυτό του στη φωνή του ποιητή. Πλην όμως, ο Νταρουίς είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα αυτό, ένας σπουδαίος ποιητής, κι ύστερα Παλαιστίνιος, κι ύστερα Άραβας, κι ύστερα όνομα, καταγωγή, ρίζα. Και συλλογίζεται πόσο χωρίς ταυτότητα, χωρίς πατρίδα και χωρίς οικογένεια είναι η αυθεντική ελευθερία μας και πόσο θαυμαστά η ψυχή μας μπορεί κι αντικρίζει όσα ο νους με πείσμα φυλακίζει. Και νιώθει ο Νταρουίς πόσο ο θάνατος του άλλου είναι ο δικός μας θάνατος, πόσο μόνοι είμαστε όταν νομίζουμε ότι έχουμε συμμάχους και αντιπάλους. Και παρατηρεί πόσο σημαντικότερη από τα έργα μας, τις αγωνίες μας, τους φόβους μας και τους πολέμους μας είναι η ομορφιά της φύσης, πόση ατόφια ζωή σπαταλάμε για μια νίκη και μια ήττα, ενόσω η πλάση κι ο κόσμος γύρω μας πεθαίνουν κι ανασταίνονται δίχως σταματημό, δίχως τέλος. Και καταλήγει ο Νταρουίς πόσο πιο μεγάλος από το μίσος είναι ο έρωτας. Για τον ίδιο, τόπος και ποίηση γίναν ένα. Πατρίδα κι εξορία γίναν ένα. Ο ξένος, ο εχθρός και ο εαυτός ένα. Η εκτεταμένη ανθολογία με τον τίτλο Δεν μου ανήκω παρουσιάζει τον κορυφαίο σύγχρονο ποιητή της Παλαιστίνης σε όλο το καλλιτεχνικό, πνευματικό, ανθρωπιστικό εύρος του.


Θεός
Τι, πού, πώς, γιατί;
Δημήτρης Κουτσούκης
Τιμή 15€
Σελ. 192
ISBN 978-960-03-7310-3
Τι είναι ο Θεός; (Αν υπάρχει.)
Πού βρίσκεται ο Θεός; (Και πάλι, αν υπάρχει.)
Πώς είναι ο Θεός; (Εφόσον, βέβαια, υπάρχει.)
Γιατί υπάρχει ο Θεός; (Για άλλη μια φορά, αν υπάρχει.)
Από τότε που ο άνθρωπος άρχισε να αναρωτιέται, να στοχάζεται και να ερευνά, αναζητά την απάντηση σε θεμελιώδη ερωτήματα, όπως: Ποιο είναι το νόημα της Δημιουργίας; Τι εννοούμε με τη λέξη «Θεός»; Ποιος δημιούργησε τον Θεό; Αν ο Θεός ελέγχει όντως τα πάντα, γιατί ο κόσμος δεν είναι τέλειος; Αν ο Θεός είναι παντογνώστης, γιατί μετανοεί και καταστρέφει τα δημιουργήματά του; Πώς προέκυψε το κακό; Μήπως η θεωρία του Δαρβίνου ερμηνεύει καλύτερα την πραγματικότητα της ζωής από ό,τι η Βίβλος; Τι συνέβη με τους Πρωτόπλαστους; Γιατί ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης φαντάζει σαν μια σχιζοφρενική οντότητα; Υπάρχει νοημοσύνη στη φύση; Τι υπάρχει πέρα από το «γνωστό» σύμπαν; Ποιος ο ρόλος των θρησκειών στη διαμόρφωση της «εικόνας» του Θεού; Μπορεί η Επιστήμη να ερμηνεύει τα πάντα; Και, τελικά, υπάρχει απάντηση σε όλα αυτά;



ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ - info@kastaniotis.com
Γραφεία: Θεμιστοκλέους 104, 106 81 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530
Βιβλιοπωλείο: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3816310, Fax: 210 3801331

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ // ΔΥΟ ΝΕΟΙ ΤΙΤΛΟΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΚΛΑΪΚΕΥΣΗ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

 

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ | ΝΤΑΒΙΝΤ ΕΛΜΠΑΖ
ΤΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ ΤΕΧΝΑΣΜΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Κι αν το σύμπαν, τελικά, έχει νόημα;Μετάφραση: Άγγελος Φιλιππάτος
Επιστημονική επιμέλεια: Βασίλης Χαρμανδάρης
Σειρά: Vulgata

Όλοι µας έχουµε σπάσει ένα ποτήρι, κάποια στιγµή. Mπορεί όµως να καυχηθεί κανείς πως έχει δει θραύσµατα να συνενώνονται για να φτιάξουν ένα ποτήρι; Προφανώς όχι, γιατί είναι αδύνατον. Ωστόσο, αυτό ακριβώς κάνει το σύµπαν εδώ και 13,8 δισεκατοµµύρια χρόνια. Το κλειδί για τούτο το παράδοξο φαινόµενο είναι ο κοµβικός ρόλος του φωτός στην ιστορία του σύµπαντος. Αν η ύλη οργανώθηκε σε γαλαξίες, αστέρες και πλανήτες, αυτό έγινε χάρη στο φως, που είναι ταυτόχρονα ο αφηγητής της ιστορίας του σύµπαντος, αλλά και ο πρωταγωνιστής της. «Tο σύµπαν δεν έχει καµιά υποχρέωση να είναι ωραίο, κι όµως είναι», έχει γράψει ο γάλλος ακαδηµαϊκός Φρανσουά Τσενγκ. Άραγε, θα µπορούσε το σύµπαν να µην είναι όµορφο ή, τουλάχιστον, να µην είναι διαρθρωµένο σε περίπλοκες, µοναδικές µορφές; Και, εν τέλει, έχει το σύµπαν κάποιο νόηµα και ακολουθεί συγκεκριµένη κατεύθυνση, όπως το νερό σε µια βουνοπλαγιά, που ρέει πάντοτε από τα ψηλά στα χαµηλά;
Ο Νταβίντ Ελµπάζ µάς παρασύρει σε µια άκρως πρωτότυπη, αλλά απόλυτα εύλογη εξιστόρηση της πορείας του σύµπαντος, σε µια αφήγηση που εµπλουτίζεται από λογοτεχνικές και φιλοσοφικές αναφορές. Από τα πρώτα άτοµα µέχρι τους αστέρες, τους γαλαξίες και τους ζωντανούς οργανισµούς, η ύλη οργανώνεται πάντοτε προς ολοένα και πιο σύνθετες µορφές, µε καταλύτη πάντα το φως. Το σύµπαν δεν πορεύεται σε κάθε περίπτωση προς τη µέγιστη αταξία…
ISBN 978-618-230-086-2, σχήμα 14 x 21 εκ., 367 σελ., τιμή: 22 ευρώ
Από τον ίδιο συγγραφέα

ΝΤΑΒΙΝΤ ΕΛΜΠΑΖ (DAVID ELBAZ)
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΟΡΑΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
Σκοτεινή ύλη, σκοτεινή ενέργεια, μαύρες τρύπες
Μετάφραση: Άγγελος Φιλιππάτος
Επιστημονική επιμέλεια: Βασίλης Χαρμανδάρης
*
ΤΖΟΡΤΖΙΟ ΠΑΡΙΖΙ
Η ΧΡΥΣΟΜΥΓΑ
και άλλες ιστορίες για όποιον δεν θέλει να κοιμηθείΜετάφραση: Μαρία Οικονομίδου
Σειρά: Επιστήμη για παιδιά και εφήβους

Η ιδέα για τούτη τη συλλογή παραµυθιών γεννήθηκε χρόνια πριν, όταν τα παιδιά και τα εγγόνια του νοµπελίστα φυσικού ζητούσαν να τους πει ένα παραµύθι για να κοιµηθούν. Ο Παρίζι ακολουθεί ένα συγκεκριµένο µοτίβο. Κάθε βράδυ ο παππούς πρέπει να βάλει για
ύπνο τα εγγονάκια του, που όµως δεν θέλουν καθόλου να κοιµηθούν: θέλουν να παίξουν, θέλουν να κάνουν σκανταλιές και φυσικά δεν σταµατάνε να ρωτούν τα πιο απίθανα πράγµατα.
Με αφορµή τούτες τις ερωτήσεις, ο παππούς εξηγεί διάφορες έννοιες της φυσικής, όπως τα πολύπλοκα συστήµατα, την ώθηση, την άνωση ή την περιστροφική κίνηση, και µετά τους λέει το παραµύθι. Αν και καρπός της φαντασίας, στις ιστορίες αυτές διακρίνουµε αναφορές στους αδερφούς Γκριµ, στον Αίσωπο ή και στον κύκλο των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης.
Εικονογράφος: Camilla Pintonato
ISBN 978-618-230-094-7, σχήμα 17,5 x 21,9 εκ., 84 σελ.,
τετράχρωμο, σκληρόδετο, τιμή: 12 ευρώ
Από τον ίδιο συγγραφέα

ΤΖΟΡΤΖΙΟ ΠΑΡΙΖΙ
Η ΠΤΗΣΗ ΤΩΝ ΨΑΡΟΝΙΩΝ
Ο θαυμαστός κόσμος των πολύπλοκων συστημάτων
Μετάφραση: Μαρία Οικονομίδου
Επιστημονική επιμέλεια: Γιώργος Τσιρώνης

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024

ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ // ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΦΑΙΡΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ // JÜRGEN HABERMAS


ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ | JÜRGEN HABERMAS
ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΦΑΙΡΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΜετάφραση: Φανή Παραφόρου

Το πρώτο βιβλίο του Γιούργκεν Χάµπερµας, µε τίτλο Αλλαγή δοµής της δηµοσιότητας (Strukturwandel der Öffentlichkeit), εκδόθηκε το 1962. Από κοινωνικοϊστορική και εννοιολογική-ιστορική σκοπιά, σκιαγραφεί µια έννοια της δηµόσιας σφαίρας που εκχωρεί σ’ αυτήν µια θέση µεταξύ της κοινωνίας πολιτών και του πολιτικού συστήµατος. Η Αλλαγή δοµής συγκαταλέχθηκε σύντοµα στα κλασικά έργα της κοινωνιολογίας του 20ού αιώνα και έδωσε ώθηση σε ευρύ φάσµα ερευνών στις ιστορικές και κοινωνικές επιστήµες. Σε µεταγενέστερα κείµενά του, ο ίδιος ο Χάµπερµας ασχολήθηκε επίσης επανειληµµένα µε τον ρόλο της δηµόσιας σφαίρας στη διασφάλιση της ύπαρξης δηµοκρατικής κοινότητας. Ενόψει της µεταβολής της δοµής των µέσων ενηµέρωσης που έχει επέλθει µε την ψηφιοποίηση, και της κρίσης της δηµοκρατίας, επανέρχεται τώρα στο θέµα αυτό.
Τον πυρήνα του βιβλίου αποτελεί ένα δοκίµιο στο οποίο ο Χάµπερµας πραγµατεύεται λεπτοµερώς τα νέα µέσα ενηµέρωσης και τον χαρακτήρα πλατφόρµας που έχουν προσλάβει, ωθώντας όλο και περισσότερο τα παραδοσιακά µέσα —βασικούς µοχλούς της «παλιάς» αλλαγής δοµής— στο περιθώριο. Κοµβικό σηµείο των απόψεών του είναι η θέση ότι οι νέες µορφές επικοινωνίας πλήττουν την αυτοαντίληψη της πολιτικής κοινής γνώµης ως τέτοιας. Αυτό συνιστά εν δυνάµει µια νέα µεταβολή δοµής της δηµόσιας σφαίρας, µε βαρύνουσες συνέπειες για τη διαβουλευτική διαδικασία της δηµοκρατικής διαµόρφωσης γνώµης και βούλησης.
Εικόνα εξωφύλλου: Νίκος Κεσσανλής, Ombres rouges, µεταξοτυπία (1950–1967), MOMus, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, αρ. έργου MCA.MMCA.C402 (δωρεά Μάγδας Κοτζιά).
ISBN 978-618-230-092-3, σχήμα 14 x 21 εκ., 136 σελ., τιμή: 16 ευρώ

Εκδόσεις Κέδρος | Νέες Κυκλοφορίες

 ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ




ΝΤΙΝΤΙΕ ΝΤΕΝΕΝΞ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΕΝΟΣ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΘΑΡΜΑΤΟΣ
Ο Κλεμάν Ντιπρέ, άριστος φοιτητής Νομικής, προσλαμβάνεται στη γαλλική αστυνομία το 1942. Σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους του, ο Ντιπρέ δεν αναμειγνύεται στην πολιτική. Θέτει την εξυπνάδα και την παρατηρητικότητά του στην υπηρεσία των ανωτέρων του και αναλαμβάνει να εντοπίζει και να εξουδετερώνει όσους διάκεινται εχθρικά προς το δωσιλογικό καθεστώς του Βισί. Αρχίζει έτσι μια μακρά δημοσιοϋπαλληλική σταδιοδρομία που φαινομενικά είναι άμεμπτη…
Μέσα από τη δράση τού πρωταγωνιστή ο συγγραφέας ζωντανεύει σαράντα χρόνια γαλλικής ιστορίας, από τις μαζικές συλλήψεις των Εβραίων το 1941 έως τις προεδρικές εκλογές του 1981: τη γερμανική κατοχή, την απελευθέρωση, το τέλος της αποικιοκρατίας, τα φοιτητικά κινήματα, τα πολιτικά σκάνδαλα, τις εργατικές απεργίες και την αστυνομική καταστολή.
Μετάφραση: Βασίλης Παπακριβόπουλος | Σελ.: 368 | Τιμή: 16.60 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5466-6
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΤΑΣ
Ο ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΟΣ
Στους σκληρούς χειμώνες της επαρχίας τα χρόνια κυλούν μίζερα. Όλα όμως φαίνεται να αλλάζουν για τον Περικλή όταν εμφανίζεται ο Αχιλλέας, ένας συγγενής του, ο οποίος έρχεται σαν από μηχανής θεός για να τον βγάλει από το τέλμα και να τον μυήσει σε έναν άλλο κόσμο, στη μεγάλη ζωή της Αθήνας. Ο υπόκοσμος της νύχτας και το εύκολο χρήμα γίνονται δεύτερη φύση του.
Ο Περικλής πιστεύει ότι όλα πάνε καλά. Είναι όμως τα πράγματα όπως φαίνονται; Ή μήπως όχι;
Σελ.: 240 | Τιμή: 15.00 ευρώ |
ISBN: 978-960-04-5478-9

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΑΥΡΙΔΟΥ-ΛΙΒΑΝΗ
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ
Φθινόπωρο του 2004, Αθήνα. Δύο άγνωστοι, μία νεαρή δημοσιογράφος-συγγραφέας και ένας μυστηριώδης ηλικιωμένος, που κατάγεται από την Αλεξάνδρεια, γνωρίζονται τυχαία στον Εθνικό Κήπο. Όταν λίγο αργότερα βρίσκονται και πάλι απρόσμενα ο ένας στον δρόμο του άλλου, αναπτύσσεται μεταξύ τους μία ιδιαίτερη σχέση. Στις διαδοχικές συναντήσεις τους, ο Αλεξανδρινός ξεδιπλώνει την οικογενειακή του ιστορία, που τον βαραίνει.
Σελ.: 248 | Τιμή: 15.00 ευρώ |
ISBN: 978-960-04-5484-0
ΒΡΑΧΕΙΕΣ ΛΙΣΤΕΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ
THE ATHENS PRIZE FOR LITERATURE
του περιοδικού (ΔΕ)ΚΑΤΑ