Ενας νέος χώρος στο διαδίκτυο που θα ασχοληθεί με την μουσική, το θέατρο,το καλό βιβλίο, δηλαδή ότι έχει σχέση με τον Πολιτισμό!
Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΦΟΥ "ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ"
Βασίλης Τσάφος
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ
Αναζητώντας νέες σταθερές σε έναν αβέβαιο κόσμο
Τι πρέπει να διδάξουμε στο σχολείο και με ποια εφόδια να εξοπλίσουμε τη νέα γενιά;
Ο συγγραφέας του βιβλίου διερευνά την εξέλιξη του διεπιστημονικού πεδίου των Αναλυτικών Προγραμμάτων σε άμεση συνάρτηση με τη σημασία που αυτό είχε και έχει για την εκπαιδευτική πράξη.
Ο IANOS, η Επιστημονική Ένωση ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σας προσκαλούν
στην παρουσίαση του βιβλίου του Βασίλη Τσάφου
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ
Αναζητώντας νέες σταθερές σε έναν αβέβαιο κόσμο
την Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015, στις 6 μ.μ., στο βιβλιοπωλείο IANOS (Σταδίου 24, Αθήνα).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν
η Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ – Τμήμα ΤΕΑΠΗ,
η Νέλλη Ασκούνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ – Τμήμα ΤΕΑΠΗ,
ο Δημήτρης Παπαγεωργάκης, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
και η Λιλή Φρυδάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ – Τμήμα ΦΠΨ.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Το ερώτημα «τι πρέπει να διδάξουμε στο σχολείο και με ποια εφόδια να εξοπλίσουμε τη νέα γενιά» αποτελεί το κεντρικό ερώτημα κάθε προβληματισμού σχετικού με την εκπαίδευση. Στο βιβλίο αυτό ο αναγνώστης δεν θα βρει μόνο κάποιες από τις απαντήσεις που δόθηκαν σε αυτό το ερώτημα αλλά και το κοινωνικο-πολιτικό και επιστημολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτές διαμορφώθηκαν. Σε αυτή την προοπτική ο συγγραφέας διερευνά την εξέλιξη του διεπιστημονικού πεδίου των Αναλυτικών Προγραμμάτων σε άμεση συνάρτηση με τη σημασία που αυτό είχε και έχει για την εκπαιδευτική πράξη. Προσεγγίζει έτσι στοχαστικά τις οπτικές που διαμορφώθηκαν σταδιακά, τις επιστημολογικές τους αφετηρίες και τα ιστορικά και κοινωνικά τους συμφραζόμενα, καθώς επίσης και τις απηχήσεις τους σε επίπεδο σχολείου και εκπαιδευτικής πρακτικής.
Απώτερος στόχος αυτής της στοχαστικής περιδιάβασης και απόληξη του βιβλίου είναι η αναζήτηση μιας οπτικής, η οποία υπερβαίνοντας διχαστικά διλήμματα, διαζεύξεις και πολωτικές αντιπαραθέσεις μπορεί να μας οδηγήσει στην αναστοχαστική αναζήτηση νέων σταθερών, οι οποίες μέσα από συνεχή διαπραγμάτευση και στοχασμό θα ανοίγουν την προοπτική ενός διαφορετικού σχολείου. Ένα σχολείο στο οποίο θα έχουν θέση όλες οι φωνές και οι ποικίλες ταυτότητες οι δικές μας, εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά και του όποιου άλλου μέσα στο σύγχρονο διευρυμένο επικοινωνιακό πεδίο, το οποίο σταδιακά συγκροτούν οι νέοι διανθρώπινοι, διακρατικοί και διαπολιτισμικοί όροι συνύπαρξης.
Δείτε τα περιεχόμενα του βιβλίου ΕΔΩ.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Βασίλης Τσάφος είναι Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικών στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνεργάζεται με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει διατελέσει Πάρεδρος στο Τμήμα Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και έχει διδάξει ως φιλόλογος καθηγητής σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Υπεύθυνος Έκδοσης (σε συνεργασία με την Ελένη Κατσαρού, Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Κρήτης) του δίγλωσσου ηλεκτρονικού περιοδικού Action Researcher in Education, που φιλοξενείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.actionresearch.gr. Έχει συγγράψει το βιβλίο Η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και Γλώσσας. Για μια εναλλακτική μαθητεία στον αρχαίο κόσμο, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, και σε συνεργασία με την Ελένη Κατσαρού το βιβλίο Από την Έρευνα στη Διδασκαλία – Η εκπαιδευτική Έρευνα Δράσης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου