Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

Η Γυναίκα της Πάτρας, από 6/11, στο Θέατρο Σοφούλη

H Γυναίκα της Πάτρας
του Γιώργου Χρονά με την Ελένη Κοκκίδου
Βραβείο Ερμηνείας Κάρολος Κουν
Βραβείο κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα
Η εξαιρετική παράσταση «Η γυναίκα της Πάτρας» που μάγεψε τους θεατές και ενθουσίασε τους κριτικούς με τη συγκλονιστική ερμηνεία της Ελένης Κοκκίδου έρχεται στο Θέατρο Σοφούλη στη Θεσσαλονίκη από τις 6 Νοεμβρίου 2011 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Πρόκειται για μια μοναδική σκηνική απόδοση των αφηγήσεων της ζωής της πόρνης Πανωραίας από τον ποιητή Γιώργο Χρονά.
Ο ποιητής είχε κάνει ο ίδιος μια σειρά συνεντεύξεων στην Πανωραία τη δεκαετία του ’80 αποτυπώνοντας με μοναδικό τρόπο ένα ιδιαίτερο ανθρώπινο πλάσμα.
Ένας παραληρηματικός μονόλογος μιας παθιασμένης, πονεμένης γυναίκας, που εξομολογείται τη ζωή της και μιλάει ανοιχτά και χωρίς φόβο για τον πόνο, τη βία, την ηδονή, την αγάπη, τον έρωτα. Ένα πλάσμα πληθωρικό που τραγουδάει, χορεύει, κλαίει, γελάει, θυμώνει, προκαλεί. Μία τολμηρή, ανατρεπτική, εκρηκτική παράσταση.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Η γυναίκα της Πάτρας είναι η καταγραφή του Γιώργου Χρονά των συνεντεύξεων που έκανε σε μια διάσημη πόρνη της Πάτρας, την Πανωραία, η οποία άρχισε να εξασκεί το επάγγελμά της τη δεκαετία του ‘50.
Η γυναίκα αυτή, άνοιξε την ψυχή της στον ποιητή Χρονά, στις αρχές του ‘80, όταν συναντήθηκαν στην Πάτρα και του διηγήθηκε την ζωή της. Μία ζωή ακραία, σκληρή, βίαιη, τρομαχτική, επικίνδυνη αλλά ταυτόχρονα γεμάτη πάθος, ορμή και ηδονή.
Ο χειμαρρώδης λόγος της Πανωραίας μετατρέπει το κείμενο σε ποίηση.
Η γλώσσα της απελευθερωμένης λαϊκής ψυχής που έχει ανάγκη να μιλήσει είναι η γλώσσα που δημιούργησε το δημοτικό, το σμυρναίικο και το ρεμπέτικο τραγούδι και η Πανωραία άθελά της συνθέτει μονολογώντας μία τέτοια «μουσική», ένα τραγούδι σπαραχτικό, άμεσο και αληθινό.
Ένας τέτοιος λόγος, λοιπόν, σε συνδυασμό με τη συγκλονιστική ιστορία αυτής της ανθρώπινης ύπαρξης, η οποία καθημερινά ακροβατεί μεταξύ ζωής και θανάτου, δεν μπορεί παρά να σε γοητεύσει και να σε συγκινήσει.
Το θέατρο, ως μία τέχνη, που αρέσκεται στις «καταδύσεις», είναι το μόνο μέσο που είχαμε εμείς, ώστε να βγάλουμε ξανά στο φως αυτή τη γυναίκα και δίνοντάς της λίγη από την τέχνη του θεάτρου, να πάρουμε από εκείνη όλη την τέχνη της ζωής.
Της αληθινής ζωής, αυτής που κάποιοι «εκλεκτοί» την βιώνουν πληρώνοντας με σάρκα και αίμα, για να μπορούμε εμείς από τον καναπέ μας να μορφωνόμαστε και να λεγόμαστε καμιά φορά και καλλιτέχνες.
Η Πανωραία δεν ζει μία δυστυχισμένη ζωή, παρ' όλες τις δυστυχίες. Ζει μια ζωή που τη γεύεται ολόκληρη, την τραγουδάει, τη χορεύει, τη θρηνεί και την εξυμνεί, την εξαντλεί με όλη της την ύπαρξη και μέσα από το σκοτάδι ξαναβγαίνει στο φως με το χαμόγελο του νικητή. Ζει, ευγνωμονώντας τη ζωή που της χαρίστηκε, με μια ανάταση ανθρώπινη ( ή θεϊκή ) που ακυρώνει την οποιαδήποτε μιζέρια.
Εμείς, έπρεπε από το μηδέν, όχι να μεταφέρουμε το βιβλίο στη σκηνή, αλλά να δημιουργήσουμε από την αρχή την ιστορία, με τον δικό μας θεατρικό κώδικα, και πάνω από όλα με το σώμα και την φωνή της ηθοποιού, προσθέτοντας στην Πανωραία τα χαρακτηρίστηκα και την ψυχή της Ελένης Κοκκίδου, το γέλιο το δικό της, την ομιλία της, την εμπειρία της.
Ακριβώς επειδή κάνουμε θέατρο -και αυτό σημαίνει ότι μεταγράφουμε τις ιστορίες, τις σχολιάζουμε, επιλέγουμε σε πιο σημείο θα βάλουμε τον μεγεθυντικό μας φακό και για πόση ώρα-, κάνουμε δικό μας μοντάζ, φτιάχνουμε την δική μας παρτιτούρα, μιλάμε με την δική μας γλώσσα. Το ζητούμενο για μας στο θέατρο είναι η ελευθερία του ανθρώπου που βρίσκεται στο φως και ερμηνεύει.
Να οδηγείται από την παράσταση σ' αυτό που εκείνος ευχαριστιέται να λέει και να κάνει. Στην παράσταση μας, θέλουμε αυτή η γυναίκα να υπάρξει πάνω στη σκηνή, όχι μόνο να αφηγηθεί την ζωή της, αλλά να ζωντανέψει στο τώρα, σαν να μπήκε για μία ώρα μέσα στο θέατρο, σαν να μπήκε από τον δρόμο μέσα στο θέατρο για να μιλήσει στο κοινό, και να βιώσει ξανά κάποιες μνήμες της μπροστά στα μάτια μας.
Η Πανωραία δεν είναι πουτάνα, είναι πάνω απ όλα γυναίκα, άνθρωπος. Έχει ερωτευτεί κι έχει πονέσει όπως όλοι μας, μας διδάσκει ότι πουτάνες είμαστε κι εμείς που είμαστε «καθως πρέπει». Το επάγγελμα σου το αγαπάς και πολύ συχνά το «πουλάς'» είτε για να επιβιώσεις, είτε για να αναγνωριστείς, ακριβώς όπως κάνουμε κι εμείς στην δουλειά μας.
Προσπαθούμε στην παράστασή μας να μιλήσουμε για τους εαυτούς μας, όπως άλλωστε σε κάθε παράσταση. Έχουμε στα χέρια μας ένα κείμενο που μας επιτρέπει να μπούμε μέσα σ' αυτό το σπίτι με το κόκκινο φως, που πάντα για κάποιο λόγο μας γοητεύει και μας κινεί την περιέργεια, αλλά ποτέ δεν μπαίνουμε.
Ταυτότητα της παράστασης
Συγγραφέας: Γιώργος Χρονάς Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου Σκηνικά – Κοστούμια: Τατιάνα Σουχορούκωφ Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης Ερμηνεύει η Ελένη Κοκκίδου Παραγωγή: Θέατρο Σοφούλη
Επικοινωνία: Art Minds, www.artminds.gr, Γιάννης Γκουντάρας, Δάφνη Μουστακλίδου, dafni.artminds@gmail.com, 6972294695
Πληροφορίες της παράστασης
Πρεμιέρα: Κυριακή 6 Νοεμβρίου στις 18:00
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κυριακή στις 18:00, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 Χώρος: Θέατρο Σοφούλη, Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη Διάρκεια: 80’ Εισιτήρια:15 και 12 φοιτητικό Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310423925

LULU: Α' ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ | DameBlanche | Booze Cooperativa

LULU: Α' ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ                                        
Tετάρτη 9 & Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στις 21:00                                
Στο Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57                                    
Η Lulu ως πρόσωπο ενσαρκώνει τον απαγορευμένο καρπό και μυεί με τη βοήθεια του Schigolch, τους γύρω της σε μια άνευ όρων παράδοση στην ακολασία, σ'έναν κόσμο χωρίς ηθική, όπου πρυτανεύουν η λαγνεία, η απληστία, ο εκφυλισμός.                                 
Τυλίγεται γύρω τους ως όφις, τους παρέχει σαρκικό πόθο με αντάλλαγμα χρήματα, εξουσία, προστασία, αγάπη. Σταδιακά η ίδια γίνεται θύμα της ζωής που έχει επιλέξει.                              
Η παράσταση αυτή βραβεύτηκε στο 8ο Φεστιβάλ Ομάδων Δράσης του Θεάτρου των Αλλαγών (Σεπτέμβριος 2011).                                     
Είναι αποτέλεσμα ερευνητικής εργασίας του laboratorium της Χρύσας Καψούλη πάνω στην ιστορία της Lulu του Frank Wedekind. Στόχος είναι η έρευνα πάνω στις παραστατικές και εικαστικές τέχνες, η ενοποιημένη χρήση των εκφραστικών μέσων, η καλλιτεχνική συνύπαρξη νέων τεχνολογιών και ανθρώπινου στοιχείου.                                 
Ιδέα/Σύλληψη/Σκηνοθεσία: Χρύσα Καψούλη Σκηνογραφική εγκατάσταση/Κοστούμια: Αλεξάνδρα Νεοφύτου Μουσική επιμέλεια: Ιωάννα Ισμυρίδου Θεατρολόγος/Βοηθός σκηνοθέτη: Ζωή Μαντά                                       
Theatrisastas Lab                           
Lulu 1: Χριστίνα Ασημακοπούλου Lulu 2: Έλενα Κανίδου Lulu 3: Μαρία Φρουδαράκη Κόμισσα Geschwitz: Μαρία Ριζιώτη Alwa 1-ζωγράφος: Αλμπέρτο Ερσπάμερ Alwa 2-συγγραφέας: Γιάννης Τσαπαρέγκας Dr. Schöen: Γιώργος Τσάμης Schigolch: Σπύρος Βάρελης Κοπέλα Α': Εύα Γαλογαύρου Κοπέλα Β': Έλενα Ζούμπου                                            
Tετάρτη 9 & Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στις 21:00                                       
Είσοδος: 12 ευρώ                                 
Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57                                
Για πληροφορίες/ κρατήσεις: 6945956983                                     
Η παράσταση είναι promenade και θα χρειαστεί η μετακίνηση του κοινού.

"Εύμορφος άνθρωπος" - Ομαδική έκθεση Ζωγραφικής

"ΕΥΜΟΡΦΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ Σχεδιάζοντας περίκλειστα την ανθρώπινη μορφή"                                      
Έκθεση ζωγραφικής                                     
Νικόλας Αντωνίου | Δήμος Κηπουρός | Γιώργος Κορμπάκης                              
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής τριών νέων καλλιτεχνών αποφοίτων της σχολής καλών τεχνών Φλώρινας με καθηγητές τον Γιάννη Καστρίτση και Χάρη Κοντοσφύρη με τίτλο "Εύμορφος άνθρωπος - σχεδιάζοντας περίκλειστα την ανθρώπινη μορφή".                                          
Ευμορφίζουν τον άνθρωπο: Δήμος Κηπουρός | Γιώργος Κορμπάκης | Νικόλας Αντωνίου                                  
Ο Χάρης Κοντοσφύρης γράφει για τους καλλιτέχνες:                                     
"...Ο Δήμος Κηπουρός προσπαθώντας τις εσωτερικές μορφές των ηρώων του να τις σχεδιάσει σαν αυθόρμητες ροπές από τα μέσα προς τα έξω ζωγραφίζει παραλλαγές της εύμορφης αναγνωρίσιμης εξωτερικής μορφής κοντά σε άμορφες θολότητες. Ισορροπώντας σε αυτό το βολικά διφορούμενο σημείο, ξετρυπώνει οπτικές ουσίες αποδοκιμάζοντας τον μυωπικό ηδονισμό, επικρίνοντας τον μοντερνισμό.                                              
Η αψήφιστη ζωγραφική του υπεροψία σφυρηλατεί τρισδιάστατες, ευρυγώνιες κατανομές χώρων του Fragonard με τις δυναμικές σχεδιαστικές εκχυμώσεις του Ροκοκό.                                      
Η αμφιταλάντευση ανάμεσα σε υπαρξιακές και νατουραλιστικές ευμορφίες κάνει τον Κηπουρό να ζωγραφίζει ευμετάβλητα, εμπειρικά, αυτοσχεδιαστικά με τα έντονα φιλμικά βλέμματα πρωταγωνιστών ενός David Lynch ή ενός Krzysztof Kieślowski..."                                         
"...Ο Γιώργος Κορμπάκης ομογενοποιεί το εικαστικό βλέμμα του σε δύο διαφορετικά μέσα, βίντεο και σκιαγραφικό σχέδιο, όπως έκανε ο Durer ανάμεσα στη χαρακτική και τη ζωγραφική του.                                
Αυτό το κατόρθωμα του Κορμπάκη ως διαλεκτική στροφή απαλλάσσει τα έργα του από την εκφοβιστική τους αύρα εξοικειώνοντας την υλική τους υπόσταση σε μια ενιαία αισθητική, δημιουργώντας μια εικόνα έκκεντρη, χωρίς πρότυπο.                                         
Πρόκειται για μια εικόνα που πιστεύει στην Πραγματικότητα του πρότυπού της.                             
Ο Νικόλας Αντωνίου χρησιμοποιεί διαλεκτικές εικόνες συγκλονιστικής αντιπαράθεσης στις οποίες ο χρόνος ακινητοποιείται ως συμπαγής μονάδα οριοθετημένος σε ένα λαμπυρίζον graffiti πεδίου.                                      
Έτσι οι οντότητες που ζωγραφίζει εξαγοράζουν μια απειλούμενη στιγμή παρελθόντος, εξαναγκάζοντας τον χρόνο με ένα βίαιο σχεδιαστικό ή ζωγραφικό τράβηγμα σε μια φωτισμένη χρωματική σύμπτωση με τον εαυτό του.                                       
Το Ά-μορφο πρόταγμα του Αντωνίου είναι να αποκαταστήσει τη δυνατότητα τέτοιων συμβολικών συσχετισμών ενώ παράλληλα εκκαθαρίζει αυτόν τον κόσμο φυσικής μυθολογίας εύμορφων εφηβικών αναπολήσεων.                                        
Οι μορφές του τραβιούνται και συσπώνται όπως ο απελπισμένος άνθρωπος του Gustave Courbet σε έναν ρεαλισμό ατμοσφαιρικά κοινωνιστικό ή γιγαντώνονται όπως σε μια υπέρταση των μορφών του Goya..."                                             
Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011 20:00                                 
Διάρκεια: 9 Νοεμβρίου έως 3 Δεκεμβρίου 2011                                    
Ημέρες και ώρες λειτουργίας : Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 - 14:30 & 17:30 - 20:30 Τετάρτη, Σάββατο 11:00 - 16:00 Κυριακή, Δευτέρα κλειστά                                   
Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος                             
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη                                
Τηλέφωνο 211 182 38 18                               
info@technohoros.org

Απολογισμός της συμμετοχής της Ελλάδας στη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης

Η 63η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης σε αριθμούς
Το υψηλό επαγγελματικό επίπεδο χαρακτήρισε τη γερμανική διοργάνωση για μια ακόμη φορά. Συνολικά, 7.384 εκθέτες από 106 χώρες συμμετείχαν στη φετινή έκθεση, καταλαμβάνοντας 340.000 τετραγωνικά μέτρα και φιλοξενώντας 3.200 εκδηλώσεις, με τον αριθμό των επισκεπτών να σημειώνει μικρή αύξηση κατά 1%, φτάνοντας τα 280.194 άτομα (από 279.325 το 2010).
Η ελληνική παρουσία…
Πολλοί περισσότεροι από το αναμενόμενο έλληνες εκδότες συμμετείχαν στην Έκθεση περνώντας ένα αισιόδοξο μήνυμα αντίστασης του βιβλίου απέναντι στην κρίση.
Στο εθνικό περίπτερο που οργάνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο ΒΙβλίου (ΕΚΕΒΙ) με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ) συμμετείχαν 15 εκδοτικοί οίκοι οι οποίοι έλαβαν μέρος είτε με ειδικό stand (Καστανιώτης, Πατάκης, Άγρα και Μέλισσα) είτε με βιβλιοθήκες (Ζήτη, Ιανός, Ίων, Καλέντης, Καπόν, Μέγας Σείριος, Μεταίχμιο, Παπαδόπουλος, Σύγχρονοι Ορίζοντες, Το Θείον Φως, Τροφούπολη) καθώς και το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού - Παράρτημα Βερολίνου, και το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), ενώ δύο άλλοι εκδότες MM Publications και Βέφα Αλεξιάδου κατέλαβαν χώρους εκτός του συλλογικού περιπτέρου της χώρας μας.
Επίσης πολλοί άλλοι εκδότες, βιβλιοπώλες, λογοτεχνικοί πράκτορες, και επαγγελματίες του κλάδου επισκέφθηκαν την Φρανκφούρτη και πραγματοποίησαν παραγωγικές επαφές κατά τη διάρκειά της Έκθεσης όπως οι εκδόσεις Μίνωας (ομάδα 3 ατόμων), Ψυχογιός (2 άτομα) Κέδρος (2 άτομα), Νεφέλη (1 άτομο), Modern Times (1 άτομο), Εκδοτική Αθηνών (2 άτομα), Κόκκινο (1 άτομο), Ελευθερουδάκης (2 άτομa), Λιβάνης (3 άτομα), Ίων (2 άτομα), Ίκαρος (1 άτομο), Καρυδάκη (1 άτομο), Αιώρα (1 άτομο), Πρωτοπορία (1 άτομο) κ.λπ.
Οπότε, συμπερασματικά, η ελληνική αποστολή ανήλθε σε σχεδόν 50 άτομα.
… και η γόνιμη επίσκεψη των Κινέζων πριν ακόμη ανοίξει η Έκθεση
Πριν ακόμη ανοίξει η Έκθεση το Εθνικό Περίπτερο δέχθηκε μια 8μελή ομάδα κινέζων από έναν από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους της Κίνας- ειδικό για το παιδικό βιβλίο- (Shanghai 99 Readers' Culture Co.) με σκοπό να αγοράσουν δικαιώματα με αποτέλεσμα να είναι σε διαπραγματεύσεις με τις εκδόσεις Παπαδόπουλος, Πατάκη, Μεταίχμιο, Καστανιώτη ενώ πήραν στοιχεία για τις εκδόσεις Σύγχρονοι Ορίζοντες και Καλέντη που παρουσίασαν τα βιβλία τους στο εθνικό περίπτερο.
Η διευθύντρια κα Chen Feng είχε συνεργαστεί με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου όταν η Ελλάδα ήταν τιμώμενη χώρα στο Πεκίνο το 2008 και είχε εκτιμήσει τότε τη μεγάλη «φαντασία» των συγγραφέων και εικονογράφων μας ξεχωρίζοντάς τους από τους υπόλοιπους ευρωπαίους δημιουργούς.
Στο επίκεντρο της Έκθεσης: Τα ψηφιακά μέσα
Τα ψηφιακά μέσα απασχόλησαν για ακόμη μία φορά το κοινό της φετινής Έκθεσης Βιβλίου με διοργάνωση συνεδρίων, σεμιναρίων, συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης, κ.ά. Αφορμή γι’ αυτό υπήρξε η κοινή διαπίστωση ότι, αφενός, το ψηφιακό βιβλίο ξεπέρασε τα “σύνορα” του αγγλόφωνου κόσμου, επεκτεινόμενο δυναμικά στη γαλλική, γερμανική, ισπανική και διεθνή αγορά και στις χώρες του Τρίτου Κόσμου (η αγορά της Ασίας ξεπέρασε ήδη αυτή της Ευρώπης, ως ποσοστό των πωλήσεων e-books), και ότι, αφετέρου, η ψηφιοποίηση αλλάζει με ριζικό τρόπο όλα τα στάδια παραγωγής και διανομής του βιβλίου.
«Δεν πρόκειται να μεταμορφωθούμε ωστόσο στο μέλλον, σε μια έκθεση τεχνολογίας», διευκρίνισε σε συνέντευξή του ο διευθυντής της Έκθεσης, Juergen Boos. «Το e-book δεν πρόκειται να υποκαταστήσει εξ’ ολοκλήρου το έντυπο βιβλίο. Είμαστε η μεγαλύτερη έκθεση βιβλίου στον κόσμο, μιας βιομηχανίας η οποία έχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου».
Ενδεικτικό της επικαιρότητας που έχουν αποκτήσει τα θέματα της ψηφιοποίησης, όσον αφορά τον ευρωπαϊκό εκδοτικό χώρο, υπήρξε το γεγονός ότι προσκεκλημένη της Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Ομοσπονδίας Εκδοτών στην ετήσια ανοιχτή συνάντησή τους, φέτος, ήταν η Επίτροπος κ. Neelie Kroes, αντιπρόεδρος της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπεύθυνη για τη Ψηφιακή της Ατζέντα.
Η κα Kroes αναφέρθηκε με έμφαση στη σημασία που αποδίδει η Επιτροπή στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου, ως συγκριτικό πλεονέκτημα της Ε.Ε. στον διεθνή ανταγωνισμό, μέσω του προγράμματος της Europeana, της πρωτοβουλίας για τα «ορφανά» έργα, κ.ά., και ομολόγησε ότι: «Δεν μπορώ να εξηγήσω στους φίλους μου γιατί ένα βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή έχει υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ από ένα τυπωμένο βιβλίο...
Ωστόσο, οι αρμόδιοι συνάδελφοί μου στην Επιτροπή δεν συμφωνούν σ’ αυτό. Σας προτρέπω να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί τους».
Δεν φάνηκε μάλιστα να αντιδρά αρνητικά ακόμη και όταν προτάθηκε η εφαρμογή, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενός κανόνα τύπου Κορέας, όπου ό,τι φέρει ISBN απαλλάσσεται αυτοδικαίως του ΦΠΑ.
Το ΕΚΕΒΙ και η ΠΟΕΒ στα σημαντικότερα επαγγελματικά ραντεβού
Στη διάρκεια της Έκθεσης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ) έλαβε μέρος στις επαγγελματικές συναντήσεις των Ευρωπαϊκών και Διεθνών Ομοσπονδιών Εκδοτών, ενώ το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) παρακολούθησε τις ανοιχτές εκδηλώσεις των φορέων αυτών καθώς και αυτές της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Βιβλιοπωλών. στις οποίες εκφράστηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής:
η ανάγκη μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ του ηλεκτρονικού βιβλίου, ώστε να εξισωθεί με αυτόν του έντυπου βιβλίου
η ανάγκη επέκτασης των νόμων ενιαίας τιμής βιβλίου και στο ψηφιακό βιβλίο, ακόμα και όσον αφορά τις πωλήσεις από άλλες χώρες, προς τις χώρες στις οποίες εφαρμόζονται (ο γαλλικός νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα, προβλέπει την προστασία των πωλήσεων προς τη Γαλλία ακόμα και από το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο ή την Ελβετία, και εξετάζεται από την Ε. Επιτροπή)
οι επιπτώσεις που έχει η ανάπτυξη των πωλήσεων από το διαδίκτυο και τα σούπερ μάρκετ στις πωλήσεις των φυσικών βιβλιοπωλείων, που έχουν πτωτικές τάσεις διεθνώς. Ενδιαφέρον παρουσιάζει
η διαφημιστική καμπάνια «Ας διατηρήσουμε τα βιβλία στους κεντρικούς δρόμους μας!»/«KeepBooksontheHighStreet!» της Ένωσης Άγγλων & Ιρλανδών Βιβλιοπωλών, αλλά και η επαναφορά της συζήτησης για την Ενιαία Τιμή Βιβλίου, σε χώρες οι οποίες την έχουν εγκαταλείψει επί πολλά χρόνια, όπως η Μ. Βρετανία και η Σουηδία.
Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου συμμετείχε, επίσης, σε μια σειρά από επιμορφωτικές και επαγγελματικές συναντήσεις που αφορούσαν:
όλα τα θέματα του ηλεκτρονικού βιβλίου (διεθνές συνέδριο Publishers Launch: «eBooks Go Global», ημερίδα της IPA για το ψηφιακό βιβλίο στην εκπαίδευση), το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Arrow Plus για τη δημιουργία ευρωπαϊκής βάσης δεδομένων για την ανεύρεση των «ορφανών» έργων, τις βάσεις δεδομένων κυκλοφορούντων βιβλίων (books-in-print), όπως είναι η ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ (ετήσια συνάντηση εργασίας του διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού EDItEUR), αποκομίζοντας πολύτιμα συμπεράσματα τα οποία θα αξιοποιήσει επικοινωνώντας τα, στη συνέχεια, στους επαγγελματίες του βιβλίου.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ | 1/11/11, FLORAL

Οι εκδόσεις Κέδρος και το Floral σάς προσκαλούν στην παρουσίαση του μυθιστορήματος της Μαρίνας Κουλούρη Το φως στο σκοτάδι Τρίτη 1 Νοεμβρίου, 7.30 μ.μ. στο Floral                               
Για το βιβλίο μιλούν:                            
Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Θεωρητικός θεάτρου-Σκηνοθέτις Εύα Μαυρογένη, Δημοσιογράφος Μαρκέλλα Φιστέ, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια                                
Ακορντεόν παίζει η Αντωνία Ντερακοπιάν.                            
Αποσπάσματα διαβάζει ο ηθοποιός Γιώργος Λούντζης.                             
Floral books + coffee                             
Θεμιστοκλέους 80, Πλατεία Εξαρχείων                            

τηλ. 210 3800070

Νέες κυκλοφορίες

Καιρός σκεπτικός                                             
Ιωάννα Καρυστιάνη                                    
ISBN: 978-960-03-5377-8                                                   
Ιστορίες της καρδιάς                                   
Νίκος Πιλάβιος                              
ISBN: 978-960-03-5358-7                                           
Η κυρία Μαίρη ξέρει: Τα μυστικά για τα βότανα                                     
Μαίρη Παναγάκου                                
ISBN: 978-960-03-5354-9


Joe Dassin - L'Ete Indien