Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΓΟΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΓΟΥΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ
Οι εκδόσεις Διάπλαση και η συγγραφέας Σγουρή Β. Γεωργιάδη, σας προσκαλούν την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου, στις 7 το απόγευμα , στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας, Κούμα 28 στην παρουσίαση των βιβλίων με τίτλο: Είναι Χριστούγεννα Λαλού και Χριστούγεννα στο Δάσος.
Κι αν περιμένετε κι εσείς, όπως ο Λαλού το μικρό ρακούν, τον Άγιο Βασίλη, μες το χιόνι με αγωνία, μάθετε πως φέτος, ίσως καθυστερήσει λίγο, αφού διάλεξε να κάνει “Χριστούγενννα στο Δάσος”. Μέχρι λοιπόν να έρθει ο Άγιος Βασίλης, να σας βρει, ακολουθήστε την παρέα των καλικάντζαρων, τρυπώστε μαζί τους κάτω από το μεγάλο Χριστουγεννιάτικο δέντρο του Λαλού, διασκεδάστε με τις γιορτινές τους περιπέτειες και φωνάξτε: “Είναι Χριστούγεννα Λαλού”
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΣΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΑΘ.ΔΙΑΚΟΥ 5 ΤΗΛ 2410537791

Νέες κυκλοφορίες

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Αϊ-Στράτης
Κώστας Βάρναλης
ISBN: 978-960-03-5702-8
Ο Κώστας Βάρναλης εξαιτίας των αριστερών του φρονημάτων υπέστη διώξεις· παύτηκε από το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και εξορίστηκε. Τις εμπειρίες του από τη δίμηνη εκτόπιση στον Αϊ-Στράτη (20 Οκτώβρη 1935 έως 25 Δεκέμβρη 1935) κατέγραψε, αμέσως μετά την απόλυσή του, σε δημοσιεύματα στην εφημερίδα Ανεξάρτητος και λίγο αργότερα στον Ριζοσπάστη. Τα κείμενά του, όπως και η αλληλογραφία με τη σύζυγό του, Δώρα Μοάτσου, περιγράφουν τις συνθήκες διαβίωσης στο νησί, σκιαγραφούν την προσωπικότητά του αλλά και το πώς επέδρασε στον ποιητή το γεγονός της εξορίας.
Τα ντοκουμέντα αυτά, οι σχετικές μαρτυρίες συνεξορίστων του και οι επιστολές παρουσιάζονται στα δύο πρώτα κεφάλαια του βιβλίου. Στο τρίτο κεφάλαιο διερευνάται το πότε γράφτηκε το ποίημα «Εξορία», ενώ με τη βοήθεια άλλων μαρτυριών εξετάζονται οι συνθήκες υπό τις οποίες γράφτηκε στον Αϊ-Στράτη το αθησαύριστο ποίημά του «Η ώρα φτάνει».
Η έκδοση συμπληρώνεται με εκτενέστατη εργοβιογραφία του Κώστα Βάρναλη, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το φωτογραφικό και εικαστικό υλικό που συνοδεύει και τεκμηριώνει τα κείμενα.
Τα άγρια περιστέρια
Νίκη Αναστασέα
ISBN: 978-960-03-5801-8
Άνθρωποι στα όρια της αντοχής τους, γυναίκες και άντρες που φτάνουν στα άκρα και καμιά φορά τα ξεπερνούν: ο σύζυγος που αισθάνεται απέχθεια για την τετράπαχη γυναίκα του, η μάνα που αρνείται να συμβιβαστεί με την εικόνα του ναρκομανούς παιδιού της, η πρωταγωνίστρια που παθαίνει κρίση πανικού πριν από την πρεμιέρα, η πρώην ταβερνιάρισσα που δολοπλοκεί προκειμένου να εκδικηθεί έναν άντρα. Υπάρχουν ωστόσο και κάποιοι δυνατοί, ή τουλάχιστον κάποιοι που καταφέρνουν να σταθούν και να στηρίξουν και τους άλλους: ο άντρας μιας γυναίκας που έχει καταρρεύσει μετά από την απώλεια της κόρης τους, η ανύπαντρη μεγαλοκοπέλα που διακριτικά αποσύρεται από τη ζωή της νύφης της. Δεν πρόκειται για αγγέλους, όπως και οι άλλοι δεν είναι σατανικά πλάσματα, μοχθηροί ή σαλταρισμένοι εκ γενετής. Eίναι απλώς από εκείνους που η ζωή τούς επιφύλαξε μια δοκιμασία μεγαλύτερη απ’ ό,τι μπορούσαν να αντέξουν – ή που θα μπορούσαμε να αντέξουμε κι εμείς.
Από τη συγγραφέα του βιβλίου Πολύ χιόνι μπροστά στο σπίτι (2012), που απέσπασε το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος, το Βραβείο Μυθιστορήματος του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο Αναγνώστηςκαι το βραβείο του λογοτεχνικού περιοδικού Κλεψύδρα.

Το σκοτεινό αίνιγμα
Σπύρος Τζουβέλης
ISBN: 978-960-03-5784-4
Ο αντιναζιστής Αυστριακός καθηγητής Χίννερ βρίσκει καταφύγιο κατά τη διάρκεια της Κατοχής σε μια προσφυγική παραγκογειτονιά της Αθήνας, μέχρι τη στιγμή που οι γερμανικές αρχές τον ανακαλύπτουν. Ο συνταξιούχος αρχιλογιστής Περιμένης αγωνίζεται να ανασύρει από το κατεστραμμένο του μνημονικό το αντικείμενο μιας επετείου. Ο φιλόλογος Ξενίδης γίνεται κατά τα χρόνια της αντιπαροχής εργολάβος οικοδομών. Κοντά σε αυτούς, ο «άνθρωπος με την ομπρέλα», δυο αδέλφια που παίζουν σκάκι, ένας ζωντανός νεκρός που μιλά στο κινητό, μια γυναίκα που δεν υπήρξε ποτέ και πολλοί άλλοι ήρωες που αναζητούν την ταυτότητά τους, το νόημα της ζωής τους, διασπώνται σε κομμάτια ή καταλήγουν οριστικά στην τρέλα.
Ψυχογραφήματα προσώπων με φόντο εικόνες μιας παλιότερης εποχής, που δεν έχει ακόμα λησμονηθεί, παρά την καταλυτική κοσμογονία των ημερών μας. Ο συγγραφέας, παρακάμπτοντας τις παγίδες του χρόνου, προσπαθεί, με βάση τα ορατά φαινόμενα του βίου των ηρώων του, να συλλάβει τη βαθύτερη, ανεξιχνίαστη ουσία της ζωής, που παραμένει πάντα ένα σκοτεινό αίνιγμα
Φυλακή Υψίστης Ασφαλείας
Ελεάνα Βραχάλη
ISBN: 978-960-03-5802-5
Ένας άνθρωπος με περισσότερη ευαισθησία από όση χρειάζεται, που δεν αντέχει την απώλεια, τη βία, το φόβο, τον γενικό παραλογισμό αυτού που ονομάζουμε «πραγματικότητα». Κι έτσι εγκλωβίζεται. Είναι στο σπίτι του; Είναι τρελός; Ή μήπως τρέλα είναι όλο αυτό που περιγράφει; Κάνει μια έκκληση ζωής σε κάποιο πρόσωπο που λείπει. Ένας ισχυρός δεσμός ξεδιπλώνεται. Μαμά; Αδερφή; Φίλος; Φίλη; Ο ίδιος του ο εαυτός; Απευθύνεται στο άλλο πρόσωπο λες και μιλά σ’ έναν καθρέφτη. Σαν σχιζοφρενής. Με θυμό, τρυφερά, με απόγνωση, όμως πάντα με χιούμορ. Αποκαλύπτεται, σ’ ένα ταξίδι γεμάτο ένταση, από το σκοτάδι στο φως – το δίπολο που υπάρχει μέσα μας και κατευθύνει τη ζωή μας αναλόγως. Έρχεται κατά μέτωπο με όλα όσα πονάνε. Η σοφία, άλλωστε, είναι ένα παράσημο που αποκτά ο άνθρωπος με το σπαθί του. Για να αντιμετωπίσεις τη νύχτα της ζωής, ονειρεύεσαι· και από όλα τα όνειρα διαλέγεις αυτό που σου ζεσταίνει την ψυχή. Εδώ, είναι το όνειρο της απόλυτης ταύτισης, του ισχυρού δεσμού κόντρα στη μοναξιά. Αιώνια φυλακή σου αυτό που θεωρείς το πιο ασφαλές σου περιβάλλον. Οι χειροπέδες κι οι αλυσίδες είναι στο μυαλό μας, όπως ακριβώς και τα κλειδιά.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΑΙΩΝΑΣ

Οι χείμαρροι της άνοιξης
Έρνεστ Χέμινγουεϊ
Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος
ISBN: 978-960-03-5796-7

Οι Χείμαρροι της άνοιξης κατέχουν μοναδική θέση στο έργο του Χέμινγουεϊ, γιατί είναι μια ξεκαρδιστική φάρσα. Γραμμένοι με απλές, σύντομες προτάσεις και με επαναλήψεις λέξεων και φράσεων που επιτείνουν το κωμικό στοιχείο, οι Χείμαρροι της άνοιξης αφηγούνται υποτίθεται τις ερωτικές και άλλες περιπέτειες δύο εργατών σε ένα εργοστάσιο που φτιάχνει αντλίες σε μια μικρή πόλη του βορρά, το Πετόσκι, αλλά ουσιαστικά παρωδούν το Μαύρο γέλιο του Σέργουντ Άντερσον, βρίθοντας ταυτόχρονα από σατιρικές αναφορές στον Τζον Ντος Πάσος, τον Σκοτ Φιτζέραλντ, τον Ντ. Χ. Λώρενς, κ.ά. Αν ο Χέμινγουεϊ είχε αποδείξει με τα έργα του πως ήταν σαφώς από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς συγγραφείς του 20ού αιώνα, στους Χείμαρρους της άνοιξης αποδεικνύεται και μέγας χιουμορίστας.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ

Τα σημάδια
Ίβο Άντριτς
Μετάφραση: Χρήστος Γκούβης
ISBN: 978-960-03-5798-1

Στην παρούσα έκδοση περιλαμβάνονται νουβέλες και διηγήματα του Ίβο Άντριτς αλλά και κάποια κείμενα, τα οποία θεωρήσαμε ενδιαφέροντα για τον αναγνώστη, όπου ο ίδιος ο συγγραφέας εκφράζει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του κι όχι μέσω των ηρώων του. Έτσι μαζί με λόγους του, που εκφώνησε σε ειδικές εκδηλώσεις, παραθέτουμε και μια επιλογή κειμένων (δοκιμίων) και αποσπασμάτων από τα «τετράδιά» του στα οποία κρατούσε σημειώσεις σε όλη τη διάρκεια του βίου του. Αυτά τα τελευταία, ολοκληρωμένα, στο σύνολό τους, εκδόθηκαν μετά τον θάνατό του με τον τίτλο Ίχνη στην άκρη του δρόμου (μικρό μέρος τους είχε επιλεγεί από τον ίδιο τον συγγραφέα και είχε εκδοθεί πριν από τον θάνατό του). Οι αναγνώστες που έχουν διαβάσει τα βιβλία του Ίβο Άντριτς ελπίζουμε πως με τα κείμενα αυτά θα κατανοήσουν καλύτερα την προσωπικότητα του συγγραφέα και θ’ αγαπήσουν περισσότερο το έργο του. 

ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ  
Θα σε κάνω Βασίλισσα
Βασίλης Σπηλιόπουλος
ISBN: 978-960-03-5805-6

Θα σε κάνω βασίλισσα... βεβαίως το κορίτσι το έχουν σαν βασίλισσα, γιατί στα ερωτικά μπλεξίματα επικρατεί ακόμα η βασιλευομένη δημοκρατία. Φυσικά μετά το γάμο μιλάμε για άλλα... πιο απολυταρχικά καθεστώτα. Όμως αυτό δεν το ξέρουν ακόμα κάτι τύποι ζωηροί, τσαχπίνηδες και μπατίρηδες, που παριστάνουν τα πλουσιόπαιδα με το κότερο... και κυνηγάνε τα κορίτσια με τις σκληρές περμανάντ και κάτι μπικίνι τόσο δα...Και μετά... χορεύουν μαζί στο πάρτι κολλητά μπλουζ με χαμηλωμένα φώτα, πίνουν βερμούτ, παίζουν την μπουκάλα ενώ οι θείες κρυφοκοιτάζουν... Και ύστερα πάνε πονηρά ραντεβού σε παραθαλάσσια κεντράκια... Προσοχή όμως μην το μάθει ο αυστηρός αδερφός, που είναι και χασάπης, κι ο πατέρας, ο Θόδωρος με το δίκαννο... Αλλά υπάρχουν και κάτι άλλες περιπτώσεις που πέρασε ο καιρός και τα κορίτσια μείνανε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, σιτέψανε... και τώρα ο αδερφός τρέχει με τα προξενιά και βάζει αγγελίες για να βρεθεί ένας γαμπρός... Γιατί όσο δεν βρίσκεται ο γαμπρός για την αδερφή, δεν μπορεί ούτε κι ο ίδιος να ντυθεί γαμπρός, γιατί έχει κι αυτός ένα κορίτσι που περιμένει, αλλά το κορίτσι έχει κι αυτό άλλο αδερφό που βιάζεται, γιατί κι ο αδερφός της αδερφής έχει κορίτσι που έχει αδερφό... και έτσι ο ένας περιμένει τον άλλον και γίνεται μύλος... Και άντε κι ανεβαίνεις με τα πολλά τα σκαλιά της εκκλησίας, γυρνάς σπίτι με τα ρύζια στο σβέρκο και πέφτεις πάνω στην πεθερά... και τότε ενός κα­κού μύρια έπονται... Αλλά εντάξει παντρεύτηκες, σε σπίτι μπήκες, όχι σε τάφο, οι πειρασμοί καραδοκούν, τα φουστάνια πάνε κι έρχονται, ξανθές, μελαχρινές, κοκκινομάλλες... Πόσο να αντέξει κι ο παντρεμένος κι από σίδερο να ήτανε θα λύγιζε... γιατί στεφάνι βάζουν στον παντρεμένο, δεν βάζουν σταυρό...Αυτά είναι τα ήθη και οι χαρακτήρες του ’50 και του ’60 στις κωμωδίες που αγαπήσαμε... Κωμωδίες χιλιοϊδωμένες, κεφάτες και αγέραστες...Καλή χρονιά...
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ  

ΔΟΚΙΜΙΑ
Καμύ
Νίκος Μπακουνάκης,
Λευτέρης Ξανθόπουλος,
Φωτεινή Τσαλίκογλου
ISBN: 978-960-03-5795-0
Ο Αλμπέρ Καμύ, το ξέρουμε όλοι, είναι από τους δημοφιλέστερους στην Ελλάδα ξένους συγγραφείς. Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας είναι κατά κάποιον τρόπο η καταγραφή μιας βραδιάς που οργανώθηκε από κοινού από τις Εκδόσεις Καστανιώτη και το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών. Mια βραδιά που ήθελε απλώς να υπενθυμίσει τρεις σημαντικές παραμέτρους του έργου του Καμύ –τη λογοτεχνική, τη δημοσιογραφική και τη φιλοσοφική/ψυχολογική–, και να τις σχολιάσει. Οι τρεις ομιλητές της εκδήλωσης καταπιάστηκαν με τις τρεις αυτές παραμέτρους, με κείμενα βατά, καθόλου επηρμένα και πομπώδη, τα οποία λειτούργησαν περισσότερο με την ευαισθησία ενός προσεκτικού αναγνώστη παρά με την ψυχρή ματιά του αναλυτή, αποδεικνύοντας ότι, παρά τα πενήντα τέσσερα χρόνια που πέρασαν από τον αναπάντεχο θάνατό του, ο Καμύ κυκλοφορεί ολοζώντανος ανάμεσά μας.«Γητευτής και εύθικτος, σοβαρός και θεατρικός, γεμάτος αμφιβολίες και υπερόπτης. Ήθελε να τον αγαπούν και το κατάφερνε συχνά. Ήθελε να τον καταλαβαίνουν, αλλά δεν το κατάφερνε πάντα. Μιλούσε πολύ για ευτυχία για να νιώθει ο ίδιος ευτυχής και γαλήνιος. Ο Καμύ παρέμεινε ακατάτακτος, μοναχικός, αλληλέγγυος, δεν ήθελε να είναι ούτε θύμα ούτε θύτης. [...] ο Καμύ βίωσε τις πικρές νίκες και τις γόνιμες ήττες της δικαιοσύνης και της βίας, κι όλες αυτές τις εμπειρίες του τις έβαλε σε ένα έργο που καταλαμβάνει μια σπουδαία θέση στην ιστορία της παγκόσμιας λογοτεχνίας».
Aνταίος Xρυσοστομίδης

Νέος τίτλος: ΑΝΕΒΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣ, του Γεώργιου Χαριτωνίδη

Αγαπητοί φίλοι.
Σας ενημερώνουμε ότι κυκλοφόρησε το βιβλίο ΑΝΕΒΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣ, του Γεώργιου Χαριτωνίδη.
Μικρές βιωματικές ιστορίες, η μία συνέχεια της άλλης, που σμίγουν τη σημερινή με τη μεταπολιτευτική Αθήνα, περίοδο που ο συγγραφέας πρωτοήλθε στην πόλη ως πρόσφυγας από την Κύπρο.

ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ | ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ. ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ, ΙΔΕΕΣ & Η ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΑΝΤΑΛ

ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ


ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ. ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ, ΙΔΕΕΣ

Συλλογή κειμένων προς τιμήν της καθηγήτριας Νάντιας Ντάνοβα

Επιστημονικός υπεύθυνος ελληνικής έκδοσης: Ανδρέας Λυμπεράτος

ΣΥΝΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΙΤΕ)
Το επιστημονικό έργο και η συνολική πνευματική προσφορά της καθηγήτριας Νάντιας Ντάνοβα, της κορυφαίας νεοελληνίστριας ιστορικού της Βουλγαρίας, καθόρισαν, εδώ και μισό σχεδόν αιώνα, το πεδίο των ελληνο-βουλγαρικών ιστοριογραφικών και πνευματικών σχέσεων. Με αισθήματα αναγνώρισης και επιστημονικής φιλίας, ιστορικοί και άλλοι επιστήμονες από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, συνέβαλαν, μαζί με άλλους βαλκανιολόγους, στη συγγραφή ενός τόμου-τεκμηρίου για το ευρύ αυτό πεδίο επαφών και παραγωγής γνώσης που καλλιέργησε και ανέδειξε η δυναμική προσωπικότητα της Ντάνοβα. Με διεθνικό και πολυτασικό χαρακτήρα, ο παρών τόμος αποτυπώνει αφενός πρόσφατες κατακτήσεις και κατευθύνσεις της βουλγαρικής και ελληνικής ιστοριογραφίας στο πεδίο της ιστορίας των Βαλκανίων και των ελληνο-βουλγαρικών σχέσεων, αναδεικνύοντας αφετέρου -με άλλα, όχι ευθέως συνδεδεμένα με την ελληνο-βουλγαρική προβληματική κείμενα- δυνατότητες και προοπτικές γόνιμου επιστημονικού διαλόγου.

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ISBN-13: 978-960-524-437-8 | 17 x 24 εκ. | 920 σελ. | Λιανική τιμή: 35,00
*****
Η ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΑΝΤΑΛ
Το έργο του, η κριτική και η αναπαραγωγή της επαναστατικής κουλτούρας

Ο Σταντάλ θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους γάλλους λογοτέχνες του 19ου αιώνα, και ορισμένα μυθιστορήματά του, όπως το Κόκκινο και το Μαύρο ή Το Μοναστήρι της Πάρμας, συγκαταλέγονται ανάμεσα στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ο Henri Beyle, όπως ήταν το πραγματικό όνομα του συγγραφέα, γεννήθηκε τις παραμονές της μεγάλης Γαλλικής Επανάστασης, έζησε την Επανάσταση στα παιδικά και νεανικά του χρόνια και πέρασε την ωριμότητά του στον απόηχο της επανάστασης αλλά και της άρνησής της, στα χρόνια που ο ιστορικός Χoμπσμπάουμ αποκάλεσε «Εποχή των Επαναστάσεων».
Η Aννα Μαχαιρά αναζητά στη Διπλή ζωή του Σταντάλ τη σύνδεση ακριβώς του συγγραφέα με την ιστορία. Η αναζήτηση προχωρά σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο συγκροτείται από το έργο του Σταντάλ και τον τρόπο με τον οποίο ο λογοτέχνης επεξεργάζεται σε αυτό τα βιώματά του -τον ενθουσιασμό του, τις ελπίδες, τις απέχθειες και τις απογοητεύσεις του- από τη συναρπαστική περίοδο της Επανάστασης και του Ναπολέοντα. Καθώς όμως, και σε αυτή την περίπτωση, το έργο επέζησε του δημιουργού του, η Διπλή ζωή αναζητά σε ένα δεύτερο επίπεδο τις εναλλαγές της δεξίωσης του έργου του Σταντάλ από τη λογοτεχνική κριτική και την κοινωνία. Η συγγραφέας μας οδηγεί εδώ από την περιορισμένη απήχηση που είχε το έργο στην πλειονότητα των συγχρόνων του Σταντάλ, αλλά και την απόρριψή του από τον Ουγκώ και τον Φλωμπέρ, στην ανάδειξή του κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα σε αγαπημένο θέμα της λογοτεχνικής κριτικής από τον Ταιν μέχρι τον Προυστ. Οι μεταπτώσεις της κριτικής συνεχίστηκαν και στον 20ό αιώνα, κατά τον οποίο οι πολυσχιδείς όψεις του έργου του Σταντάλ επέτρεψαν σε εκ διαμέτρου αντίθετα πολιτικά και λογοτεχνικά κινήματα και συγγραφείς -π.χ. τη φιλομοναρχική οργάνωση Action francaise, τον Γκέοργκι Λούκατς και τον Μαξίμ Γκόρκι- να θεωρήσουν ότι βρήκαν σε αυτό τα στοιχεία που αναζητούσαν. Πέρα από τη μελέτη των γραπτών του Σταντάλ και την αξιοποίηση αρχειακού υλικού σχετικού με τη ζωή και το έργο του, η έρευνα για το βιβλίο στηρίχθηκε στη μελέτη της ογκώδους διεθνούς κριτικής βιβλιογραφίας.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ISBN-13: 978-960-524-425-5 | 15 x 23 εκ. | σελ. 220 | Λιανική τιμή: 16,00

Μηχανή του Χρόνου - Αφιέρωμα στον ΝΙΚΟΛΑ ΑΣΙΜΟ