Προβολές
ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Νικώντας το σκοτάδι
(Πολωνία - Γερμανία -Καναδάς, 2011)
Σκηνοθεσία: Agnieszka Holland. Έγχρωμο, 145΄.
*****
Dolphin Boy (CineDoc)
(Ισραήλ - Γαλλία, 2011)
Σκηνοθεσία: Dani Menkin, Yonatan Nir. Έγχρωμο, 56΄.
*****
Αίθουσα
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922
(Ελλάδα, 2012)
Σκηνοθεσία: Μαρία Ηλιού, 87΄.
*****
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αίθουσα ΤΑΚΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ (Μουσείο Κινηματογράφου)
Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922
(Ελλάδα, 2012)
Σκηνοθεσία: Μαρία Ηλιού, 87΄.
*****
Dolphin Boy (CineDoc)
(Ισραήλ - Γαλλία, 2011)
Σκηνοθεσία: Dani Menkin, Yonatan Nir. Έγχρωμο, 56΄.
*****
Αποκτήστε την κάρτα μέλους του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης CineΚάρταF
Ξεκίνησε η πώληση της κάρτας μέλους CineΚάρταF του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης CineΚάρταF για τη νέα κινηματογραφική σαιζόν!
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε αναλυτικά τους τύπους και τα προνόμια της CineΚάρταF και πως να την αποκτήσετε!
53ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2-11 Νοεμβρίου 2012
Αφιερώματα σε δημιουργούς: Άκι Καουρισμάκι - Μπαχμάν Γκομπαντί - Αντρέας Ντρέζεν ...περισσότερα
Γίνε εθελοντής στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
>>> Συμπληρώστε ΕΔΩ την αίτηση εθελοντισμού για το 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Προβολές βραβευμένων ντοκιμαντέρ
CineDoc 2012
Πρόγραμμα προβολών
7/10/2012: Dolphin Boy (Ολύμπιον)
10/10/2012: Dolphin Boy (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
14/10/2012: How to Start a Revolution (Ολύμπιον)
17/10/2012: How to Start a Revolution (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
21/10/2012: Marathon Boy (Ολύμπιον)
24/10/2012: Marathon Boy (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
18/11/2012: Bird on a Wire (Ολύμπιον)
21/11/2012: Bird on a Wire (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
25/11/2012: Guilty Pleasures (Ολύμπιον)
28/11/2012: Guilty Pleasures (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος) 02/12/2012: Donor Unknown (Ολύμπιον)
05/12/2012: Donor Unknown (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
09/12/2012: An Appointment with Lacan (Ολύμπιον)
12/12/2012: An Appointment with Lacan (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
16/12/2012: Catherine Deneuve (Ολύμπιον)
19/12/2012: Catherine Deneuve (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
23/12/2012: Breath of the Gods – A Journey to the Origins of Modern Yoga (Ολύμπιον)
26/12/2012: Breath of the Gods – A Journey to the Origins of Modern Yoga (Αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος)
...περισσότερα
Ενας νέος χώρος στο διαδίκτυο που θα ασχοληθεί με την μουσική, το θέατρο,το καλό βιβλίο, δηλαδή ότι έχει σχέση με τον Πολιτισμό!
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012
Οι τρεις ταφές του Χασάν Ταχσίν Πασά
Οι τρεις ταφές του Χασάν Ταχσίν Πασά
Χρίστος Κ. Χριστοδούλου,
(Πρόλογος: Βασίλης Κ. Γούναρης)
Μια έκδοση-αφιέρωμα στα 100 χρόνια από την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΧΑΣΑΝ ΤΑΧΣΙΝ ΠΑΣΑΣ; Εκατό χρόνια μετά την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης κανείς δεν γνωρίζει ποιος ακριβώς ήταν ο Οθωμανός Αλβανός Αρχιστράτηγος Χασάν Ταχσίν Πασάς που παρέδωσε την πόλη αμαχητί στον Ελληνικό Στρατό στις 26 Οκτωβρίου 1912. Το κενό αυτό, μέσα από άγνωστες δημοσιογραφικές, πολιτικές, διπλωματικές και στρατιωτικές πηγές έρχεται τώρα να καλύψει το βιβλίο «Οι Τρείς ταφές του Χασάν Ταχσίν Πασά» που έγραψε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Χρίστος Κ. Χριστοδούλου. Με αθησαύριστο έως τώρα υλικό που προέρχεται από ελληνικά, τουρκικά, αλβανικά, αυστριακά, αγγλικά, ιταλικά, αμερικανικά, εβραϊκά και γαλλικά αρχεία το βιβλίο αυτό, το μόνο στο είδος του που θα κυκλοφορήσει για την 100ή επέτειο της Απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτει συγκλονιστικά στοιχεία για την ζωή ενός από τους πιο ικανούς και συνάμα τους πιο παρεξηγημένους στρατιωτικούς ηγέτες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Επί 40 χρόνια ο Χασάν Ταχσίν Πασάς υπηρέτησε πιστά κι επιτυχημένα την χώρα που τον ανέδειξε, από την Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα και την Κρήτη μέχρι το Ιράκ, την Συρία και την Υεμένη. Η λαμπρή καριέρα του τελείωσε άδοξα κι ατιμωτικά με την ήττα της στρατιάς του προ της Θεσσαλονίκης και την καταδίκη του από το στρατοδικείο της Κωνσταντινούπολης «ερήμην εις θάνατον», διότι παρέδωσε την πόλη «αμαχητί» και την στρατιά του «άνευ όρων». Το βιβλίο που φιλοδοξεί να προσφέρει μια καινούργια άποψη στην ιστορική έρευνα για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια, τη μυθιστορηματική ζωή του ανθρώπου αυτού που από απλός αγροφύλακας στην Κατερίνη, έφτασε στο ύπατο αξίωμα του αρχιστρατήγου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το βιβλίο αποκαλύπτει το χρονικό και τα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στην ανέλιξη του. Ο Χασάν Ταχσίν Πασάς πολέμησε και ανδραγάθησε στην Θεσσαλία, στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897. Σε ένδειξη ευαρέσκειας ο Σουλτάνος διέταξε τον προσωπικό του ζωγράφο Φάουστο Τζονάρο να του φτιάξει ένα πορτραίτο, μαζί με τους πίνακες από τις Μάχες που φιλοτέχνησε στα πολεμικά πεδία της Ελασσόνας, του Δομοκού και των Φαρσάλων. Το πορτραίτο αυτό δημοσιεύεται για πρώτη φορά. Πριν από την Θεσσαλία ο Χασάν Ταχσίν Πασάς πέρασε από την Κρήτη ως στρατιωτικός διοικητής, διοικητης χωροφυλακής και βοηθός γενικός διοικητής Κρήτης. Έμεινε στην Μεγαλόνησο 7 χρόνια, στην διάρκεια των οποίων προσπάθησε να εξομαλύνει τις θανάσιμες διαφορές Ελλήνων και Μουσουλμάνων. Στην Κρήτη άφησε μνήμη δίκαιου, έντιμου και ικανού ανθρώπου. Πλήθος τεκμηρίων επιβεβαιώνουν την αντικειμενική συμπεριφορά του έναντι όλων. Η γνωριμία του εκεί με τον Βενιζέλο έπαιξε αργότερα μεγάλο ρόλο στις αποφάσεις που πήρε για την Θεσσαλονίκη, τον Οκτώβρη του 1912. Πρόκειται για ένα ακόμα αγνοημένο κεφάλαιο που επηρέασε καταλυτικά τις ελληνοτουρκικές εξελίξεις. Έκπληξη για τον αναγνώστη θα αποτελέσει ασφαλώς η αποκάλυψη ότι το 1895 αυτός διέσωσε από τα νύχια των αρχαιοκάπηλων στην Κρήτη, την περίφημη Δωδεκάδελτη Επιγραφή με τους Νόμους της Γόρτυνας που αποτελεί σήμερα την βάση του Ευρωπαϊκού Ποινικού Δικαίου. Στην επαναστατημένη Υεμένη όπου μετατέθηκε το 1909, πέτυχε την ειρήνευση της περιοχής ύστερα από δεκαετίες συγκρούσεων με τους τοπικούς πολέμαρχους, που κόστισαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς. Το 1911 διορίστηκε Διοικητής του 3ου Σώματος Στρατού στην Θεσσαλονίκη και είχε εκεί υπό τις διαταγές του τον τότε Ταγματάρχη Μουσταφά Κεμάλ τον μετέπειτα Ατατούρκ. Είναι η πρώτη φορά που με επίσημα έγγραφα αποκαλύπτεται η σχέση αυτή και η γνώμη που είχε ο ένας για τον άλλο. Το βιβλίο του Χρίστου Κ. Χριστοδούλου αποκαλύπτει επίσης τους δώδεκα αμυντικούς σχεδιασμούς που προετοίμασε το Γενικό Επιτελείο του Αυτοκρατορικού Οθωμανικού Στρατού στην Κωνσταντινούπολη και το ακριβές σχέδιο, το υπ αριθμόν 5, που εφαρμόστηκε για την αντιμετώπιση της Ελληνικής επίθεσης. Ο επίλογος της ζωής του Ταχσίν Πασά όπως αποτυπώνεται πριν και μετά τα κοσμοϊστορικά γεγονότα του 1912, αποτελεί πράγματι κεφάλαιο αρχαίας τραγωδίας. Ηττάται στις επικές μάχες του Σαρανταπόρου και των Γιαννιτσών πράγμα που τον υποχρεώνει να παραδώσει αμαχητί την Θεσσαλονίκη στην Ελλάδα. Η πράξη αυτή χαρακτηρίζεται στην Τουρκία «εσχάτη προδοσία». Οι Έλληνες ωστόσο δίνουν στον γέρο Αρχιστράτηγο τον τίτλο του «σωτήρα και ευεργέτη» της πόλης. Η μεταφορά των 26000 Τούρκων αιχμαλώτων από την Θεσσαλονίκη στα νησιά κατά παράβαση του Πρωτοκόλλου Παράδοσης της πόλης, τον εξοργίζει αλλά και τον εξουθενώνει ψυχολογικά, καθώς πίστευε ότι είχε εξασφαλίσει την μεταφορά των ανδρών του στις πατρίδες τους. Σαράντα χρόνια αργότερα οι πολιτικοί εξόριστοι της Μακρονήσου που έσκαβαν για να στήσουν τα αντίσκηνα τους έβρισκαν τα οστά των αιχμαλώτων που είχαν πεθάνει στο θλιβερό αυτό νησί, κάτω από συνθήκες που διερεύνησε τότε εξονυχιστικά ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός. Ήταν, όπως λέει ο συγγραφέας του Βιβλίου, «η Μακρόνησος πριν την Μακρόνησο» Από ένα παράξενο παιχνίδι της μοίρας, ο Χασάν Ταχσίν Πασάς τάφηκε τρείς φορές. Μία στην Ελβατία όπου πέθανε το 1918. Μία στο Αλβανικό νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης όταν ο γυιός του Κενάν Μεσσαρέ μετέφερε τα οστά του το 1936, και μια το 2002 στην αυλή του Μουσείου των Βαλκανικών Πολέμων στο χωριό Τόψιν. Στον ίδιο χώρο όπου 80 χρόνια πρωτύτερα έγινε η Παράδοση της Θεσσαλονίκης στον Διάδοχο Κωνσταντίνο. Ο Χρίστος Κ. Χριστοδούλου είναι αναλυτής στα ελληνοτουρκικά, είναι συνεργάτης αθηναϊκών και περιφερειακών εφημερίδων, συνεργάζεται με ξένα ΜΜΕ και έχει γράψει τα βιβλία: «Τα φωτογενή Βαλκάνια των Αδελφών Μανάκη», ‘Ο Εκδότης Ιωάννης Βελλίδης» και ¨Μουσταφά Κεμάλ, ο βίος και η πολιτεία του στην Θεσσαλονίκη». Το καινούργιο βιβλίο του, προϊόν πολύχρονης έρευνας, είναι το τέταρτο στη σειρά, εντάσσεται μέσα στα εξειδικευμένα ενδιαφέροντα του για τα ελληνοτουρκικά και θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις «Επίκεντρο» με αφορμή την 100ή επέτειο της 26ης Οκτωβρίου 1912.
ISBN: 9789604583744
Χρίστος Κ. Χριστοδούλου,
(Πρόλογος: Βασίλης Κ. Γούναρης)
Μια έκδοση-αφιέρωμα στα 100 χρόνια από την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΧΑΣΑΝ ΤΑΧΣΙΝ ΠΑΣΑΣ; Εκατό χρόνια μετά την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης κανείς δεν γνωρίζει ποιος ακριβώς ήταν ο Οθωμανός Αλβανός Αρχιστράτηγος Χασάν Ταχσίν Πασάς που παρέδωσε την πόλη αμαχητί στον Ελληνικό Στρατό στις 26 Οκτωβρίου 1912. Το κενό αυτό, μέσα από άγνωστες δημοσιογραφικές, πολιτικές, διπλωματικές και στρατιωτικές πηγές έρχεται τώρα να καλύψει το βιβλίο «Οι Τρείς ταφές του Χασάν Ταχσίν Πασά» που έγραψε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Χρίστος Κ. Χριστοδούλου. Με αθησαύριστο έως τώρα υλικό που προέρχεται από ελληνικά, τουρκικά, αλβανικά, αυστριακά, αγγλικά, ιταλικά, αμερικανικά, εβραϊκά και γαλλικά αρχεία το βιβλίο αυτό, το μόνο στο είδος του που θα κυκλοφορήσει για την 100ή επέτειο της Απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτει συγκλονιστικά στοιχεία για την ζωή ενός από τους πιο ικανούς και συνάμα τους πιο παρεξηγημένους στρατιωτικούς ηγέτες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Επί 40 χρόνια ο Χασάν Ταχσίν Πασάς υπηρέτησε πιστά κι επιτυχημένα την χώρα που τον ανέδειξε, από την Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα και την Κρήτη μέχρι το Ιράκ, την Συρία και την Υεμένη. Η λαμπρή καριέρα του τελείωσε άδοξα κι ατιμωτικά με την ήττα της στρατιάς του προ της Θεσσαλονίκης και την καταδίκη του από το στρατοδικείο της Κωνσταντινούπολης «ερήμην εις θάνατον», διότι παρέδωσε την πόλη «αμαχητί» και την στρατιά του «άνευ όρων». Το βιβλίο που φιλοδοξεί να προσφέρει μια καινούργια άποψη στην ιστορική έρευνα για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια, τη μυθιστορηματική ζωή του ανθρώπου αυτού που από απλός αγροφύλακας στην Κατερίνη, έφτασε στο ύπατο αξίωμα του αρχιστρατήγου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το βιβλίο αποκαλύπτει το χρονικό και τα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στην ανέλιξη του. Ο Χασάν Ταχσίν Πασάς πολέμησε και ανδραγάθησε στην Θεσσαλία, στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897. Σε ένδειξη ευαρέσκειας ο Σουλτάνος διέταξε τον προσωπικό του ζωγράφο Φάουστο Τζονάρο να του φτιάξει ένα πορτραίτο, μαζί με τους πίνακες από τις Μάχες που φιλοτέχνησε στα πολεμικά πεδία της Ελασσόνας, του Δομοκού και των Φαρσάλων. Το πορτραίτο αυτό δημοσιεύεται για πρώτη φορά. Πριν από την Θεσσαλία ο Χασάν Ταχσίν Πασάς πέρασε από την Κρήτη ως στρατιωτικός διοικητής, διοικητης χωροφυλακής και βοηθός γενικός διοικητής Κρήτης. Έμεινε στην Μεγαλόνησο 7 χρόνια, στην διάρκεια των οποίων προσπάθησε να εξομαλύνει τις θανάσιμες διαφορές Ελλήνων και Μουσουλμάνων. Στην Κρήτη άφησε μνήμη δίκαιου, έντιμου και ικανού ανθρώπου. Πλήθος τεκμηρίων επιβεβαιώνουν την αντικειμενική συμπεριφορά του έναντι όλων. Η γνωριμία του εκεί με τον Βενιζέλο έπαιξε αργότερα μεγάλο ρόλο στις αποφάσεις που πήρε για την Θεσσαλονίκη, τον Οκτώβρη του 1912. Πρόκειται για ένα ακόμα αγνοημένο κεφάλαιο που επηρέασε καταλυτικά τις ελληνοτουρκικές εξελίξεις. Έκπληξη για τον αναγνώστη θα αποτελέσει ασφαλώς η αποκάλυψη ότι το 1895 αυτός διέσωσε από τα νύχια των αρχαιοκάπηλων στην Κρήτη, την περίφημη Δωδεκάδελτη Επιγραφή με τους Νόμους της Γόρτυνας που αποτελεί σήμερα την βάση του Ευρωπαϊκού Ποινικού Δικαίου. Στην επαναστατημένη Υεμένη όπου μετατέθηκε το 1909, πέτυχε την ειρήνευση της περιοχής ύστερα από δεκαετίες συγκρούσεων με τους τοπικούς πολέμαρχους, που κόστισαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς. Το 1911 διορίστηκε Διοικητής του 3ου Σώματος Στρατού στην Θεσσαλονίκη και είχε εκεί υπό τις διαταγές του τον τότε Ταγματάρχη Μουσταφά Κεμάλ τον μετέπειτα Ατατούρκ. Είναι η πρώτη φορά που με επίσημα έγγραφα αποκαλύπτεται η σχέση αυτή και η γνώμη που είχε ο ένας για τον άλλο. Το βιβλίο του Χρίστου Κ. Χριστοδούλου αποκαλύπτει επίσης τους δώδεκα αμυντικούς σχεδιασμούς που προετοίμασε το Γενικό Επιτελείο του Αυτοκρατορικού Οθωμανικού Στρατού στην Κωνσταντινούπολη και το ακριβές σχέδιο, το υπ αριθμόν 5, που εφαρμόστηκε για την αντιμετώπιση της Ελληνικής επίθεσης. Ο επίλογος της ζωής του Ταχσίν Πασά όπως αποτυπώνεται πριν και μετά τα κοσμοϊστορικά γεγονότα του 1912, αποτελεί πράγματι κεφάλαιο αρχαίας τραγωδίας. Ηττάται στις επικές μάχες του Σαρανταπόρου και των Γιαννιτσών πράγμα που τον υποχρεώνει να παραδώσει αμαχητί την Θεσσαλονίκη στην Ελλάδα. Η πράξη αυτή χαρακτηρίζεται στην Τουρκία «εσχάτη προδοσία». Οι Έλληνες ωστόσο δίνουν στον γέρο Αρχιστράτηγο τον τίτλο του «σωτήρα και ευεργέτη» της πόλης. Η μεταφορά των 26000 Τούρκων αιχμαλώτων από την Θεσσαλονίκη στα νησιά κατά παράβαση του Πρωτοκόλλου Παράδοσης της πόλης, τον εξοργίζει αλλά και τον εξουθενώνει ψυχολογικά, καθώς πίστευε ότι είχε εξασφαλίσει την μεταφορά των ανδρών του στις πατρίδες τους. Σαράντα χρόνια αργότερα οι πολιτικοί εξόριστοι της Μακρονήσου που έσκαβαν για να στήσουν τα αντίσκηνα τους έβρισκαν τα οστά των αιχμαλώτων που είχαν πεθάνει στο θλιβερό αυτό νησί, κάτω από συνθήκες που διερεύνησε τότε εξονυχιστικά ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός. Ήταν, όπως λέει ο συγγραφέας του Βιβλίου, «η Μακρόνησος πριν την Μακρόνησο» Από ένα παράξενο παιχνίδι της μοίρας, ο Χασάν Ταχσίν Πασάς τάφηκε τρείς φορές. Μία στην Ελβατία όπου πέθανε το 1918. Μία στο Αλβανικό νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης όταν ο γυιός του Κενάν Μεσσαρέ μετέφερε τα οστά του το 1936, και μια το 2002 στην αυλή του Μουσείου των Βαλκανικών Πολέμων στο χωριό Τόψιν. Στον ίδιο χώρο όπου 80 χρόνια πρωτύτερα έγινε η Παράδοση της Θεσσαλονίκης στον Διάδοχο Κωνσταντίνο. Ο Χρίστος Κ. Χριστοδούλου είναι αναλυτής στα ελληνοτουρκικά, είναι συνεργάτης αθηναϊκών και περιφερειακών εφημερίδων, συνεργάζεται με ξένα ΜΜΕ και έχει γράψει τα βιβλία: «Τα φωτογενή Βαλκάνια των Αδελφών Μανάκη», ‘Ο Εκδότης Ιωάννης Βελλίδης» και ¨Μουσταφά Κεμάλ, ο βίος και η πολιτεία του στην Θεσσαλονίκη». Το καινούργιο βιβλίο του, προϊόν πολύχρονης έρευνας, είναι το τέταρτο στη σειρά, εντάσσεται μέσα στα εξειδικευμένα ενδιαφέροντα του για τα ελληνοτουρκικά και θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις «Επίκεντρο» με αφορμή την 100ή επέτειο της 26ης Οκτωβρίου 1912.
ISBN: 9789604583744
Balkan Beat Box live at Principal Club Theater!
BALKAN BEAT BOX
opening band:
LOS MUJEROS
Balkan Beat Box…
επιστρέφουν πιο δυναμικοί από ποτέ!!!!
Με
ένα νέο άλμπουμ το Give
το πιο έντονο μουσικά
και στιχουργικά δημιούργημα τους.
Τετάρτη
17 Οκτωβρίου 2012 . Principal Club Theater
Οι
Balkan Beat Box έχουν
κατακτήσει τον κόσμο της
μουσικής με σκοπό να σβήσει τα πολιτικά σύνορα. Με έδρα τις ΗΠΑ και το Ισραήλ,
μεταφέρανε σε όλον τον κόσμο την γεμάτη βαλκανικές επιρροές μουσική
τους.
Ο
Ori Kaplan
(πρώην μέλος των Gogol Bordello)
και ο Tamir Muskat (πρώην
μέλος των Firewater)
δεν μπορούσαν να βρουν είδος μουσικής που τους εξέφραζε απόλυτα, και έφτιαξαν το
δικό τους, συνδυάζοντας παραδοσιακή μουσική της Μεσογείου και των Βαλκανίων,
hip hop
και dancehall
ρυθμούς και τζαμαϊκανή dub.
Έτσι γεννήθηκε το συγκρότημα Balkan Beat Box.
Αργότερα έγινε επίσημο μέλος και ο Tomer Yosef.
Από το 2008 η μουσική τους ακουγόταν σε κάθε club,
και κατέκτησαν το κοινό με τη μοναδική σκηνική τους παρουσία, γεμάτη ζωντάνια
και τρέλα. Με ένα ημι-ακροβατικό show
που διαρκεί
2-3 ώρες, και μια μπάντα με 8 μουσικούς, κρατάνε το κοινό σε εγρήγορση για το
ποια θα είναι η επόμενη έκπληξη.
Το
τελευταίο τους άλμπουμ,
Give,
είναι μέχρι τώρα το πιο hardcore,
και ενσωματώνει πλέον την ενέργεια και άγρια φύση της αφρικανικής, ασιατικής
και νοτιοαμερικανικής ηλεκτρονικής
club
μουσικής, με στίχους που θίγουν
κοινωνικές και πολιτικές καταστάσεις και τραγούδια με την δομή ροκ μουσικής.
Είναι το τέλειο παράδειγμα της ιδιότητάς τους να αναμιγνύουν είδη και να
τραγουδάνε για τα προβλήματα που βλέπουν στον κόσμο. Γεμάτο οργή, αλλά και
ελπίδα, θα δώσει στο κοινό αυτό που θέλει και θα κρατήσει τις καλές κριτικές που
απέσπασε από την αρχή.
Οι
Balkan Beat Box,
όπως ο Woody Guthrie,
ο Bob Dylan,
οι Clash,
οι Rage Against The Machine,
κ.α., αποτελούν ένα από τα καλύτερα συγκροτήματα κοινωνικής διαμαρτυρίας,
αναγκάζοντας το κοινό τους να κοιτάξει τον κόσμο γύρω του, δείχνοντας όμως
παράλληλα τι μπορούμε να καταφέρουμε με την σωστή θέληση
Info: Οι πόρτες ανοίγουν στις 20.00 Η συναυλία ξεκινάει στις 21.30
Principal Club Theater – Thessaloniki, GR - Τel: 2310.428088
www.principalclub.com
Τιμές εισιτηρίων: 15€
Προπώληση εισιτηρίων: Ticket House (Μητροπόλεως 102)
Παραγωγή: Principal Ltd.
Principal Club Theater [Websites]
www.principalclub.com
www.facebook.com/principalclub
www.twitter.com/principalclub
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ "Η ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ"
Η αποτύπωση της ψυχικής ασθένειας στη λογοτεχνία
Συζήτηση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας και το μυθιστόρημα Το παλάτι των αναμνήσεων της Μίρα Μπάρτοκ
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σας προσκαλούν σε συζήτηση με θέμα «Η αποτύπωση της ψυχικής ασθένειας στη λογοτεχνία» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας και το βιβλίο της Μίρα Μπάρτοκ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ την Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2012, στις 8 μ.μ., στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Ιπποκράτους 118, Αθήνα).
Συνομιλούν η Φωτεινή Τσαλίκογλου,
συγγραφέας-Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο,
και η Κατερίνα Σχινά, μεταφράστρια-κριτικός λογοτεχνίας.
Η ηθοποιός Μαρία Πρωτόπαππα θα διαβάσει αποσπάσματα
από το βιβλίο της Μίρα Μπάρτοκ.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Όμορφη, χαρισματική και ταλαντούχα, η Νόρμα Χερ στα δεκαεννιά της θα διαγνωσθεί σχιζοφρενής. Η ψυχική της ασθένεια δεν θα την εμποδίσει να μεγαλώσει τις δυο της κόρες, τις οποίες λατρεύει. Καθώς όμως η πνευματική της κατάσταση επιδεινώνεται, η σχέση τους θα δοκιμαστεί.
Η Μίρα και η Νατάλια για δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια κόβουν κάθε επαφή μαζί της, κρύβονται για να μην μπορεί να τις εντοπίσει. Όταν ειδοποιούνται πως η άστεγη και «ανισόρροπη» μητέρα τους βρίσκεται στα τελευταία στάδια ενός επιθετικού καρκίνου, ταξιδεύουν στο Κλίβελαντ για να συμφιλιωθούν μαζί της. Αυτές τις δύσκολες ώρες η Μίρα θα ανακαλύψει το κλειδί μιας αποθήκης όπου η μητέρα της κρατά φυλαγμένα ημερολόγια, οικογενειακές φωτογραφίες, παλιά παιχνίδια και άλλα προσωπικά της αντικείμενα. Χαμένες αναμνήσεις την κατακλύζουν και την οδηγούν σε μια ανασύσταση του σπαρακτικού παρελθόντος της.
Συζήτηση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας και το μυθιστόρημα Το παλάτι των αναμνήσεων της Μίρα Μπάρτοκ
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σας προσκαλούν σε συζήτηση με θέμα «Η αποτύπωση της ψυχικής ασθένειας στη λογοτεχνία» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας και το βιβλίο της Μίρα Μπάρτοκ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ την Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2012, στις 8 μ.μ., στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Ιπποκράτους 118, Αθήνα).
Συνομιλούν η Φωτεινή Τσαλίκογλου,
συγγραφέας-Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο,
και η Κατερίνα Σχινά, μεταφράστρια-κριτικός λογοτεχνίας.
Η ηθοποιός Μαρία Πρωτόπαππα θα διαβάσει αποσπάσματα
από το βιβλίο της Μίρα Μπάρτοκ.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Όμορφη, χαρισματική και ταλαντούχα, η Νόρμα Χερ στα δεκαεννιά της θα διαγνωσθεί σχιζοφρενής. Η ψυχική της ασθένεια δεν θα την εμποδίσει να μεγαλώσει τις δυο της κόρες, τις οποίες λατρεύει. Καθώς όμως η πνευματική της κατάσταση επιδεινώνεται, η σχέση τους θα δοκιμαστεί.
Η Μίρα και η Νατάλια για δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια κόβουν κάθε επαφή μαζί της, κρύβονται για να μην μπορεί να τις εντοπίσει. Όταν ειδοποιούνται πως η άστεγη και «ανισόρροπη» μητέρα τους βρίσκεται στα τελευταία στάδια ενός επιθετικού καρκίνου, ταξιδεύουν στο Κλίβελαντ για να συμφιλιωθούν μαζί της. Αυτές τις δύσκολες ώρες η Μίρα θα ανακαλύψει το κλειδί μιας αποθήκης όπου η μητέρα της κρατά φυλαγμένα ημερολόγια, οικογενειακές φωτογραφίες, παλιά παιχνίδια και άλλα προσωπικά της αντικείμενα. Χαμένες αναμνήσεις την κατακλύζουν και την οδηγούν σε μια ανασύσταση του σπαρακτικού παρελθόντος της.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)