Εκδόσεις Επίκεντρο,Πλατεία Ναυαρίνου 9, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54622
τηλ. 2310-256146, Fax 2310-256148
books@epikentro.gr
www.epikentro.gr
Σας προσκαλούμε την Tετάρτη 8 Νοεμβρίου και ώρα 19.00 στο αμφιθέατρο του Ινστιτούτου Γκαίτε (Ομήρου 14-16) με την ευκαιρία της δεύτερης έκδοσης του βιβλίου του Κωνσταντίνου Πίττα, Η μοναξιά του ενός, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΙΟΛΟΣ.
- Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
• Κατερίνα Δασκαλάκη
• Παντελής Μπουκάλας
• Σοφία Τσιράκη
- Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Ένας άνθρωπος, μέσα στην αποξένωση της πόλης, θέτει σε μια παρέα φίλων διάφορα φιλοσοφικά ζητήματα. Ο Κωνσταντίνος Πίττας γράφει ένα λογοτεχνικό δοκίμιο με πρωταγωνιστή τον Έναν, μια αλληγορική μορφή που συνοψίζει μια ευρύτερη κοινωνική συνθήκη και τους προβληματισμούς των ημερών μας. Εκτοπισμένος πλέον από τη σφαίρα των κοινών, ο Ένας μόνος του πασχίζει να βρει τόπο να ριζώσει, συλλογικό πρόταγμα να πιαστεί και συνεκτικό δεσμό για να οικοδομήσει. Η ιστορία του Ενός θα μπορούσε να είναι η ιστορία του καθενός μας. Η μοναξιά του Ενός, το βιβλίο του Κωνσταντίνου Πίττα, θέτει τα σημερινά διακυβεύματα της δημιουργικής διαδικασίας και του αναστοχασμού σε ένα κόσμο θραυσματικό χωρίς συλλογικά νοήματα.
- Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Κωνσταντίνος Πίττας γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα. Το αντικείμενο της διδακτορικής του διατριβής στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ ήταν οι πολιτιστικοί θεσμοί ως φορείς εκδημοκρατισμού. Διετέλεσε επισκέπτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης, εκπόνησε μεταπτυχιακό στη Συγκριτική Λογοτεχνία και Ευρωπαϊκή Κουλτούρα στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και είναι διπλωματούχος αρχιτέκτων μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έχει διδάξει Κριτική και Πολιτική Θεωρία, έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια, ενώ δοκίμια και άρθρα του έχουν συμπεριληφθεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους.
Παράλληλα με το αρχιτεκτονικό του έργο, οργανώνει πολιτιστικές παραγωγές και σχεδιάζει εκθέσεις σύγχρονης τέχνης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το 2015 ήταν στην ομάδα του Δημήτρη Παπαϊωάννου για την τελετή έναρξης των Πρώτων Ευρωπαϊκών Αγώνων στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν και το 2017 είχε συντονιστικό ρόλο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) για τη διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης documenta14.
Νοεμβρίου 2023
08
Υπήρξα τόσοι άλλοι
Αλέξης Σταμάτης
Τιμή €20
Σελ. 512
ISBN 987-960-03-7166-6
Ένας συγγραφέας βρίσκεται αντιμέτωπος με τη λευκή σελίδα. Η καθημερινότητά του έχει αλλάξει – έχει αποκτήσει το πρώτο του παιδί. Στο περιθώριο της χαράς του, όμως, πλανάται μια απορία: ο ίδιος πια πού είναι;
Βάζει άνω τελεία στη ζωή του και ξεψαχνίζει το παρελθόν του για να στοχαστεί το παρόν του. Ανακαλύπτοντας σημειώσεις μέσα στις ρωγμές του χρόνου, θραύσματα αναμνήσεων δημιουργούν την έως τώρα ιστορία του. Το ατομικό ανοίγεται στο συλλογικό και ο αφηγητής συναντά πρόσωπα που τον καθόρισαν, συγγραφείς που τον διαμόρφωσαν, ήρωες που τον στοίχειωσαν. Από τους μυστικούς κήπους της μνήμης αναδύονται ζητήματα που απασχολούν λίγο πολύ όλους μας: ο έρωτας, ο θάνατος, ο εθισμός, οι ενοχές, η πατρότητα, η φθορά του σώματος, τα κοινωνικά δίκτυα, η υποκρισία, η πολιτική ορθότητα. Καθώς τα αγωνιώδη σκιρτήματα της ψυχής συμπλέκονται, σχηματίζουν μια αφήγηση που προσπαθεί να αποτυπώσει τον ρευστό κόσμο στον οποίο κατοικούμε.
«Όταν μιλώ για τον εαυτό μου, μιλώ για σένα».
Στο βιβλίο αυτό του Αλέξη Σταμάτη ο αναγνώστης καλείται να συνδεθεί με τον «άλλο», που αντικατοπτρίζεται στο ταξίδι της συγγραφής, ανακαλύπτοντας μια κοινή ανθρωπιά και μια βαθιά αίσθηση συγγένειας.
Μακριά απ' το αγριεμένο πλήθος
Μυθιστόρημα
Τόμας Χάρντυ
Μετάφραση: Τόνια Κοβαλένκο
Τιμή €24
Σελ. 572
ISBN 987-960-03-7192-5
Ο Γκάμπριελ Όουκ είναι βαθιά ερωτευμένος με τη δυναμική Μπαθσίμπα Έβερντιν. Και ίσως να κέρδιζε την αγάπη της, αν μια αναποδιά της τύχης δεν τον υποχρέωνε να καταλήξει ένας απλός βοσκός στη φάρμα της. Εξάλλου, ο συνετός Γκάμπριελ έχει να ανταγωνιστεί δυο ακόμη άντρες που τη διεκδικούν: τον γοητευτικό αλλά επικίνδυνο λοχία Τρόι, έναν νεαρό στρατιώτη χωρίς ηθικούς φραγμούς, και τον αξιοσέβαστο μεσήλικα κτηματία Μπόλντγουντ, στην κοιμισμένη ως τότε καρδιά του οποίου η όμορφη κοπέλα αφυπνίζει ένα άσβεστο πάθος. Κι ενώ η μοίρα των τριών επίδοξων μνηστήρων εξαρτάται από την επιλογή που θα κάνει εντέλει η Μπαθσίμπα, εκείνη ανακαλύπτει τις φοβερές συνέπειες της ανεξάρτητης μα παρορμητικής κι ευμετάβλητης φύσης της. Το Μακριά απ' το αγριεμένο πλήθος αναβάθμισε τη δημιουργική πορεία και εκτόξευσε τη φήμη του Τόμας Χάρντυ. Ο ίδιος στο συγκεκριμένο βιβλίο εισάγει επισήμως και την ιδέα του Ουέσεξ, ενός τόπου πραγματικού αλλά και μυθικού, όπου διαδραματίζονται οι ιστορίες του. Τούτο το μυθιστόρημα, που μεταφράζεται για πρώτη φορά στα ελληνικά, παραμένει το πλέον δημοφιλές και πολυδιαβασμένο έργο του μεγάλου Βρετανού συγγραφέα. Ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Αρμάν
Μυθιστόρημα
Εμμανουέλ Μποβ
Μετάφραση: Φοίβος Μπότσης
Τιμή €14
Σελ. 168
ISBN 987-960-03-6746-1
Σε αυτό το σύντομο μυθιστόρημα, όπου ελάχιστα συμβαίνουν στην πραγματικότητα, όπου οι εντάσεις δεν προκύπτουν μέσα από πολλά λόγια αλλά αναδύονται μέσα από αινιγματικές σιωπές, παρακολουθούμε τον ομώνυμο πρωταγωνιστή και τα άτομα του κύκλου του μέσα στην καθημερινότητα. Ο Αρμάν συζεί με τη Ζαν, μια χήρα μεγαλύτερή του, η οποία τον στηρίζει οικονομικά και τον αγαπά, αφήνοντάς του συγχρόνως μεγάλη ελευθερία κινήσεων. Ο Αρμάν δεν εργάζεται και βολτάρει συχνά, πρωί και βράδυ. Κάποια στιγμή συναντά έναν παλιό φίλο, τον Λουσιέν. Αυτός δεν είχε την τύχη του Αρμάν, παρέμεινε φτωχός, ντροπαλός, άγαρμπος σε κάθε του χειρονομία και κοινωνικά αμήχανος, πλην όμως, για τον κεντρικό ήρωα αποτελεί τον «μάρτυρα ενός επώδυνου παρελθόντος». Ωστόσο, πώς ακριβώς εμπλέκεται στη συγκεκριμένη ιστορία η Μαργκερίτ, η μικρότερη αδελφή του Λουσιέν; Η ευαίσθητη, ιδιόρρυθμη, αναλυτική γραφή με την οποία ο συγγραφέας αναδεικνύει τις πλέον λεπτές αποχρώσεις των ανθρώπων, από τη ρευστή επιφάνειά τους ως το απώτατο βάθος των ψυχών τους, έχει συγκριθεί με εκείνη του Μαρσέλ Προυστ. Ο Εμμανουέλ Μποβ είναι ένας δεινός, σπάνιος, διαχρονικός παρατηρητής της ζωής, των σχέσεων, του κόσμου.
Πολυτεχνείο 1973 – Το αίμα το αδικαίωτο ποτέ δεν ησυχάζει
Επιμέλεια - Εισαγωγικά κείμενα: Ιερώνυμος Λυκάρης
Επίμετρο: Μαριάννα Τζιαντζή
Τιμή €25
Σελ. 752
ISBN 987-960-03-7200-7
Η εξέγερση μέσα από τις καταθέσεις συγγενών νεκρών, τραυματιών και αυτοπτών μαρτύρων – Aστυνομικά ντοκουμέντα για τους νεκρούς και τους τραυματίες.
Πολυτεχνείο 1973. Πενήντα χρόνια μετά, 23 συγγενείς νεκρών, 133 τραυματίες, 2 συγγενείς τραυματιών και 25 αυτόπτες μάρτυρες δολοφονιών και τραυματισμών παίρνουν ξανά τον λόγο. Οι ξεχασμένες καταθέσεις τους στα δικαστήρια ζωντανεύουν το μεγαλείο της εξέγερσης μέρα τη μέρα, ώρα την ώρα, δρόμο τον δρόμο, αλλά και τη δολοφονική καταστολή της από την αστυνομία και τον στρατό, η οποία είχε όλα τα χαρακτηριστικά ατιμώρητων καθεστωτικών εγκλημάτων πολέμου.
Μέσα από την πολυφωνική αφήγηση προσωπικών βιωμάτων, αναδεικνύονται όλες οι συνισταμένες της διαλεκτικής ενός λαϊκού ξεσηκωμού, από τη συνειδητή μάχιμη συμμετοχή μέχρι τη συμπτωματική παρουσία στα διαρκώς μετατοπιζόμενα πεδία των ταυτόχρονων συγκρούσεων. Αποτυπώνονται λεπτομέρειες και στιγμιότυπα, πολύτιμες ψηφίδες της εξέγερσης, αναγκαίες για μια κατά το δυνατόν ολιστική εξιστόρηση της ενιαίας και αδιαίρετης δράσης των «εντός» και των «εκτός» του Πολυτεχνείου εξεγερμένων.
Μέσα από τη φωτιά των φραγμάτων πυρός ξεπροβάλλουν το μέγα πάθος, η επίμονη μαχητικότητα και η συντροφική αλληλεγγύη των ανθρώπων που βρέθηκαν να διαδηλώνουν δίπλα δίπλα, να σώζουν τραυματίες και τελικά να πεθαίνουν ή να τραυματίζονται και οι ίδιοι, χωρίς να ξέρει ο ένας το όνομα τουάλλου: στοιχεία που προσέδωσαν στην αυθόρμητη εκκίνηση της φοιτητικής κατάληψης τον χαρακτήρα γνήσιας λαϊκής εξέγερσης.
Η έκταση της φονικής καταστολής επιπλέον τεκμηριώνεται με άκρως απόρρητα αστυνομικά και άλλα έγγραφα από τον «Φάκελο 650» του Γραφείου Εθνικής Ασφάλειας τα οποία αναφέρονται:στους «αναγνωρισμένους» από την αστυνομία νεκρούς,
σε 320 τραυματίες που καταγράφτηκαν σε καταστάσεις νοσοκομείων και κλινικών,
σε 510 τραυματίες που περιλαμβάνονταν σε καταστάσεις της Ασφάλειας.
Το «φαινόμενο Κασσελάκη» – Το μεσσιανικό προσωπείο της μεταδημοκρατίας
Ξενοφών Κοντιάδης
Τιμή €14
Σελ. 176
ISBN 987-960-03-7202-1
Πώς εξηγείται το «φαινόμενο Κασσελάκη»; Πού οφείλεται η φρενίτιδα που επικράτησε στα ΜΜΕ, τα social media και σε κάθε γωνιά της χώρας για τον Στέφανο Κασσελάκη; Είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής συνωμοσίας ή του χαρίσματος ενός νέου και άφθαρτου προσώπου;
Πρόκειται για έναν επικοινωνιακό Blitzkrieg; Είναι μια ακραία επίπτωση της κρίσης των δυτικών δημοκρατιών και της μεταδημοκρατίας; Πώς σχετίζεται με τις μεταλλάξεις των πολιτικών κομμάτων σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ; Αποτελεί τη μεσσιανική όψη της μεταπολιτικής;
Στο βιβλίο παρουσιάζεται καταρχάς η διαδρομή του Κασσελάκη και τα συστατικά με τα οποία κατασκευάζεται η περσόνα του, δηλαδή η εικόνα του στη δημόσια σφαίρα. Η εξήγηση του «φαινομένου Κασσελάκη» στηρίζεται στην ανάλυση των μετασχηματισμών της σύγχρονης δημοκρατίας, των νέων επικοινωνιακών εργαλείων, της επιτάχυνσης του πολιτικού χρόνου, αλλά και των εσωτερικών μεταλλάξεων του ΣΥΡΙΖΑ. Στο πλαίσιο αυτό ο Κασσελάκης κάνει την εμφάνισή του ως ο Μεσσίας που θα θεραπεύσει την «αριστερή μελαγχολία» και θα καταστήσει πάλι τον ΣΥΡΙΖΑ κυβερνητική δύναμη.
Οι ιστορίες του Οράτιου – Πορτραίτα και εξομολογήσεις μεγάλων Ευρωπαίων σκηνοθετών
Ζωρζ Μπανού
Μετάφραση: Βίκτωρ Αρδίττης
Τιμή €18
Σελ. 304
ISBN 987-960-03-7141-8
Ο Οράτιος είναι ο αφοσιωμένος φίλος στον οποίο ο πρίγκιπας Άμλετ αναθέτει το καθήκον να αφηγηθεί την ιστορία του. Ο Ζωρζ Μπανού αναλαμβάνει εδώ αυτόν τον «ρόλο» για να μας χαρίσει τα πορτραίτα των μεγάλων σκηνοθετών του ευρωπαϊκού θεάτρου, στους οποίους βρέθηκε κοντά, και να διασώσει τις εξομολογήσεις τους, κληρονομιά μιας προφορικής σκέψης ιδιαίτερα σημαντικής για το θέατρο. Το βιβλίο αυτό μάς προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να πλησιάσουμε σε απόσταση αναπνοής τους «πρίγκιπες», από τον Γιέρζυ Γκροτόφσκι και τον Πήτερ Μπρουκ μέχρι την Αριάν Μνουσκίν και τον Εουτζένιο Μπάρμπα, τον Τζόρτζιο Στρέλερ, τον Πατρίς Σερώ, τον Πέτερ Στάιν, τον Ρόμπερτ Ουίλσον, τον Κρίστοφ Βαρλικόφσκι, τον Ανατόλι Βασίλιεφ, τον Πίππο Ντελμπόνο – όλοι μαζί συγκεντρωμένοι σ’ ένα πανόραμα προσώπων όπου συνυπάρχουν βιογραφικές μαρτυρίες με θεωρητικούς αφορισμούς. Ο Ζωρζ Μπανού, σαν άλλος Οράτιος, τροφοδοτεί τις αφηγήσεις του με την εμπειρία από τη στενή του σχέση με αυτούς τους θρυλικούς δασκάλους του σύγχρονου θεάτρου και ταυτόχρονα αποκαλύπτει τον εαυτό του με τον τρόπο που περιγράφει ο Εμίλ Σιοράν: «Δεν υπάρχει βαθύτερη εξομολόγηση απ’ όταν μιλάς για τους άλλους».
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ - info@kastaniotis.com
Γραφεία: Θεμιστοκλέους 104, 106 81 Αθήνα - Τηλ: 210 3301208, Fax: 210 3822530
Βιβλιοπωλείο: Ζαλόγγου 11, 106 78 Αθήνα - Τηλ: 210 3816310, Fax: 210 3801331